کد خبر : 1351050 | 29 مرداد 1395 ساعت 22:45 | 199.2K بازدید | 0 دیدگاه

موسوی در بین جذابترین ورزشکاران المپیک

تلگرام های ورزش سه ، زنده از ریو

سیزدهمین روز از المپیک ریو با درخشش کیمیا علیزاده برای ایرانی‌ها خاطرانگیز شد.

تلگرام های ورزش سه ، زنده از ریو

 

این خبر بروزرسانی می‌شود...

 

به گزارش "ورزش‌سه"،  بعد از دو، سه روز ناکامی کیمیا علیزاده با کسب اولین مدال تاریخ ورزش بانوان در المپیک موجی از تحسین را برانگیخته و جمعه کسل‌کننده ورزش دوستان ایرانی را از حالت طبیعی بیرون آورده است. همین که ساعت 5:30 صبح جمعه میلیون‌ها نفر در انتظار پیروزی علیزاده بودند، نشان می‌دهد که کار او چه اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته است.

اما روز چهاردهم با دو آزادکار و یک تکواندوکار همچنان برای ما جذاب خواهد بود. ما امروز بخت دریافت 3 مدال را داریم اگر ورزشکارانمان را چشم نزنیم! 

با هم اخبار حاشیه‌ای المپیک را مرور خواهیم کرد: 

 


درس اخلاق رحیمی به بزرگان
رفتار جوانمردانه حسن رحیمی پس از پیروزی برابر حریف کوبایی خود از سوژه های داغ روز اول رقابتهای کشتی آزاد است. رحیمی که قاطعانه و با کسب 10 امتیاز حریف کوبایی خود را در دیدار یک طرفه شکست داد، پس از کسب مدال برنز پیش از آنکه به دنبال شادی و جشن کسب مدال باشد، به سمت ورزشکار کوبایی رفت و با بوسه بر سر این ورزشکار ثابت کرد که هنوز جوانمردی در کشتی ورزشکاران کشورمان نکته ای قابل اعتنا هست.
این اتفاق در حالی رخ داد که نبرد باروز و انور گودیف روس مملو از صحنه های درگیری این دو نفر بود و کشتی گیر گرجستانی با استفاده از حربه هایی نا جوانمردانه حریف ژاپنی خود را در فینال 57 کیلوگرم شکست داد.

 

1136359

 


آمریکایی‌ها باز هم یک پای فینال
تیم بسکتبال مردان آمریکا با شکست اسپانیا راهی فینال المپیک ریو شد. آمریکا در این دیدار با نتیجه 82 بر 76 در دیداری جذاب و نزدیک توانستند تیم قدرتمند اسپانیا را اکثر بازیکنان آن تجربه حضور در NBA را دارند، شکست دهد. آمریکایی ها که شانس اصلی قهرمانی در این رقابت ها هستند، تا ساعاتی دیگر و پس از مشخص شدن نتیجه دیدار استرالیا و صربستان حریف خود در دیدار فینال را خواهد شناخت که البته به نظر می رسد کار سختی برای تکرار مدال طلای خود نخواهند داشت.


وقت ولاسکو شدن است آقای مهماندوست
رضا مهماندوست به گفته اکثریت اهل فن یک استثنا در تکواندو است. سرمربی موفق تیم ملی کشورمان در سالهای گذشته، در لندن 2012 با تیم معمولی تایلند دست به شاهکار زد و توانست دو مدال طلا کسب کند. مهماندوست حالا به عنوان سرمربی تیم ملی آذربایجان در ریو 2016 حاضر است و شاهد بودیم شاگرد ایرانی او در نبردی یک طرفه، ورزشکار کشورمان که نفر اول در وزن خود است را شکست داد.
بی شک مربیان کنونی کشورمان با تمامی مشکلات برای تکواندو زحمات زیادی کشیده اند اما شاید وقت آن است تا رضا مهماندوست با عملکردی مانند آنچه ولاسکو در والیبال انجام داد و در حالیکه می توانست با حضور در تیم های برتر دنیا به دنبال افتخارات بزرگ باشد، به زادگاهش بازگشت تا حال والیبال آرژانتین را خوب کند، زمان بازگشت مهماندوست به تکواندو ایران فرا رسیده است تا در سخت ترین روزها نیز به کسب مدال طلا در این رشته امیدوار باشیم.

