کد خبر : 1348838 | 21 مرداد 1395 ساعت 22:30 | 19.7K بازدید | 0 دیدگاه

گلزنی خارجی‌ها و تساوی در دیدار یحیی و فراز

ذوب‌آهن 1-گسترش 1؛ بدون تلفات در تعطیلات

سبزهای اصفهانی در آخرین دیدار خانگی خود پیش از تعطیلات لیگ برتر برابر گسترش فولاد متوقف شدند.

ذوب‌آهن 1-گسترش 1؛ بدون تلفات در تعطیلات

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو تیم ذوب آهن اصفهان و گسترش فولاد تبریز در نهایت با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. گسترش در ابتدا توانست با ضربه سر پریرا از میزبان خود پیش بیفتد تا اولین گل خود در لیگ شانزدهم را پس از نزدیک 290 دقیقه به ثمر برساند اما ذوب آهن پس از آن تیم برتر میدان بود و در دقیقه 59 گل تساوی را به ثمر رساند. تلاش های ذوب در ادامه نیز راه به جایی نبرد تا یحیی در بازگشت به نیمکت ذوب آهن برابر تیم بحران زده فراز کمالوند متوقف شود.

 

هفته چهارم لیگ برتر، ساعت: 20:15
استادیوم: فولادشهر اصفهان

 

داور: اشکان خورشیدی، کمک ها: علی میرزا بیگی – مهدی عالیقدر

اخطار: علیرضا نقی‌زاده (25) و (88)، محمدامین درویشی (41) از گسترش‌فولاد و محمد ستاری (30) از ذوب آهن

اخراج: علیرضا نقی‌زاده (88)


 
ترکیب ذوب آهن:
 
رشید مظاهری، مهدی مهدی پور، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان، علی همام، مهرداد قنبری، بنگستون،  مهدی رجب زاده (81 محمدرضا عباسی)، محمد ستاری، محمد نژاد مهدی، وحید محمدزاده

سرمربی: یحیی گل محمدی
 

ترکیب گسترش فولاد:
 

فرناندو دخسوس، مرتضی اسدی، مگنو باتیستا، مسعود ابراهیم زاده (77 محمدرضا خلعتبری)، محسن حمیدی، سید محسن حسینی، علیرضا نقی زاده، محمد امین درویشی (60 یوسف سیدی)، لوسیانو پریرا (89 امیر حسین کریمی)، مصطفی اکرامی و داریوش شجاعیان
سرمربی: فراز کمالوند

 

شرح بازی :

 


تیم گسترش فولاد بازی را بهتر آغاز کرد. شاگردان کمالوند حملات پردامنه ای را روی دروازه حریف خلق کردند و خیلی زود هم به گل رسیدند. بعد از گلی که شیمبا به ثمر رساند، ذوب آهن برای رسیدن به گل تساوی تلاش کرد. ذوب آهنی ها مالک توپ و میدان شدند و برای رسیدن به دروازه خسوس بازی کردند. آنها موقعیت هایی را نیز به دست آوردند که نتوانستند استفاده کنند. در این دقایق گسترش فولاد هم چشم به ضدحملات داشت که اتفاقا روی یک از همین ضدحمله ها می توانست دروازه ذوب آهن را باز کند. در نهایت تلاش ذوب آهنی ها فایده نداشت و گسترش با برتری یک بر صفر به رختکن رفت.

نیمه دوم با برتری قابل انتظار ذوب آهن آغاز شد و شاگردان گل محمدی توانستند در دقایق ابتدایی بازی گل تساوی را به ثمر برسانند. در ادامه اما بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود و ذوبی ها با آنکه مالک توپ بودند، نتوانستند دروازه گسترش فولاد را باز کند تا دو تیم در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت دهند.

 

بهترین بازیکن:

 

مرتضی تبریزی در این دیدار بازی را از روی نیمکت شروع کرد اما در نیمه دوم با تصمیم گل محمدی به میدان آمد تا با نمایش خوب خود عنوان بهترین بازیکن زمین را نصیب خود کند. تبریزی با یک ضربه سر دقیق تنها گل تیمش را ساخت و در دیگر دقایق حضور خود نیز در معدود حملات ذوب آهن نقش پر رنگی داشت.

 

شرح گل:

 

1-0 (گسترش فولاد): در دقیقه 13 ارسال داریوش شجاعیان از جناح چپ روی سر لوسیانو پریرا نشست و او با ضربه سر به زیبایی دروازه ذوب آهن را باز کرد.

1-1 (ذوب‌آهن): در دقیقه 58 سانتر خوب پهلوان با پاس تبریزی با ضربه سر تبریزی همراه شد تا بنگستون با ضربه ای تمام کننده اولین گل خود را وارد دروازه ده خسوس کند.

 

اتفاق ویژه:

 

محمدرضا خلعتبری در تمامی دوران فوتبالش واکنش خوبی در برابر تعویض نداشته است. شماره 9 گسترش که در دیدار با پرسپولیس واکنش نا مناسبی نسبت به تعویض خود نشان داده بود با تصمیم کمالوند در دیداری که انگیزه های ویژه ای داشت نیمکت نشین شد تا فراز نشان دهد حتی در برابر تنها بازیکن میلیاردی گسترش فولاد از اصول خود کوتاه نمی آید.

 

دقایق حساس:

دقیقه 31: ضربه ایستگاهی خطرناک داریوش شجاعیان با اختلافی اندک از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه 33: ضربه سر بنگستون روی ارسال مهدی رجب زاده از جناح چپ با اختلاف از بالای دروازه گسترش عبور کرد.

دقیقه 42: ارسال مهدی رجب زاده از روی ضربه ایستگاهی روی دروازه با ضربه سر علی حمام همراه شد و توپ از کنار دروازه گسترش به بیرون رفت.

دقیقه 53: حرکت مرتضی تبریزی از سمت چپ با ضربه خوب او همراه شد که دخسوس ضربه مهاجم ذوب آهن را راهی کرنر کرد.

دقیقه 63: حرکت ترکیبی بازیکنان ذوب آهن از سمت راست با سانتر خوب حسینی همراه شد تا ضربه سر بنسون با فاصله اندکی به بیرون برود.

دقیقه 66: حرکت خوب مرتضی تبریزی از سمت چپ با پاس کات بک این بازیکن همراه شد اما ضربه پهلوان را بازیکن گسترش فولاد در یک موقعیت خطرناک برگرداند.

دقیقه 79: سانتر احسان پهلوان از سمت چپ با ضربه سر بنگستون همراه شد اما این توپ راهی به دروازه گسترش فولاد نیافت.

دقیقه 90+2: ضربه سر تبریزی روی سانتر اسماعیلی فر باعث شد تا بهترین فرصت ذوب آهن برای گلزنی از بین برود.

 

حواشی:

* یحیی گل‌محمدی که در دیدار قبلی تیمش مقابل فولاد از سوی باشگاه ذوب‌آهن از نشستن روی نیمکت ذوب‌آهن محروم بود، در دیدار امشب به نیمکت تیمش بازگشته بود.
* لوسیانو پریرا و محمدرضا خلعتبری 2 بازیکن سابق سپاهان در ترکیب گسترش فولاد به اصفهان بازگشته بودند.
* پریرا با گلزنی در دقیقه 13 این دیدار به طلسم گلزنی گسترش فولاد پایان داد. این تیم در سه هفته ابتدایی لیگ برتر موفق به گلزنی نشده بود.
* در اواخر نیمه نخست داریوش شجاعیان در برخورد با بازیکن ذوب‌آهن مصدوم شد و به بیرون از زمین منتقل شد.

 

دیدگاه‌ها