کد خبر : 1349730 | 25 مرداد 1395 ساعت 20:56 | 349.9K بازدید | 0 دیدگاه

روز دهم؛ چه رویاهایی می‌آیند

تلگرام های ریو 2016 - مستقیم از پایتخت ورزش جهان

روز نهم المپیک ریو 2016 برای ما با خاطره تلخ حذف حمید سوریان در واپسین رقابت حرفه‌ای همراه بود.

تلگرام های ریو 2016 - مستقیم از پایتخت ورزش جهان

 

 

به گزارش "ورزش سه" ، اگرچه که مدال برنز ساعت آخر سعید عبدولی کمی بر این زخم مرهم گذاشت. درست همزمان با حال بد ما، مردم جامائیکا سر از پا نمی‌شناختند؛ آنها در فاصله‌ای کوتاه سه مدال گرفتند تا در جدول کنار ایران  قرار بگیرند.

  این المپیک زیبای ماست:

 


این خبر به روز رسانی می شود...

 

مایکل فلپس، بالاتر از 39 کشور در تاریخ المپیک


مایکل فلپس، شناگر افسانه ای ایالت متحده، یک بار دیگر در المپیک ریو هم تاریخ سازی کرد و در مجموع، بیست و یکمین مدال طلای خودش در ادوار مختلف المپیک را کسب کرد.


بدین ترتیب، اگر این شناگر به عنوان یک کشور مستقل در المپیک شرکت می کرد، در تمامی ادوار این مسابقات، در رده سی و نهم تیمی قرار می گرفت که رکودی اعجاب انگیز در نوع خود محسوب می شود. در این شرایط، فلپس بالاتر از کشورهایی مثل پرتغال، آرژانتین قرار می گرفت.

 

بدون افتخارات فلپس در این دوره، آمریکا پایین تر از کشوری مانند چین در جدول رده بندی قرار گرفته بود.

 

 

شماره 10 دوباره محبوب است
پس از نمایش دل‌پذیر روز شنبه مقابل کلمبیا، نیمار دوباره محبوب برزیلی‌ها شده. تیم فوتبال برزیل که با دو تساوی ناامیدکننده مقابل آفریقای جنوبی و عراق آغاز کرد، زمانی که در خطر حذف قرار گرفت به خود آمد و به رقابت‌ها برگشت. نمایش تحسین‌برانگیز در دیدار با دانمارک و به ویژه پیروزی مقابل کلمبیا در مسابقه یک‌چهارم‌نهایی مردم برزیل را از واکنش‌هایی که نسبت به نیمار داشتند برگردانده و آنها را دوباره پشت او قرار داده.
برزیل پس فردا در نیمه‌نهایی مقابل هندوراس قرار می‌گیرد.

 

 

1135120

 

 

اعتراض نادال؛ "بی شرمانه" بود
داوری که در لندن باعث حذف نادال شده بود یک بار دیگر دیدار رده بندی المپیک ریو را هم قضاوت کرد تا تنیسور اسپانیایی با شکت در این بازی ناکام بماند. دیدار رده بندی همراه با درگیری و تنش های پی در پی نادال با این داور بود  و در پایان او گفت:« حق من شکست بود ولی پروژه انتخاب داور بی‌شرمانه است. قضاوت او عجیب است و من گاهی بین خشم و خنده می‌ماندم. او هرگز در سطح قضاوت در المپیک نیست. این را فدراسیون جهانی هم به خوبی می‌داند.»

 

 

1135125

 

 

تنها بازمانده دونده های روس در ریو
داریا کلیشینا، قهرمان پرش طول روس را فدراسیون جهانی دوومیدانی از حضور در المپیک محروم کرده بود اما حالا دادگاه بین الملل ورزش درخواست تجدید نظر او را قبول کرد. این ورزشکار و مدل روسی با وجود بلاتکلیفی در روزهای گذشته به تمرینات ورزشی و آمادگی جسمانی ادامه می‌داد و حالا آماده چالش المپیک ریو است. چالشی که هیچ دو و میدانی کار روس نتوانست در آن حاضر شود.

 

 

1135118

 

 

سه شنبه روز برزیل با هزار و یک رویا
فردا برزیلی‌ها در چندین و چند نیمه‌نهایی و فینال رقابت خواهند کرد که اگر همراه با پیروزی باشد مدال‌های فراوانی را برای آنها قطعی خواهد کرد. دو تیم از والیبال ساحلی برزیل به دیدار نیمه‌نهایی رسیده‌اند و فردا با رقیبان دیدار می‌کنند. رابسون کونسیسائو بوکسور برزیلی‌ها هم در فینال 60 کیلوگرم بوکس رقابت خواهد کرد. تیم فوتبال زنان برزیل هم فردا در نیمه‌نهایی بازی خواهد کرد.