 

1136310

 

پیام ترانه علیدوستی برای کیمیا
ترانه علیدوستی نیز ساعاتی پس از کسب مدال با ارزش کیمیا علیزاده، با ارسال پیام تبریکی برای قهرمان اول مردم ایران در ریو 2016 بار دیگر ثابت کرد که برنز کیمیا تا چه اندازه اثرگذار و راه گشا است. ترانه علیدوستی که خود نیز در خانواده ای ورزشی به دنیا آمده و فرزند یکی از بهترین بازیکنان و مربیان بعد از انقلاب فوتبال ایران است، پس از این افتخار آفرینی برای کیمیا علیزاده نوشت:
تازه دوره های بعد معلوم میشه برای همتایانت چه کردی؛ بهشون اعتماد به نفس دادی و فهموندی این عرصه صحنه های اون ها هم هست.

 

1136304


لباس های جنگ جهانی سوم
جردن باروز در دیدار سخت و نفس گیر برابر انور گدویف روس شکست خورد تا نبرد دو امپراطور شرق و غرب به سود شرقی ها پایان یابد. در این دیدار که بیشتر به یک جنگ شباهت داشت تا رقابت کشتی در المپیک که نماد صلح است، بارها کشتی به دلیل درگیری های این دو ورزشکار قطع شد اما در نهایت گدویف پس از سالها کشتی گیر قدرتمند و اسطوره ای آمریکا را تسلیم کرد. دوبنده های زیر البته در این دیدار استفاده نشد اما این دوبنده ها، لباس هایی برای یک نبرد بزرگ بود؛ شاید نبردی که کم از جنگ جهانی سوم نداشت.

 

1136300

 

شکست 5 قهرمان دنیا در روز اول کشتی آزاد
روز اول رقابت های کشتی آزاد در مسابقات المپیک 2016، با شکست 5 قهرمان جهان، از جمله جوردن باروز آمریکایی که یکی از مدعیان اصلی وزن 74 کیلوگرم بود، به پایان رسید. باروز در مرحله یک چهارم نهایی، مقابل حریف روسی اش، آنیوار گدوئف شکست خورد و فرصت رسیدن به فینال را از دست داد.
حاجی علیف، حسن رحیمی و یانگ کیونگ ایل و ویکتور لبدف، که همگی در 57 کیلوگرم سابقه قهرمانی در جهان را داشتند هم با شکست مقابل حریفان شان، از رسیدن به فینال بازماندند و به این ترتیب، فینال این وزن را ولادیمیر خینچگاشویلی و ری هیگوچی برگزار خواهند کرد.

 

1136292

 

فقط طلا!
" فقط طلا می خواهم، هی هی!" فریادهای شادی لوتالو محمد، تکواندو بریتانیایی بود که بعد از صعود به یک چهارم نهایی، در سالن شنیده می شد. او که 4 سال قبل در لندن مدال برنز را از آن خود کرده بود، به نظر می رسد این بار تنها به فکر کسب مدال طلاست.
البته او در دور بعدی کار راحتی نخواهد داشت. محمد باید با استفن لوپز، تکواندوکار سرشناس آمریکایی، که در المپیک های 2000 و 2004 به مدال طلا رسیده بود، روبرو شود؛ هرچند لوپز 37 ساله، شاید از روزهای اوجش فاصله گرفته باشد اما هنوز یک حریف خطرناک محسوب می شود.

 

1136286

 

برزیل در آستانه از دست دادن برنز فوتبال
تیم فوتبال زنان کانادا با نمایشی جالب توجه در آستانه پیروزی مقابل برزیلی ها است. کریستین سینکلر و دین رز در نیمه اول دو گل کانادا را مقابل زنان برزیل به ثمر رسانده اند.

 

کیمیا در مهمترین روزنامه انگلیس
مدال برنز کیمیا علیزاده نه تنها برای مردم کشورمان، بلکه برای بسیاری از رسانه های دنیا اتفاقی مهم بود. روزنامه سان انگلستان با انتشار تصاویر جشن قهرمانی کیمیای ایران، توضیحاتی را درباره ورزشکار جوان کشورمان و مدال برنز او ارائه کرده است. سان پس از آن نقل قولی از کیمیا منتشر کرده است که در آن ورزشکار کشورمان مدعی شده است قصد داشته با مدال طلا تاریخ ساز شود اما حالا نیز از کسب مدال برنز خوشحال است.
سان در ادامه با بیان کری خوانی های ورزشکار بریتانیایی، کیمیا را به عنوان رقیب جدی او در المپیک 2020 معرفی کرده است.
سان همچنین در پایان نوشته است که ایران هیچگاه در المپیک در بخش زنان موفق به کسب مدال نشده است.

