کد خبر : 1349706 | 24 مرداد 1395 ساعت 11:45 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

آرسنال-لیورپول؛ اولین کلاسیک فصل

در اولین دیدار حساس این فصل فوتبال اروپا، آرسنال در امیریتس پذیرای شاگردان یورگن کلوپ است.

آرسنال-لیورپول؛ اولین کلاسیک فصل

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ برتر انگلیس از روز گذشته آغاز شد و در جذاب ترین دیدار هفته اول، توپچی ها میزبان قرمزهای آنفیلد خواهند بود. دیدارهای دو تیم در چند فصل اخیر با نتایج پرگلی همراه بوده و اگر این اتفاق در دیدار امروز هم رخ بدهد، تنور لیگ برتر خیلی زود شعله خواهد کشید.


اخبار تیم ها:


تازه در ماه اگوست هستیم اما آرسنال به بحران مصدومیت دوباره دچار شده! بدترین اخبار از خط دفاعی تیم می آیند؛ جایی که گابریل و پر مرته ساکر مصدومند و لورن کوشیلنی هم امادگی بازی کردن ندارد .به همین دلیل ونگر باید دست به تغییرات زیادی بزند. اولیویه ژیرو و مسوت اوزیل هم بخاطر درگیری در یورو 2016 دیر به تمرینات آمدند و ونگر گفته که فعلا این دو امادگی بازی کردن ندارند. دنی  ولبک هنوز مصدومیت زانویش بهبود نیافته و سرژ گنابری هم که به همراه تیم ملی آلمان در المپیک ریو به سر می برد و کارل جنکینسون هم بعد از عمل جراحی اش حالا حالا ها دور از میادین است. جک ویلشر هم بعد از مشکل مصدومیت زانویش،همچنان اماده بازی نیست.

 

1134591

 

البته در لیورپول هم شرایط بهتر نیست.هرچند از نظر کیفیت مصدوم هایش،قابل مقایسه با آرسنال نیست. دروازه‌بان جدید تیم، لوریس کاریوس بخاطر آسیب دیدگی از ناحیه دست،بازی نمی کند. لوکاس لیوا که زمزمه هایی مبنی بر فروشش بود هم مشکل آسیب دیدگی همسترینگ دارد.جو گومز هم هنوز گرفتار مصدومیت فصل قبلش است. مامادو ساخو و جیمز میلنر نیز وضعیت مشکوکی دارند. تیاگو لوری به همراه پرتغال در المپیک است و دنیل استوریج هم درگیر مصدومیت از ناحیه ران است. وضعیت سه یه اوجو و مارکو گروئیچ هم مبهم است.


فرم اخیر:


آیا بازیهای دوستانه قبل از فصل، صرفا می تواند نشان دهنده آمادگی یا ضعف تیم ها باشد؟ اگر جواب مثبت است که آرسنال عملکرد فوق العاده ای داشت. بعد از مساوی با لنس فرانسه، توپچی ها 2 بر 1 تیم منتخب MLS را شکست دادند. چیباس گوادالاخارا هم در برابر تیم لندنی 3 بر یک شکست خورد و وایکینگ هم هشت بر صفر مقابل این تیم شکست سختی را متحمل شد. در اخرین بازی هم 3 بر 2 مقابل منچستر سیتی به پیروزی رسید.
اما لیورپول؛ قرمز ها هم نتایج درخشانی داشتند. از ٩ بازی درهفت مسابقه به پیروزی دست یافتند.آنها مقابل رم دو بر یک مغلوب شدند اما بارسلونا را در یک بازی عجیب با چهار گل در هم کوبیدند.هر چند فردای همین روز، کلوپ در برابر تیم اولش، ماینس قرار گرفت و با چهار گل مغلوب شد.