 

 

1135116

 

 

حال و روز میزبان در جدول مدال‌ها
برزیلی‌های میزبان در جدول مدال‌ها هنوز جایگاه چندان مناسبی ندارند. برزیلی‌ها که تا این لحظه هفت مدال به دست آورده‌اند، با یک طلا در رده بیست و هشتم قرار گرفته است.
تنها طلای میزبان را جودوکار محبوب برزیلی‌ها خانم رافائل سیلوا به دست آورده است. دو نقره در تیراندازی و ژیمناستیک نصیب برزیل شده و سه مدال برنز هم در جودو و ژیمناستیک تا دیروز به دست آمده بود امّا واپسین مدال برنز برزیلی‌ها تا این لحظه برای‌شان بسیار با اهمّیّت و مورد توجّه بوده. پولیانا اوکیموتو شناگر برزیلی دیروز در رقابت شنای ماراتن زنان به مقام سوم و مدال برنز رسید که در میان برزیلی‌ها سر و صدای بسیار کرد. اوکیموتو تیتر یک امروز برزیلی‌هاست.

 

 

1135106

 

 

 

دی‌کاپریو در ریو دو مدال گرفت!
لئوناردو دی‌کاپریو ستاره آمریکایی سینما و بردی الیسون کمان‌دار آمریکایی، به غیر از اینکه هر دو آدم‌های موفّقی هستند، اشتراک دیگری هم دارند؛ چهره‌شان. شباهت چهره این کماندار دو مداله آمریکا در برزیل به ستاره هالیوودی هم‌وطنش، سوژه بسیاری از محفل‌های خبری ریو 2016 است.

 

1135103

 

 

آقا استرس، مضطرب تر از همیشه
برناردو رزنده سرمربی تیم ملی والیبال برزیل که ضمن افتخارات بسیار زیادش به رفتارهای کنار زمینش بسیار مطرح است، در این المپیک حرکات عجیب تری را از خودش نشان داد. او حالا بعد سال ها افتخارآفرینی در المپیک، جام جهانی و لیگ جهانی در یکی از مهم ترین میادین دوران حرفه اش پا گذاشته است. او رویای قهرمانی المپیک در برزیل را دارد و همین مساله استرس کنار زمین او را بیشتر از همیشه کرده است. البته او ذاتا و در رفتارهای خارج از زمین بسیار آرام و دوست داشتنی است اما همین عکس العمل ها دلیلی شد تا نام برناردو رزنده پسوندی با عنوان استرس هم داشته باشد.

 

1135100

 

 

دشمن ایرانی‌ها نزدیک به رکورد المپیک
رکوردهای زیادی در ریو 2016 شکسته شده است. این بار امّا کورک، بازیکن تیم والیبال لهستان که در دیدار با ایران هم جنجال‌ساز شد، در جریان بازی با روسیه تا مرز رکورد بیشترین امتیاز یک بازیکن در یک مسابقه رفت امّا از شکستن آن باز ماند.
کورک در دیدار برابر روسیه 36 امتیاز به دست آورد که تنها سه امتیاز با رکورد جورج گروتزر آلمانی فاصله داشت؛ گروتزر در لندن 2012 رکورد 39 امتیاز یک بازیکن در یک رقابت را به دست آورد.

 

 

1135099

 

 

 

فینال تمام آمریکایی تنیس مختلط، ونوس به طلای پنج نرسید
ونوس ویلیامز، تنیس‌باز آمریکایی که پیش‌تر چهار مدال طلا در رشته‌های مختلف تنیس المپیک به دست آورده بود، پس از اینکه در هر دو رقابت انفرادی و دو نفره حذف شد، شانس کسب مدال طلا در رقابت مختلط را هم از دست داد و به نقره قناعت کرد. تیم دو نفره ونوس ویلیامز و راجو رم برابر هم‌وطنان‌شان جک ساک و بتانی سندز شکست خوردند تا طلا و نقره تنیس مختلط به آمریکا برسد.

 

1135072

 

 

یوسین بولت و رفتن به خانه بخت
مادر یوسین بولت، قهرمان افسانه‌ای دو 100 متر و سریع‌ترین مرد دنیا معتقد است که وقت سر و سامان گرفتن فرزندش است. جنیفر بولت در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «امیدوارم یوسین بعد از المپیک ریو با کنار گذاشتن ورزش حرفه‌ای به زندگی‌اش برسد و سر و سامانی بگیرد و ازدواج کند.»

 

1135062

 

 

پوستر دیدار ایران و روسیه
حضور ایران در المپیک ریو یک نقطه عطف در تاریخ والیبال کشورمان بود و حالا والیباستهایمان که با صعود از گروه خود تاریخ ساز شدند، می توانند با شکست روسیه و کسب رتبه ی سوم در آستانه کسب مدال قرار بگیرند. والیبالیست های شایسته کشورمان در صورت پیروزی برابر روسیه در مرحله حذفی قرعه آسانتری خواهند داشت. شهرام محمودی که یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان تیم ملی کشورمان به شمار می رود در این دیدار حساس و سخت برابر بازیکنان بلند قد روسیه نقش کلیدی خواهد داشت.

 

 

1135060

 

 

اعتراض بولت به هو شدن رقیبش
در پایان رقابت‌های دو 100 متر المپیک که با قهرمانی یوسین بولت همراه بود، تماشاگران جاستین گاتلین آمریکایی را هو کردند؛ کسی که نفر دوم شد و به مدال نقره رسید.ماجرای دوپینگ گاتلین که دو بار باعث محرومیّت او شد، باعث شده که این قهرمان قدیمی نتواند از سایه سنگین احساس منفی هواداران خارج شود. با این حال امّا یوسین بولت، ضمن اعتراض به حرکت تماشاگران در حمایت از گاتلین گفت: «تا به حال همچین چیزی ندیده بودم و نشنیده بودم. واقعا شگفت‌زده شدم. به نظرم بعضی‌ها زیادی حرف می‌زنند.»