 

1136267

 

تاریخ اردن در ریو ورق خورد
اولین مدال طلا اردن در تاریخ این کشور بامداد امروز به دست آمد و احمد ابوغوش تکواندوکار هم در شب تاریخ ساز این رشته درخشید.
به گزارش "ورزش سه"، احمد ابوغوش تکواندوکار کشور اردن با غلبه بر الکسی دنیسنکو از روسیه به مدال طلا رسید. او اولین مدال تاریخ کشور اردن در رقابت های المپیک را بدست آورد که این طلا خورد.
در رقابت های وزنه 68- کیلوگرم  الکسی دنیسنکوی روس در فینال به مصاف احمد ابوغوش از اردن رفت و با قبول شکست مقابل حریف اردنی به مدال نقره رسید تا تکواندوکار اردنی به مدال طلای این وزن دست پیدا کند.

 

1136269


تلاش های نافرجام
تیم ملی والیبال لهستان با امیدهای زیادی راهی المپیک ریو شدند تا بالاخره طلایی که سالها رویای آن را دارند به گردن بیاندازند. آنها شروع بسیاری خوبی هم در مرحله گروهی داشتند اما در اولین بازی دور حذفی 3 بر صفر مغلوب آمریکا شدند تا تمام آن رویاها نقش بر آب شود. لهستانی ها بیشتر از همیشه تلاش کردند اما آن روز، روز بردشان نبود و با وجود اینکه خودشان را به آب و آتش زدند اما حتی برنده یک ست هم نبودند. این حذف به قدری برای لهستانی ها سنگین بود که استفان آنتیگا فرانسوی، سرمربی این تیم را در آستانه اخراج قرار داده است.

 

1136268

 

اعلام تاسف شهردار ریو برای شناگر آمریکایی

رایان لاکتی  شناگر آمریکا، به دلیل رفتارش در ریودوژانیرو و اتهام دروغ دزدی از خود و هم تیمی هایش، عذرخواهی کرد. این برنده مدال طلای المپیک، ادعا کرده بود که خود و هم تیمی هایش، در یک پمپ بنزین، مورد دستبرد قرار گرفتند؛ اما تصاویر دوربین های مداربسته نشان داد که نه تنها این اتفاق رخ نداد که این ورزشکاران آمریکایی در آن پمپ بنزین دست به خرابکاری هم زدند.
لاکتی  در توئیترش نوشت:" من باید روی رفتار و عملکرد خودم مدیریت بهتری داشتم و با مسئولیت بیشتری رفتار می کردم. واقعا متاسفم."
در مقابل، ادواردو پائس، شهردار ریودوژانیرو، با پذیرفتن ضمنی عذرخواهی این ورزشکاران آمریکایی، گفت:" اعتراف می کنم که تنها احساس من در مورد این اتفاق، حق ترحم است. واقعا شرم آور است که آنها چنین شخصیت ضعیفی دارند. البته این به کمیته المپیک آمریکا برمی گردد که این موضوع را حل و فصل کند."

 

1136271


حمایت عجیب آرشاوین از دوپینگی های روسیه
آندری آرشاوین، ستاره سابق فوتبال روسیه، از ورزشکاران دوپینگی کشورش دفاع کرد و حتی ادعا کرد که در بعضی رشته ها، باید ورزشکاران حتما از مواد نیروزا استفاده کنند:" به نظر من تمام دوره های ورزشی دوپینگ هستند. تقریبا بدون دوپینگ ورزش امکان پذیر نیست. منظورم شنا، اسکی و دوچرخه سواری است. فکر می‌کنم همه دوپینگ می‌کنند. روسیه برای تصمیمات سیاسی اش هزینه پرداخت می‌کند که ورزش هم شامل آن می‌شود.
عادلانه است یا نا عادلانه؟ زندگی عادلانه نیست. مطمئنا این یک تراژدی بزرگ برای ورزشکاران مخصوصا المپیکی ها بود. برای آنها المپیک مثل جام جهانی یا یورو برای فوتبالیست می‌ماند. ما هر دو سال در آن شرکت می‌کنیم با بازیکنانی که آماده اند و در باشگاه های بزرگ پول‌های خوب می‌گیرند و برای آنها کاملا برعکس است. آنها در طول زندگی شاید یک یا دو فرصت داشته باشند که یک آپارتمان بخرند و زندگی ساده ای داشته باشند. البته آنها را درک می‌کنم و آنها در بهترین شرایط زندگی نیستند."

