کد خبر : 1350232 | 26 مرداد 1395 ساعت 03:15 | 180.2K بازدید | 0 دیدگاه

حذف بشیر و ناکامی اخلاقی و شکست والیبال

وزنه‌برداری روز بی مدال را کامل کرد

وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم ایران موفق به حضور روی سکوی المپیک نشد تا روز بی مدال ایران تمام شود.

وزنه‌برداری روز بی مدال را کامل کرد

به گزارش "ورزش سه"، هرچند در سه روز اخیر دو طلا در وزنه برداری و یک برنز توسط سعید عبدولی فرنگی‌کار به کاروان ایران رسید اما روز نهم المپیک بدون افتخار برای ایران گذشت؛ حبیب‌الله اخلاقی تا پای مقام سوم رفت اما به حریف آلمانی باخت، باباجان‌زاده مثل اخلاقی به یک آلمانی نتیجه را واگذار کرد و حتی در قرعه شانس مجدد قرار نگرفت و شاگردان لوزانو نیز  برابر بلندقامتان روسیه 3 بر صفر باختند و در گروه B والیبال ریو چهارم شدند.

 

کار بی‌پایان اخلاقی


فرنگی‌کار اندیمشکی تیم ملی ایران در المپیک ریو شروع پر قدرتی با پیروزی 10 بر صفر مقابل برگ زاکاریاس سوئدی داشت و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت اما در این  مرحله نمایش بسیار ضعیفی داشت و برابر چاکوتادزه از تیم ملی روسیه ضربه فنی شد تا شانس کسب مدال طلا را از دست دهد؛ حبیب‌الله اخلاقی همانند حمید سوریان و عبدولی با راهیابی حریفش به فینال المپیک در قرعه شانس مجدد قرار گرفت تا امیدهای ایران به کسب برنز زنده شود.

 

1135161


اخلاقی در نخستین بازی شانس مجدد توانست 3 بر 2 سامان طهماسبی کشتی‌گیر ایرانی الاصل تیم ملی آذربایجان را مغلوب کند و به دیدار رده‌بندی برسد اما نماینده تیم ملی از فرصت به دست آمده استفاده نکرد و با ضعف بدنی که برابر دنیسِ آلمانی داشت به تساوی یک بر یک رسید اما به دلیل اینکه حریفش پس از او امتیاز گرفته بود، در نخستین ساعت بامداد روز سه‌شنبه از مدال برنز هم محروم شد.


حذف بی‌حرف و حدیث باباجانزاده


بشیر باباجانزاده با استراحت در دور اول، در مرحله یک هشتم نهایی با کیانگ منگ از چین روبه‌رو شد که موفق شد با یک بارانداز زیبا و یک امتیاز خطا، حریف خود را 3 بر یک شکست دهد و گام اول را محکم بردارد اما این فرنگی‌کار 130 کیلو گرم تیم ملی ایران در مسابقه دوم خود دور از انتظار ظاهر شد و به پوپ ادوارد نماینده کشور آلمان باخت؛ او در این مسابقه یک بار به پل رفت و یک امتیاز خطا به ادوارد داد تا با نتیجه 3 بر صفر بازنده شود.

 

1135162


ادوارد در مرحله نیمه نهایی همانطور که انتظار می‌رفت از پیش بازنده بود چراکه باید به مصاف رضا کایال، پرچم‌دار تیم ملی ترکیه می‌رفت؛ کشتی‌گیر آلمانی که ایرانی‌ها برای پیروزی او در این مسابقه دعا می‌کردند برابر کایال کار خاصی نتوانست انجام دهد و با نتیجه 8 بر صفر باخت تا با عدم راهیابی او به فینال، باباجانزاده هم در مرحله شانس مجدد و رسیدن برنز قرار نگیرد.

 

ضعیف‌ترین نمایش سروقامتان ایران


در آخرین دیدار مرحله گروهی مسابقات والیبال ریو، تیم ملی ایران از ساعت 22:30 مقابل تیم ملی روسیه قرار گرفت؛ شاگردان لوزانو که از چهار بازی اخیر دو پیروزی برابر کوبا و مصر داشتند و به آرژانتین و لهستان باخته بودند می‌توانستند با پیروزی بر روسیه جایگاه دوم یا سوم گروهی را به دست آوردند و با قرعه راحت‌تری در مرحله یک هشتم نهایی روبه‌رو شوند اما عکس این اتفاق افتاد.

 

1135141


تیم ملی والیبال ایران که خیال خود را از صعود به مرحله بعد راحت کرده بود ست‌های اول تا سوم را به ترتیب با نتایج 25 بر 23، 25 بر 16 و 25 بر 20 به روسیه باخت تا با دو برد در جایگاه چهارم قرار گیرد تا حریف ایتالیا، صدرنشین گروه A شود؛ بلندقامتان ایران که در نخستین حضورشان در المپیک را تجربه می‌کنند از ساعت 17:30 روز چهارشنبه با ایتالیا دیدار خواهند کرد.

 

سکویی که به آن نزدیک هم نشدیم

 

 محمدرضا براری وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم ایران در آخرین رقابت روز روی تخته رفت و در پایان عنوان ششمی المپیک را با مهار مجموع 406 کیلوگرم به دست آورد. او در حرکت یک ضرب وزنه 186 کیلوگرم را بالای سر برد و 220 کیلوگرم در دوضرب رکورد او بود تا در نهایت نتواند به مدال دست پیدا کند.

 

1135188


او که در یک ضرب نمایش فوق العاده ای نداشت شروع امیدوارکننده ای در دو ضرب از خود نشان داد و تماشاگران این رقابت را به مدال ایران امیدوار کرده بود. اما اتفاقی غیرمنتظره او را از تلاش برای درخواست 230 کیلوگرمی اش دور کرد. براری به ناچار پشت وزنه 231 کیلوگرمی ایستاد و نتوانست آن را بالای سر ببرد که در صورت اتفاق ثبت این رکورد او شاید می توانست مدال برنز را هم کسب کند که در نهایت این طور نشد و محمدرضا براری در پایان شب نهم، عنوان ششمی المپیک ریو در دسته 105 کیلوگرم را به خودش اختصاص داد.

 

دیدگاه‌ها