 

 

1135059

 

 

آمار خیره‌کننده زنان کانادایی
از مجموع 314 ورزشکار کانادایی حاضر در ریو 2016 187 نفر زن و 128 نفر مرد هستند. با شروع مسابقه‌ها و تا این لحظه این آمار وجه قابل توجّه دیگری هم پیدا کرده است. تا امروز که 9 روز از رقابت‌ها گذشته از مجموع مدال‌هایی که برای کانادا به دست آمده تنها یکی به مردان رسیده است و بقیه همه سهم زنان کناداست.
تنها مدال مردان کانادیی دیشب پشت سر یوسین بولت در دو 100 متر به دست آمد.

 

1135057

 

 

عکس یادگاری شاگردان ولاسکو
عملکرد ولاسکو در آرژانتین باعث شد تا تاریخ والیبال این کشور را به دوران قبل و بعد از او تقسیم کنیم. ولاسکو پس از حضور در راس کادر فنی تیم ملی کشورش، باعث به وجود آمدن پیشرفت چشمگیری در میان والیبال شد تا سفید و آبی ها حالا در المپیک ریو نتایج فوق العاده ای کسب کنند. شاگردان ولاسکو عملکرد خود در دور گروهی را با کسب پیروزی قاطع برابر مصر به پایان بردند تا شانس بالایی برای صدر نشینی در این گروه داشته باشند. آرژانتین قطعا با ادامه درخشش خود در ریو می توانند یکی از سه تیم حاضر بر روی سکو باشند.

 

 

1135052

 

 

 

روبلس و پایان حسرت 16 ساله آمریکا
سارا روبلس توانست با مهار وزنه 126 کیلوگرم در یک ضرب و 160 کیلوگرم در دو ضرب با ثبت رکورد 286 کیلو مدال طلای سنگین وزن را برای آمریکا به ارمغان بیاورد. این ورزشکار 28 ساله در حالی موفق به کسب این مدال با ارزش شد که آمریکا 16 سال در حسرت مدال طلا در این وزن بود.

 

 

1135051

 

 

 

هندی‌ها و دوستان بدون موفّقیّت در المپیک
تا به حال که 9 روز از المپیک ریو 2016 گذشته هندوستان هیچ مدالی دریافت نکرده است.در حالی که هندوستان جمعیّتی دو و نیم برابر بیش از اروپا دارد امّا تا به حال به هیچ موفّقیّتی در المپیک نرسیده است. از هر چهار نفر در دنیا، یک نفر اهل شبه قارّه هندوستان است؛ مردمان سرزمین‌های پرجمعیّت، از پاکستان و بنگلادش تا سریلانکا و نپال. با این حال امّا سهم این مردمان که یک چهارم جمعیّت دنیا را تشکلی می‌دهند از مدالهای ریو 2016 هیچ است.

 

1135049

 

 

 

دار و دسته مازنی‌ها در ریو، جای خالی گیلانی‌ها
در گزارشی که ایرنا منتشر کرده است، استان مازندران با 13 ورزشکار میان 64 نماینده المپیکی ایران در رده نخست تعداد حاضران قرار دارد. استان‌های تهران با 10، اصفهان با 6 و البرز هم با 5 سهمیه در رده‌های بعدی هستند. خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی، گلستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، چهار محال و بختیاری، آذربایجان غربی، لرستان، قزوین، زنجان، خراسان جنوبی، کرمان و فارس دیگر استان‌هایی هستند که دست‌کم یک نماینده در ریو 2016 دارند.
در حالی که المپیک جشنواره ورزش دنیاست، جای این پرسش باقی‌ست که جوانان استانهای دیگر ایران چرا امکان حضور در این آوردگاه را نیافتند؟ جایی که بسیاری کشورها بر اساس جمعیّت خود شانس مدال‌آوری‌شان را بالا می‌برند و در رده‌بندی‌های فراوانی نسبت جمعیّت به مدال محاسبه می‌شود، چرا ما از تمام ظرفیّت کشور استفاده نمی‌کنیم و فرصت را هدر می‌دهیم؟

 

 

1135038

 

 

 

حساب جدای شاراپوا از هم‌وطنانش. ماریا به زودی بر می‌گردد
در روزهایی که روسیه با محرومیّت‌های گسترده ورزشکارانش به دلیل دوپینگ سازمان‌یافته رو به روست، آنها یک مهره شاخص محروم هم دارند. ماریا شاراپوا که به دلیل استفاده از داروی ملدونیوم دو سال از شرکت در رقابت‌ها منع شده، به گفته رئیس فدراسیون تنیس روسیه به زودی به رقابت برخواهد گشت. ملدونیوم به تازگی به عنوان داروی ممنوعه اعلام شده و شاراپو، قهرمان پنج گرند‌اسلم همواره ادّعا کرده که از این موضوع اطّلاع نداشته است.
در تنیس زنان ریو 2016 با حذف یکی پس از دیگری ستاره‌هایی مثل سرنا ویلیامز، ورزشکار شگفتی‌ساز پورتوریکو قهرمان شد تا بیش از پیش جای خالی ماریای محبوب حس شود.