 

1136266

 

یوهای دینیز، پیاده رو شجاع
یوهان دینیز قهرمان پیاده روی فرانسه با وجود افت شدید فشار خون و بیرون روی ناگهانی در کیلومتر 15 ، 50 کیلومتر پیاده روی خود را به خط پایان رساند. این ورزشکار 38 ساله که شاید می توانست بدون این مشکلات امروز برای فرانسه مدال بگیرد در شرایطی مسابقه را به پایان رساند که از سوی تماشاگران حاضر در ورزشگاه به شدت تشویق می شد. او رکورد دار این رشته محسوب می شود.

 

1136265

 

پایان دراماتیک برای ولاسکو
مدال نقره خولیو ولاسکو در المپیک 1996 آتلانتا همراه تیم ملی والیبال ایتالیا آخرین افتخار بزرگ او بود. بعد از آن این مربی آرژانتینی رفته رفته روزهای افت خود در مربیگری را تجربه کرد تا جایی که در لیگ های داخلی مربیگری تیم های بانوان درجه چند را قبول می کرد. او به ایران آمد و هم خودش را احیا کرد و هم تیم ایران را. او تیم فوق العاده آماده و پرامیدی را برای المپیک ریو آماده کرده بود تا شاید در آخرین تجربه مربیگری اش با افتخار خداحافظی کند اما شکست در اولین بازی مرحله حذفی مقابل برزیل اجازه رویا پردازی بیشتر را به ولاسکو نداد. آنها به عنوان تیم اول از گروه بالا آمده بودند و با تیم چهارم گروه مقابل بازی کردند اما بازی سنتی مقابل تماشاگران برزیلی همیشه برای آرژانتین سخت بوده است و این شکست 3 بر یک در بدترین زمان ممکن برای بهترین آرژانتین سال های اخیر رخ داد. ولاسکو قبل از المپیک ریو گفته بود شاید بعد از آن از دنیای مربیگری خداحافظی کند و در صورت وقوع این اتفاق او پایانی نه چندان دلچسب را تجربه خواهد کرد.

 

1136255

 

کیمیا علیزاده ؛ در صفحه یک بی بی سی
تکواندوکای  ایرانی همچنان روی موج اخبار است . این ورزشکار 19 ساله که اولین مدالیست بانوی ایران در تاریخ المپیک هاست مورد توجه رسانه های معتبر خارجی هم هست . خبر او در حال حاضر در صفحه اول سایت بی بی سی قابل مشاهده است . علیزاده با هر متر و معیاری مطرح ترین ورزشکار ایران در المپیک بوده است .

 

1136259

 

عذرخواهی شناگر آمریکایی: احمق بودم
در پی انتشار تصاویری از دوربین های یک پمپ بنزین که نشان می داد لاکتی و هم تیمی هایش در صورتیکه ادعا کرده بودند دزدیده شده اند، در مکان دیگری حضور داشتند این ورزشکار چاره ای جز عذرخواهی نداشت و با انشتار پیامی در توییتر بابت این دروغ بزرگ معذرت خواهی کرد.
او گفته است کار احمقانه ای انجام داده: «من باید بیش از این احساس مسولیت می کردم.» موضوع ادعای نادرست لاکتی درباره دزدیده شدنش با واکنش منابع خبری جهان مواجه شده است.

 

1136258

 

*المپیک  ازدواج کننده ها !
درآخرین مراسم خواستگاری ریو روز گذشته یائل کاستیلونه والیبالیست آرژانتینی به ازدواج با یکی از بازیکنان سابق تیم والیبال برزیل به نام مارکوس الوئه پاسخ مثبت داد. با وجود اینکه رکورد رسمی از تعداد خواستگاری ها در مسابقات المپیک وجود ندارد اما به نظر می‌رسد که المپیک ریو رکورد تعداد خواستگاری‌ها را شکسته باشد.