 

1134567

 

بازی های رو در روی اخیر:


آمار بازی های خانگی آرسنال مقابل لیورپول در سالهای اخیر خوب بوده. توپچی ها از سال 2002 تا حالا،تنها یک بار مقابل قرمزها شکست خوردند. در فصل اخیر هم هر دو بازی رفت و برگشت در لیگ مساوی شد. در سومین بازی فصل قبل هم لیورپول که هنوز برندن راجرز را روی نیمکت میدید بدون گل مساوی کرد. در بازی برگشت و در یک نبرد زیبا ارسنال و لیورپول به تساوی ٣-٣ رسیدند.همان بازی که جو آلن در اخرین دقیقه گل تساوی را برای لیورپول به ثمر رساند.


خط دفاع آرسنال:


سوالی که ذهن هواداران این تیم را درگیر کرده این است که در بازی امروز مقابل لیورپول کدام بازیکن ها در مرکز خط دفاعی قرار خواهند گرفت.در آخرین بازی دوستانه ارسنال برابر سیتی، گابریل و راب هولدینگ-مدافع بیست ساله ایی که از بولتون خریده شده- در مرکز خط دفاعی کار کردند. کالوم چمبرز هم در نبمه ی دوم به بازی آمد.اگر کوشیلنی به بازی برسد، از بین هولدیگ و چمبرز یکی در کنار مدافع فرانسوی بازی خواهد کرد.

اگر هم نرسد،به احتمال زیاد هولدینگ و چمبرز زوج خط دفاعی ونگر را شکل خواهند داد. حضور این دو دفاع بی تجربه شاید به ضرر ونگر تمام شود. چرا که خط حمله  لیورپول بسیار سریع و پویاست. روبرتو فیرمینو در فازهجومی لیورپولی  که از مهاجم نوک استفاده نمی کند،مهره ی تعیین کننده ای خواهد بود.البته ونگر یک انتخاب دیگر هم دارد.عقب کشیدن کوکلن تا خط دفاع و یا منتقل کردن متیو دبوشی یا ناچو مونرئال دفاع های کناری به مرکز دفاع.

 

1134596

 


چیدمان لیورپول:


در بازی های دوستانه لیورپول دیدیم که کلوپ، از سیستم  1-3-2-4  استفاده کرد؛ سیستمی که  همیشه محبوب کلوپ بوده. در فصل قبل، مرد  آلمانی از این سیستم استفاده کرد اما پیش بینی می شود امسال از این سیستم بصورت شناورتر استفاده کند. در بازی دوستانه قرمز ها مقابل بارسا دیدیم که جورجینیو وینالدوم، بعنوان یکی از دو هافبک میانی، در اکثر مواقع به خط سوم اضافه می شد و بعنوان هافبک هجومی  در زمین کار می کرد. در نتیجه، نفرات بیشتری در فاز هجومی از توپ های ارسالی بهره می بردند. با این تغییر  سیستم به 1-4-1-4 تبدیل شد.سیستمی که کلوپ می تواند از سرعت بالای سادیو مانه و حرکات cut inside اش--بازیکن لب خطی که بجای چسبیدن به لب خط با حرکات مورب به محوطه  جریمه حریف حمله می کند--دل خوش کند.

اهمیت سانتی کاسورلا:


درست است که آرسنال نگران مصدومیت های متوالی بازیکنانش است اما بازگشت سانتی کاسورلا که تقریبا تمام فصل قبل را از دست داده بود، برای ونگر امیدوار کننده است.کاسورلا در کنار کوکلن بعنوان هافبک های میانی تیم 64 امتیاز در دو سه سال اخیر برای ارسنال کسب کرده اند. دو فصل قبل کاسورلا 12 پاس گل داد. وقتی در بازی حضور دارد بنا به آمار ارسنال از هر بازی 2.1 امتیاز می گرفت و وقتی در زمین نیست تنها 1.8 امتیاز. باید دید زوج او با گرانیت ژاکا چه از آب در می آید.

 

 

جاناتان ویلسون
ترجمه: سهیل نوری پناه

دیدگاه‌ها