 

 

1135031

 

 

 


رکورد افسانه‌ای مایکل جانسون شکسته شد
وید فن نیکرک از آفریقای جنوبی رکوردی را شکست که 17 سال قدمت داشت. این ورزشکار شگفت‌انگیز نخستین کسی‌ست که هم صد متر را زیر 10 ثانیه دویده، هم دویست متر را زیر 20 ثانیه، و هم 400 متر را زیر 44 ثانیه؛ و حالا به شکل فوق‌العاده‌ای به 43 ثانیه هم نزدیک شده است. مایکل جانسون آمریکایی در سال 1999 با 43 ثانیه و 18 صدم ثانیه رکورددار 400 متر دنیا شد تا دیشب که فن نیکرک با 43 ثانیه و سه صدم ثانیه این رکورد را شکست. رکوردی که چهار المپیک دوام آورده بود.

 

1135013

 

مسن‌ترین تیم تاریخ کشتی فرنگی

امروز در تیم شش نفره ما، حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی و حبیب اخلاقی همگی 31 ساله هستند، باباجان زاده وسعید عبدولی 27 ساله هستند. این تیم بدون کم‌وکاست میانگین 30 سال دارند. به عبارتی،پیرترین تیم شرکت کننده ایران در تاریخ المپیک‌ها تیم امروز هستند و هیچ تیمی به این اندازه در تاریخ مورد اشاره پیر نبوده است، با این حال از 4 مرد باقیمانده ایران در کشتی فرنگی ما به همه به خصوص 2  طلا بگیر المپیک قبل یعنی نوروزی و قاسم رضایی انتظار کسب مدال داریم و البته درباره 2 مرد امروز محمد بنا اعلام کرده که از آنها حداکثر مدال برنز می‌خواهد.

 

1129302


بولت و آغاز ماموریت
اگرچه که نمایش خیره‌کننده بولت و به ویژه لبخند رضایت او هنگام عبور از خط پایان رقابت پایانی دو 100 متر المپیک همه را به وجد آورد، بولت امّا پیش‌تر هم اعلام کرده بود که هدفش چیزی جز کسب سه طلا و البتّه شکستن رکورد 200 متر است. پس منتظر رقابت او در 200 متر باشید.

 

1134986

 

 
دو طلا برای سبقت بریتانیا از چین
مکس ویتلاک از بریتانیا در کمتر از چند ساعت دو مدال طلای المپیک ریو 2016 را شکار کرد. ویتلاک در حرکات زمینی و خرک‌حلقه بالاتر از همه رقیبان به مدال طلا رسید تا مجموع طلاهای بریتانیا به 15 برسد و با توجّه به نقره‌های بیشتر، در پایان روز نهم بریتانیا بالاتر از چین در رده دوم جدول توزیع مدال‌ها قرار بگیرد.

 

1134985

 

رویای دل‌پوترو کامل نشد
اندی ماری بریتانیایی که مدال طلای المپیک لندن برای او همیشه زیر سایه میزبانی کشورش بود، با کسب طلای ریو 2016 به افتخاری رسید که آدم‌های زیادی شانس آن را ندارند. ماری با پیروزی مقابل دل پوتر رویای دل‌پوترو را ناکام گذاشت. تنیس‌باز آرژانتینی که دو غول بزرگ تنیس دنیا، نواک جوکوویچ و رافائل نادال را در مسیر رسیدن به فینال حذف کرده بود، نتوانست از پس ماری بر بیاید.
ماری 29 ساله، برنده دو مدال طلای المپیک، شانس حضور در دست‌کم یک المپیک دیگر را هم دارد.

 

1134984

 

ازدواج زوج چینی روی سکو!
امروز در حاشیه مراسم توزیع مدال سکوی سه متربانوان اتفاق جالبی افتاد و آن اجرای مراسم خواستگاری توسط یک زوج چینی بود .هی زی ، دختر خانم شیرجه رو بعد از دریافت مدال نقره ناگهان با پیشنهاد ازدواج غیرمنتظره ای از سوی  کین کای عضو تیم مردان چین روبه رو شد که با جعبه انگشتری روبه رویش ایستاده بود ... عکس ها اتفاق را توضیح می دهند . دو شیرجه روی عاشق که به هم رسیدند.

 

1134861

 

یکشنبه استثنایی

تیم بریتانیا در رقابتهای امروز کار بزرگی کرد و چین را در جدول مدال ها گرفت. این واکنش روزنامه میرر به این روز بزرگ است ؛ یک جلد زیبا با تیتر اصلی ؛ یکشنبه استثنایی. درخششی مهمتر از بازی آرسنال - لیورپول .

 

1134859


کشتی‌گیری که کوبا را از ایران پیش انداخت
کشتی‌گیر ژاپنی شینوبو اوتا که حمید سوریان را شکست داد و تا فینال پیش رفت، در رقابت پایانی مغلوب کشتی‌گیر کوبا شد و به مدال نقره رسید. اسماعیل بوررو مولینا از کوبا، توانست بر جای حمید سوریان تکیه بزند و مدال طلای المپیک را به دست آورد. این دومین طلای کاروان کوبا بود و از آنجا که کوبا یک نقره و سه برنز هم در حساب دارد، رقابت‌های وزن 59 کیلوگرم فرنگی نه تنها با حذف تلخ حمید سوریان، که همراه با صعود کوبا به رده‌ای بالاتر از ایران شد.