 

1136254

 

امشب فینال فوتبال زنان المپیک 2016

دو تیم آلمان و سوئد بامداد شنبه به وقت ایران فینال فوتبال زنان المپیک 2016 را برگزار می‌کنند. این بازی ورزشگاه مارکانا در شهر ریو برگزار می‌شود و شانس آلمان بیش از تیم شگفتی‌ساز سوئد است که با بازی‌های دفاعی خود را به فینال رسانده است. آلمانی‌ها در 16 بازی مقابل حریف 12 بار به پیروزی رسیده‌اند. این کشور امیدوار است دوگانه فوتبال را در زنان و مردان ببرد.


محافظ پوتین طلا گرفت
«یوگنی تیشنکف» بوکسور روس که در مسابقات وزن منهای 91 کیلوگرم بوکس مردان بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل با پیروزی بر واسیلی لیویت از قزاقستان به مدال طلا رسید.تیشنکف از ماه می (اردیبهشت) گذشته در سازمان حفاظت فدرال که مسئولیت حفاظت از رهبران کشور را به عهده دارد، مشغول به کار شد.وی از مدتی قبل از آغاز المپیک بیشتر وقت خود را در آموزش و تمرین گذرانده است.

 

1136230

 

عکس استثنایی از کیمیا ؛ مث گل خداداد 
این عکس هم می‌رود کنار همه‌ی آن چیزهایی که باید برای بچه‌هایمان بگوییم. 
به گزارش ورزش سه ، در کنار همه‌ی حرمان‌ها و غم‌هایمان وقتی رسیدیم به گفتن از خنده‌ها و شادی‌هایمان، از این برنز و از کیمیا علیزاده هم می‌گوییم. جایی در کنار آن طلای رویایی علیرضا سلیمانی، تک ضربه‌ی بی‌نظیر خداداد به استرالیا، گل دایی به میلان در سن‌سیرو، کشتی بی‌نظیر رسول در برابر ماخاربک خادارتسف المپیک آتلانتا، طلاهای هادی ساعی و رکورد شکنی‌های حسین رضازاده. یادمان می‌ماند که بگوییم اولین مدال المپیکی زنان ایرانی را هم به چشم دیده‌ایم. 
جایی آن بالاها و کنار اسطوره‌هایمان کیمیا علیزاده هم ایستاده. همان‌قدر بالا و همان‌قدر عزیز. شاید کمی هم شیرین‌تر.

 

1136183

 

 

تاریخ عکس یک ماه پیش از المپیک است ؛ در آتلیه ای که علیزاده خود را  جلوتر آماده جشن می کرد .

 

دو رقیب کیمیا برای طلای 2020

جید جونز بریتانیایی با شکست چندباره کالو گومز اسپانیایی در فینال وزن 57 کیلوگرم المپیک، یک مدال طلای دیگر برای کاروان موفق بریتانیا کسب کرد. کالو گومز که با پشت سر گذاشتن کیمیا علیزاده به فینال این رقابتها رسیده بود، با نتیجه 16 بر 7 شکست سنگینی را برابر رقیب قدیمی خود تحمل کرد. 
جونز مدال طلای خود را با پرچم کشورش جشن گرفت و پس از کسب این مدال طلای ارزشمند گفت: به دنبال کسب دومین مدال طلای المپیک هستم زیرا بسیار جوانم و صادقانه می گویم که برای این هدف تلاش خواهم کرد.
با این وجود کیمیا علیزاده، تکواندو کار موفق کشورمان از حالا دو رقیب اصلی خود برای فتح طلای المپیک توکیو را می شناسد و باید برای تکرار روز خوب ورزش کشورمان در 2020 تلاش های خود را شاید از همین فردا آغاز کند.

 

1136180

 

حق با شماست آقای بولت !
اوسین بولت، نابغه جاماییکایی دومیدانی اذعان داشت که بدون شک بهترین دونده همه اعصار است و دیگر نیازی ندارد خودش را به کسی ثابت کند.بولت در دو200 متر با ثبت زمان 19.78، بالاتر آندره ده گریس آمریکایی با زمان 20.02، موفق به کسب مدال طلا شد.بولت بعد از کسب مدال طلا در سومین المپیک متوالی گفت: در بعضی از لحظات بدنم واکنش منسبی نشان نداد. سن من در حال  افزایش است و این موضوع کاملا طبیعی است اما من نیازی به اثبات خودم ندارم زیرا بدون شک من بهترین دونده تمام دوران بوده ام.
به نظر نمی رسد کسی با این نظر مخالفتی داشته باشد . نه ؟