 

1134844

 


نادال کنار جوکویچ، مدّعیان شکست‌خورده. برنز برای ژاپن

لحظه‌هایی پیش رافائل نادال با شکست دو بر یک در دیدار رده‌بندی تنیس مردان، از کسب مدال برنز هم باز ماند. کی نیشیکوری ژاپنی با پیروزی بر نادال به برنز المپیک رسید.

 

1134829

 

تنت سلامت آقا حمید

می‌گویند در لحظه مرگ، همه زندگانی آدمی‌زاد جلوی چشمش می‌آید؛ این لحظه شاید، همه سروری‌ها و قهرمانی‌ها از جلوی چشم حمید سوریان گذشت.
تنش سلامت؛ روزگارش پس از تشک کشتی خوش باد!

 

1134824

 

نادال به بازی برگشت
رافائل نادال اسپانیایی با پیروزی در ست دوم دیدار با کی نیشیکوری ژاپنی، حساب کار را یک به یک مساوی کرد تا کار تعیین دارنده مدال برنز تنیس ریو 2016 مردا به ست سوم بکشد.
دیدار پایانی بین ماری و دل پوترو تا ساعتی دیگر پس از رده‌بندی.

 

 

 

سرقت مسلّحانه از قهرمان شنای آمریکا
رایان لاکتی، عضو تیم شنای آمریکا و برنده مدال طلای 4 در 200 متر المپیک ریو امشب در حالی که با سه نفر دیگر از اعضای تیمش از یک مهمانی به محلّ استقرار باز می‌گشتند ربوده شدند و اشیا قیمتی و پولهای آنان به سرقت رفت.
گفته می شود زمانی که تاکسی حامل آنها در پمپ بنزینی برای سوخت گیری متوقف شده بود این اتفاق افتاد. البته بعد از مدتی ربایندگان آنها را آزاد کردند و حال همگی آنها مساعد است.‌ خود رایان لاکتی امشب این واقعه را برای شبکه ان بی سی شرح داد.
به گفته لاکتی ربایندگان آنها را روی زمین خوابانده‌اند و با تهدید خواستند که پول و گوشی موبایل‌شان را تحویل بدهند؛ دزدانی که در لباس پلیس بودند.

 

 

1134808

 

 

 

نادال یک قدم از مدال برنز دور شد
رافائل نادال ست اوّل را به کی نیشیکوری ژاپنی باخت تا در دیدار رده‌بندی تنیس المپیک ریو یک به صفر عقب بیافتد.


در ساعت‌های آینده با ما باشید تا از نتیجه دیدار رده‌بندی و البتّه جزئیات رقابت فینال بین اندی ماری و خوان مارتین دل پوترو آگاه شوید.

 

 

 

مرهمی برای روسیه، واپسین فرصت نادال
روس‌ها که با حذف گسترده ورزشکاران‌شان به دلیل ماجرای دوپینگ المپیک چندان شیرینی را پشت سر نمی‌گذارند، لحظاتی پیش با قهرمانی در تنیس دو نفره زنان جشن گرفتند. در دیدار پایانی در حالی تیم روسیه موفّق به پیروزی و قهرمانی شد که تیم دونفره حریف از سوئیس بود و مارتینا هینگیس، رنک یک زنان دنیا در بخش دو نفره در این تیم حاضر بود.
در دیدار رده‌بندی تنیس دو نفره زنان هم دو تیم از جمهوری چک رقابت کردند تا مدال برنز به این کشور برسد. ضمن اینکه هم‌اینک، عصر یکشنبه به وقت تهران، رافائل ندال در برابر کی نیشیکوری ژاپنی برای کسب مدال برنز می‌جنگد.

 

 

 

 

 

 

ژاپنی نابغه که دوستش داشتیم
شینوبو اوتای کشتی گیر ژاپنی فعلا آماده ترین ورزشکار در وزن 59 کیلوگرم محسوب می شود. کشتی گیری که پس از شکست سوریان شانس مجددی به او اهدا کرد. اوتای ژاپنی در حالی که با 4 پوئن از سوریان عقب بود وی را شکست داد، او در مرحله نیمه نهایی نیز در مقابل بایرامف کشتی گیر قدرتمند آذربایجانی با ضربه فنی به پیروزی رسید خود را به فینال رساند و شانس مجدد برای کسب مدال برنز را نیز به سوریان داد.

 

 

1134760

 

 

 

لحظه استثنایی قهرمانی لدکی
تصویر زیر لحظه رکوردشکنی شگفت‌انگیز کیتی لدکی را در 800 متر آزاد نشان می‌دهد. رکورد و فاصله او با نفرهای بعدی در روزهای اخیر همه را شگفت‌زده کرده و حالا از نمایی دیگربه زیبایی و شکوه لحطه قهرمانی لدکی نگاه کنیم.