 

1136176

 

واکنشی خاص به قهرمانی بولت

یکی از کاربران جاماییکایی در توییتر با انتشار ویدئویی از واکنش مادرش به رقابت مرحله نهایی دو 200 متر، خبرساز شده است. این زن جاماییکایی با کوبیدن دو در قابلمه رقابت قهرمان کشورش در رقابتهای 200 متر را با هیجان وصف ناشدنی پیگیری می کند که در نهایت با قهرمانی بولت، او به شکلی خاص این قهرمانی را جشن می گیرد.
واکنش های این زن جاماییکایی در حالی اتفاق افتاد که مادر بولت در وزشگاه المپیک ریو با آرامش و خونسردی نظاره گر هشتمین طلای فرزندش بود.

 

1136195

 

1136196

 

1136197

 

خونسردی عجیب مادر بولت پس از هشتمین طلا
بولت جاماییکایی توانست با کسب مدال طلا رشته دویست متر، هشتمین مدال طلای المپیک خود را کسب کند. کسب مدال طلای المپیک توسط بولت خبری جدید به حساب نمی آید و شاید به همین دلیل است که مادر این قهرمان بزرگ تاریخ المپیک با خونسردی کامل، از فتح هشتمین مدال طلای المپیک توسط فرزندش تحت تاثیر قرار نمی گیرد. اتفاقی که انتشار فیلم و تصاویر آن عکس العمل های زیادی را فضای مجازی در پی داشته و با واکنش هواداران این قهرمان المپیک همراه شده است.
البته مسابقات دومیدانی همچنان با حضور پرشور تماشاگران دنبال می شود و هنوز هم هستند افرادی که برای دیدن قهرمانی های تکراری بولت از نزدیک، پرداخت های گزافی برای خرید بلیط این مسابقات دارند.

 

1136175

 

کراسر آمریکایی و شکستن رکورد 28 ساله
رایان کراسر آمریکایی در رشته پرتاب وزنه با پرتابی به اندازه 22.52 متر توانست در اولین پرتاب خود با شکستن رکورد المپیک در 23 سالگی موفق به فتح مدال طلا شود.رکورد قبلی از سال 1988 توسط اولف تیمرمن از آلمان شرقی در المپیک سئول به ثبت رسیده بود که حالا در اختیار این جوان آمریکایی قرار گرفت.
البته رایان پس از پدرش که در المپیک 1984 لس آنجلس شرکت کرده بود، دومین عضو خانواده کراسر است که در بازی های المپیک تابستانه شرکت کرده است.

 

1136163

 

مجری انگلیسی از خطر مرگ گریخت
چارلی وبستر که در جریان مسابقات ریو ۲۰۱۶ پس از ابتلا به بیماری مالاریا به کما رفته بود، حالا با کمک دستگاه های تنفسی به زندگی بازگشته است. این خبری بود که مادر این مجری شجاع بریتانیایی پس از بازگشت فرزندش به زندگی اعلام کرد.
چارلی بریتانیایی پس از ثابت شدن علایم حیاتی اش از برزیل به لیدز و محل سکونتش، یورک شایر بازخواهد گشت تا مراحل درمانی اش کامل شود. بازگشت این مجری محبوب به زندگی شاید در کنار موفقیت چشمگیر بریتانیایی ها از مهم ترین اتفاقات ریو 2016 باشد.

 

1136160

 

* فرزان بیا اینجا ! 
این تصویر فرزان عاشورزاده در زمان مبارزه کیمیا هم برود کنار عزیزترین تصاویر تاریخ ورزش ایران. فرزان جوان والبته ناکام در این المپیک برایش فریاد شادی می‌کشد.چیزی شاید ورای باورهای تاریخی والبته ادا و اطوارهای معاصر. این نوشته ایست از امید بلاغتی ، پس از قهرمانی علیزاده . حق مطلب اداست!

 

 

1136155

 

* انتقاد از خشونت موجود در کشتی زنان
رقابت‌های کشتی زنان با جنگ خانم‌ها در 6 وزن به پایان رسید و ژاپن با کسب 4 مدال طلا بیشترین عنوان را از این مسابقات درو کرد و به وضعیت خود در جدول مدال‌های کلی المپیک سروشکل تازه‌ای داد. این در حالی است که تیم آمریکا هم اولین طلای خود در تاریخ رقابت‌های المپیک در کشتی زنان را توسط هلن مارولیس کسب کرد. این مسابقات به دلیل خشونت بیش از حد مورد انتقاد رسانه‌های خارجی قرار گرفته است.