 

 

1134759

 

 

 

 

 

 

سارا از خطپایان گذشت
دونده عربستان سعودی، در ماراتن زنان با زمان 3 ساعت و یازده دقیقه و شانزده ثانیه از خط پایان گذشت و به مقام صد و سی و دوم رسید. سارا که متولّد و ساکن کالیفرنیای آمریکاست نخستین بار در المپیک لندن به عنوان یکی از دو بانوی عربستانی در المپیک حاضر شد و در هشتصد متر دوید، این بار در دومین المپیک در دو ماراتن شرکت کرد. بهترین رکورد سارا در ماراتن 3 ساعت و یازده دقیقه و بیست و هفت ثانیه بود و با این حساب او موفّق به بهبود رکورد شخصی‌اش به میزان یازده ثانیه شد.

 

 

1134752

 

1134753

 

 

تمام یادگارهای المپیکی فلپس
با پایان یافتن دوران حرفه‌ای مایکل فلپس، رکورد افسانه‌ای او برای همیشه ثبت شد. فلپس در آتن 2004 و پکن 2008 تواسنت هشت مدال به دست بیاورد و در لندن 2012 و ریو 2016 6 مدال و در مجموع بیست و هشت مدال رنگارنگ را در تاریخ المپیک به نام خود ثبت کند. مدالهایی که 23 تای آنها طلا بود و این شناگر آمریکایی را در تاریخ ورزش دنیا ماندگار کرد.

 

 

1134743

 

 

کنیا قهرمان ماراتن زنان شد
جنیمان دلاگات سوومگونگ دونده کنیایی فاتح رقابت های ماراتن المپیک در قسمت زنان شد. جالب اینکه نزدیکترین رقیب او که با پیراهن بحرین در این مسابقات شرکت می کرد نیز ملیت کنیایی دارد که برای ادامه دوران ورزشی کشور بحرین را انتخاب کرده است. برنده مدال برنز ماراتن زنان هم دونده ای از اتیوپی بود جالب اینکه این اولین طلای کنیا در رقابت های ماراتن المپیک بود. زمان قهرمان برای عبور از خط پایان 2 ساعت و 24دقیقه و 4 ثانیه بود.

 

 

1134742

 

 

امیدهای هند برای کسب مدال
دیپا کارماکار در فینال حرکات زمینی ژیمناستیک ریو 2016 هندی‌ها را امیدوار به کسب نخستین مدال کرده است. همچنین همین حالا، عصر یکشنبه دیدار رده‌بندی تنیس دو نفره زنان هم بین هند و جمهوری چک برگزار می‌شود که شانس کسب مدال برنز را به هندی‌ها داده است. تیم هاکی هندوستان هم با نمایش‌هایی که داشته مردمش را امیدوار به کسب مدال کرده است. هم‌اینک در دیدار یک‌چهارم نهایی هندی‌ها در رقابت با تیم بلژیک هستند.
آیا امروز یکشنبه جشن و شادی هندی‌ها خواهد شد؟

 

 

1134741

 

 

 

در انتظار بازی های بهتر بر ستاره های NBA
تیم بسکتبال آمریکا بامداد امروز پنجمین مسابقه خود در رقابت های المپیک را برگزار خواهد کرد.  ستاره های  NBA که بخصوص در دو بازی گذشته انتظارات را برآورده نکرده اند امشب برای یک بازی بهتر وارد مسابقه با فرانسه خواهند شد. آمریکا همچنان بخت اول کسب مدال طلای بسکتبال است و بازی های این تیم یکی از جذاب ترین رقابت های تیمی المپیک محسوب می شود.

 

 

1134739

 

 

 

و سرانجام راز رنگ سبز استخرهای ریو کشف شد
ظاهرا یکی از پیمانکاران ورزشگاه روز پیش از آغاز مسابقه‌ها مقدار هشتاد لیتر مادّه تمیزکننده هیدروژن پراکسید یا همان بلیچ را درون استخرها می‌ریزد. بلیچ با کلر درون آب واکنش می‌دهد و آن را از بین می‌برد. در نتیجه محیط فاقد کلر آب استخر بی‌اندازه مساعد برای رشد جلبک‌ها می‌شود.
ماریو آندرادا سخنگوی کمیته برگزاری رقابت‌ها بدون پاسخ به این سوال که کدام پیمانکار این خرابی را به بار آورده و اساسا چه کسی پاسخگوی این اتّفاق خواهد بود گفت: «البتّه که این رخ‌دادی خجالت‌آور بود. شاید تنها مشکلی که پیش آمد و نتوانستیم به سرعت با آن مقابله کنیم.»

 

1134737

 

بولت: دلم برای دوومیدانی تنگ می‌شود
اوسین بولت سریع ترین مرد جهان پیش از آغاز مسابقات در مصاحبه با روزنامه پاریزین گفت: "این بازی ها از همه برایم مهم تر است. من می توانم کاری کنم که تا کنون هیچکس موفق به انجام آن نشده است. برای آن لحظه شماری می کنم، هم هیجان زده هستم و هم عصبی ... می دانم که ورزش دومیدانی نیاز دارد که من در ریو بهتر از همه باشم. خودم هم همین را می خواهم. اگر قرار باشد روزی در زمره قهرمانانی چون محمدعلی و جردن قرار گیرم، باید سه مدال طلای دیگر به مدال هایم در این بازی ها اضافه کنم و به سه گانه 3 طلا در المپیک نایل شوم. (بولت در هر کدام از المپیک های پکن و لندن موفق به کسب سه مدال طلا شده است).
اوسین بولت در این مصاحبه از بازنشستگی اش هم صحبت کرد: "دلم برای این ورزش تنگ خواهد شد. اگر دو و میدانی به من نیاز داشته باشد و من نیز یک سال دیگر از انگیزه کافی برخوردار باشم، چرا کمی بیشتر ادامه ندهم؟ آنچه مسلم است من دوست ندارم پرونده ورزشی ام را با باخت به اتمام برسانم، اگر مربیم به من بگوید که هنوز می توانم پیروز شوم، به او اعتماد خواهم کرد."

 

1134734

 


پایان تلخ مرد هفت طلایی
ای کاش پس از المپیک لندن فکر جایگزینی برای حمید سوریان بودیم تا دارنده هفت طلای جهان و المپیک این‌طور ناتوان و خسته روی زمین ننشیند. نه به خاطر یکی دو مدال بیشتر و کمتر، که اگر جوانی به جای او شکست می‌خورد برایش تجربه بود؛ برای سوریان امّا این پایانی تلخ و دراماتیک.
سوریان که در وقت اوّل مبارزه به زیبایی و راحتی از حریف پیش افتاد، در وقت دوم توانی در بدن نداشت و به شکلی عجیب یکی پس از دیگری امتیاز به حریف داد و در نهایت شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

1134695

 


پورتوریکو روی هوا
مردم پورتوریکو که دو روز پیش بابت صعود مونیکا پویگ به فینال تنیس زنان المپیک سر از پا نمی‌شناختند و در سراسر کشور جشن گرفته بودند، حالا روی هوا هستند! مونیکا نخستین طلای تاریخ پورتوریکو در المپیک را به دست آورد. این تنیس‌باز رتبه 34 زنان جهان، در نمایشی شگفت‌انگیز نفر شماره دو دنیا، آنجلیکا کربر آلمانی را از پیش رو برداشت تا هم خود بر زمین تنیس ریو اشک بریزد و هم پورتوریکو سر از پا نشناسد و به دخترش افتخار کند.

 

1134675

 


آرژانتین قلب برزیل را شکست
کسب سومین شکست و در آستانه حذف از رقابت‌های بسکتبال المپیک قرار گرفتن به خودی خود برای برزیلی‌ها تلخ است امّا شکست برابر همسای‌های همیشه مدّعی عمیقا قلب آنها را شکست. آرژانتین با پیروزی 111 بر 107 مقابل میزبان، برزیلی‌ها مغموم راهی خانه کرد تا برزیل با یک برد و سه باخت در جایگاه پنجم گروهش قرار بگیرد. برزیلی‌ها باید در بازی پایانی مرحله گروهی نیجریه را از پیش رو بردارند و امیدوار باشند تا نتیجه دیگر دیدارها به سود آنها رقم بخورد و از گروه صعود کنند.

 

1134659

 

 
هک شدن اطّلاعات وادا هم به روسیه مربوط شد
مسئولان آژانش بین‌المللی مبازه با دوپینگ اعلام کرد که در جریان هک شدن اطّلاعات این سازمان، یکی از مهم‌ترین اطّلاعاتی که به سرقت رفته مربوط به یولیا استپانوا، مامور این سازمان در روسیه است که نقش اصلی را در افشای فساد سازمان‌یافته و دوپینگ با حمایت دولت روسیه داشت. وادا که پیش از این خانم استپانوا و همسرش را در روسیه مورد حفاظت قرار داده و پنهان کرده بودند، حالا با لو رفتن اطّلاعات او از جمله محلّ زندگی‌اش، این سازمان مجبور شده این دو نفر را از روسیه خارج کند و در جایی دیگر پناه بدهد.

 

1134651

 

طلا اولی‌ها
ویتنام، کوزوو، جزایر فیجی و پورتوریکو، چهار کشوری هستند که برای نخستین بار در تاریخ خود سهمی از طلای المپیک بدست آوردند.
ویتنام در رشته تیراندازی با تپانچه 10 متر مردان، کوزوو در جودوی 52 کیلوگرم زنان، پورتوریکو در رشته تنیس انفرادی زنان و تیم راگبی هفت نفره جزایر فیجی، توانستند شادی بزرگی برای ملتشان به ارمغان بیاورند.

 


مهم‌ترین مدال کاروان آمریکا
ابتهاج محمّد که از روز نخست رقابت‌های ریو 2016 و حتّی پیش از آن به خاطر حجاب خود سوژه خبری پررنگی بود، سرانجام به مدال رسید تا هیاهوی اطراف او فقط بر سر مسائل حاشیه‌ای نباشد. محمّد که به عنوان مسلمان و سیاه‌پوستی آمریکایی بارها در برابر سیاست‌های نژادپرستانه دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متّحده موضع گرفته و به انتقاد پرداخته، حالا یک قهرمان ملّی هم هست. ابتهاج محمّد همراه با تیم شمشیربازی سابر آمریکا به مدال برنز رسید.
در روزگاری که بیش از هر چیز تصویر ترامپ و عقیده‌های عجیب و غریب او از آمریکا مخابره می‌شود، ناظران برنز بانویی مسلمان از کشور آمریکا را مهم‌ترین مدال کاروان این کشور می‌دانند و بحث‌های فراوانی درباره این موضوع در گرفته.