 

 

1136152

 

* رئیس‌جمهوری و رعایت نیم‌فاصله
پیام تبریک حسن روحانی به مناسب قهرمانی کیمیا علیزاده در رقابت‌های المپیک کوتاه و خواندنی است. روحانی برای این ورزشکار ایرانی نوشته است:« دخترم، کیمیا همه مردم ایران زمین به ویژه بانوان را شاد کردی؛ شادی همیشگی را برایت آرزومندم.»


کاربران شبکه اجتماعی با استقبال از این پیام اشاره کردند که رئیس‌جمهوری ایران نیم فاصله را رعایت می‌کند!

 

 

1136151

 

 

* جای خالی بهداد در عکس غول‌ها
بحث و جدل درباره بهداد سلیمی و ماجراهای منجر به حذف او در رقابت‌های وزنه‌برداری در دسته فوق‌سنگین ادامه دارد. بهداد که با وجود حذف همچنان از پرطرفدارترین ورزشکاران ایران محسوب می‌شود، مورد توجه رسانه‌های خارجی نیز هست بخصوص که در ساعات پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری تنشی بزرگ رخ داده است. این تصویر نفرات مختلف حاضر در دسته فوق‌سنگین را نشان می‌دهد که با قهرمانی وزنه‌بردار  گرجستانی به اتمام رسید. عکسی که البته جای بهداد در آن کاملا خالی است.

 

 

1136149

 

* شرحی بر یک ویدئوی امیدبخش
یک خبرنگار حوزه تکواندو پیش از آغاز رقابت‌های المپیک ویدئویی از کیمیا علیزاده روی صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده بود که در آن این تکواندوکار محبوب مشغول ژست گرفتن برای عکسی است که قرار است پس از مدال‌آوری او منتشر شود. حمیدرضا ابک نویسنده مشهور شرحی برای این ویدئوی جذاب نوشته که بد نیست آن را با هم مرور کنیم:«درس زندگی می‌خواهید؟ همین ویدئو. افسردگی دودمانتان را به خاک سیاه نشانده؟ همین ویدئو. پر شده از بن‌بست‌هایی که روزی شاهراه‌ به نظر می‌رسیدند زندگی؟؛ همین ویدئو.


ویدئو مال خیلی وقت پیش است. کیمیا با خودش تمرین می‌کرده که وقتی برنده‌ی مدال المپیک شد چه ژستی بگیرد. راستی آخرین بار کی تمرین کردیم برای ژست بعد از هدف بزرگی که قرار بود به چنگش بیاوریم؟


جهان همواره سرشار بوده از قله‌هایی که فتح ناشده باقی مانده‌اند، شگفتی‌هایی که خلق نشده‌اند، آرزوهایی که آرزو مانده‌اند. اما در همین جهان، بوده‌اند و هستند کسانی که رویا می‌پرورند، روزمرگى را له می‌کنند، جان و دل می‌گذارند و با اعتماد به نفسی بی‌نظیر، آماده می‌شوند تا در برابر دوربین‌ها جلوه‌گری کنند.»

 

 

1136120

 

 

*موسوی در بین جذاب‌ترین ورزشکاران المپیک
محمد موسوی بازیکن تیم والیبال ایران به انتخاب یکی از سایت‌های خارجی به عنوان یکی از چند ورزشکار جذاب این دوره از رقابت‌ها انتخاب شده است. موسوی که به زودی با تیم والیبال به تهران بازخواهد گشت. یکی از دو ورزشکاری است که در این رده بندی در بین جذاب‌ترین‌ها قرار گرفته است.

 

 

1136119

 

 

* دو حسن و یک مهدی
حسن یزدانی و حسن رحیمی امیدوارکننده‌ترین کشتی‌گیران ایران در دو سال گذشته امروز روی تشک می‌روند. دو ستاره‌ای که رسول خادم برای کسب مدال و افتخار روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرده است. در شرایطی که امروز مهدی خدابخشی هم در مبارزات تکواندو روی شیاب چانگ خواهد رفت، نگاه اصلی به سالن کشتی است تا ناکامی تیم فرنگی با درخشش بچه‌های آزاد شسته شود و پایین برود. این برنامه امروز ورزشکاران ما در المپیک است ؛ ساعتتان را تنظیم کنید.