 

1134648


توردو فرانس تا المپیک؟ زمین تا آسمان
مارک کاوندیش دوچرخه‌سوار بریتانیایی که همراه تیمش مدال طلای دوچرخه‌سواری پیست ریو 2016 را به دست آورده، درباره المپیک در قیاس با توردو فرانس این‌طور گفت: «رقابت در المپیک مثل این می‌ماند که لوئیز همیلتون در فرمول1 اوّل شود و بعد بخواهد همین موفّقیّت را با یک خودروی رالی به دست آورد.»
کاوندیش چندی پیش پیراهن طلایی توردوفرانس را به دست آورده بود.

 

1134647

 

محرومیت آخرین دونده روسیه

در شرایطی که پیش تر اعلام شده بود «داریا کلیشینا» دونده پرش طول روسیه تنها ورزشکار دوومیدانی کار کاروان این کشور است که می تواند با پرچم روسیه در المپیک مسابقه دهد، دادگاه عالی ورزش رأی به محرومیت او در این بازی ها داد. به این ترتیب، کلیشینا نیز بر اساس این رای باید از بازی های المپیک ریو اخراج شود.


اطلاعات زیادی از این محرومیت هنوز فاش نشده، اما رئیس دادگاه عالی ورزش بیان کرده است که این ورزشکار روسی نیز اجازه شرکت در المپیک ریو 2016 را ندارد.

 

 

گاتلین: لی لی کینگ؟ کی هست؟!


جاستین گاتلین، دونده 100 متر آمریکایی، ادعا کرد لی لی کینگ، شناگر هموطنش که برنده مدال طلا شده را نمی شناسد. البته این به دلیل صحبت هایی بود که این شناگر جوان در مورد ورزشکاران دوپینگی بود که به مذاق گاتلین خوش نیامد.

 

1134624

 

گاتلین مدتی پیش به دلیل دوپینگ برای مدتی از میادین دور بود، صحبت های کینگ را به خودش گرفت و گفت:" حتی نمی دانم لی لی کینگ کی هست. آژانس بین المللی دوپینگ و آژانس ضد دوپینگ آمریکا خیلی خوب کار کرده اند. من برگشته ام و کاری که باید را انجام می دهم."

 

خداحافظی سِر ویگیس با طلای پنجم

 

1134617

 

سر بردلی ویگیس، دوچرخه سوار سرشناس بریتانیایی، با کسب پنجمین مدال طلایش از رقابت های المپیک، با ورزش قهرمانی خداحافظی خواهد کرد. او که چند ماه دیگر 36 ساله خواهد شد، اعلام کرد دیگر تحمل تمرینات سخت را ندارد و می خواهد به دوران حرفه ای اش پایان بدهد.

 

سومین طلای برای اسطوره بریتانیایی

مو فرح، دونده سرشناس بریتانیایی، با تکرار نمایش درخشانش در المپیک لندن، قهرمان دوی 10 هزار متر شد. او در مقطعی از مسابقه پشت سر گلن راپ قرار گرفت اما در نهایت توانست به عنوان نخست دست پیدا کند.

 

1134615


پل تانوی کنیایی هم که رقابت سختی با فرح داشت، در نهایت نتوانست او را پشت سر بگذارد. او اولین دونده بریتانیایی است که سه بار قهرمان المپیک شده است.

 

هزارمین طلا برای آمریکا

 

آمریکا نخستین کشوری است که یک هزار مدال طلای المپیک را بدست آورده است.  پیروزی شناگران زن آمریکایی در شنای 'چهار در صد متر' هزارمین مدال طلای المپیک را برای کاروان این کشور به ارمغان آورد.

 

درگیری دوباره برزیلی ها و کلمبیایی ها

 

1134609

 

دیدار تیم های برزیل و کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی فوتبال المپیک، بار دیگر با حاشیه همراه بود. دو تیم برزیل و کلمبیا دو سال قبل در جام جهانی مقابل هم قرار گرفتند و در نهایت برزیل با پیروزی 2-1 راهی نیمه نهایی شد. در آن دیدار خطای شدید خوان سونیگا روی نیمار، باعث مصدومیت ستاره برزیل شد و به درگیری بازیکنان انجامید. در دیدار امروز این بازیکنان برزیل بودند که با خطل روی بازیکن کلمبیا، آتش درگیری را شعله ور کردند.

 

 

طلای 999 برای مادر

جف هندرسون آمریکایی، قهرمان پرش طول، مدال طلایش را به مادرش که به آلزایمر مبتلاست و دیگر او را به نمی شناسد، تقدیم کرد. او که با پرشی به طور 8.38 توانست مدال طلا را از آن خود کند، گفت:" او آلزایمر دارد. وقتی مدال را دور گردن او بیندازم، گریه خواهم کرد."

 

1134607


او در راه رسیدن به این مدال، توانست گِرِگ راترفورد، قهرمانن المپیک لندن را شکست بدهد. راترفورد برنز گرفت. مدال طلای هندرسون، نهصد و نود و نهمین مدال طلای آمریکا در تاریخ المپیک است.

 

طلای 100 متر زنان برای بولت مونث

الین تامسون، دونده جامائیکایی، با پشت سر گذاشتن هم تیمی اش، شلی %

دیدگاه‌ها