 

 

1136118

 

* دردسرهای یک دروغ بزرگ
تحقیقات پلیس برزیل و اعلام نادرستی ادعای رایان لاکتی شناگر آمریکایی، موجی از حملات رسانه‌ای را علیه این چهره طلایی کاروان آمریکا ایجاد کرده است. لاکتی ادعا کرده بود او و دوستانش در راه بازگشت از یک مهمانی شبانه در ریو مورد حمله آدم‌رباها قرار گرفتند که پلیس ریو پس از 4 روز تحقیق این ادعا را رد کرد و حالا فرضیه‌های جدیدی مبنی بر دروغ بزرگ این شناگر مطرح شده است. این واکنش روزنامه جنجالی نیویورک پست به این اتفاق است؛ تیتر درشت با عنوان دروغگو خطاب به لاکتی. 
 

 

1136117

 

* هشتمین طلای بولت
اوسن بولت ستاره جامائیکایی دوهای سرعت بامداد امروز به وقت تهران هشتمین طلای خود را در سه دوره از المپیک ها به خود اختصاص داد. او المپیک 2008 و 2012 دو سه‌گانه به دست آورده بود، با پیروزی احتمالی در رقابت‌های 4 در 100 متر با تیم جامائیکا باز هم افتخار بیشتری به دست خواهد آمد. کسب 8 طلای ممکن از 8 مسابقه‌ای که او در آن شرکت کرده یک موضوع استثنایی محسوب می‌شود. او اگر طلای نهم را هم بگیرد کار کارستان خود را تکمیل می‌کند. در این ترول او سریع‌تر از همه تصویر شده است حتی سریع‌تر از شخصیت‌های افسانه‌ای، شگفت‌انگیزها و البته میگ‌میگ! 
 

 

1136116

 

* کیمیا و پدر جوانش 
پدر کیمیا علیزاده از جوان‌ترین قهرمان‌سازهای تاریخ ورزش ماست. پدری که دیشب بعد از افتخارآفرینی دخترش در پست اینستاگرامی به دستان کیمیا بوسه زد. تصویر او کنار دختر 19 ساله‌اش امروز در فضای رسانه‌ای دست به دست شده است. باید به او بابت پرورش این قهرمان تبریک ویژه گفت.

 

1136114

 

پیروزی ایران برای بلژیک
راحله آسمانی ورزشکار ایرانی که برای بلژیک مبارزه می‌کند، در دیدار نخست وزن منفی 57 کیلوگرم تکواندوی زنان با قدرت حریف پانامایی را 13 به 1 شکست داد. تا ساعتی دیگر کیمیا علیزاده نماینده ایران باید به مصاف حریف کروات برود.


در صورت پیروزی‌های بعدی، آسمانی و علیزاده تا فینال به هم برخورد نخواهند کرد.

 

 

1135957

 


 

طلایی‌ترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک
کائوری ایچوی با قهرمانی در وزن 58 کیلوگرم کشتی آزاد، نخستین کسی شد که در تاریخ 4 مدال طلای کشتی المپیک را به دست آورده است. خانم ایچوی از آتن 2004 در تمامی چهار المپیک حاضر بوده و مدال طلا کسب کرده است. البتّه سه طلای پیشین او در وزن 63 کیلوگرم بود؛ این بار امّا دو وزن پایین‌تر آمدن هم مانع نمایش قدرتمندانه او نشد تا این زن ژاپنی تاریخ‌ساز کشتی جهان شود.

 

1135945

 


پایان انتظار هندی‌ها با رکوردی تاریخی
سرانجام پس از روزها انتظار و انتقاد از کاروان ورزش هندوستان، ساکشی مالیک کشتی‌گیر 58 کیلوگرمی هندی‌ها در کشتی آزاد زنان مدال برنز گرفت تا نه تنها طلسم هند در ریو 2016 را بشکند، بلکه برای نخستین بار در تاریخ هندوستان را صاحب مدالی المپیکی در کشتی کند.

 

1135939


 

جنگ تمام عیار در نیمه‌نهایی بسکتبال
قدرت اوّل جهان بسکتبال و مدّعی شماره یک اروپا در نیمه‌نهایی دیدار خواهند کرد. باید دید آمریکا که در این رقابت‌ها چند پیروزی نزدیک به دست آورد و البتّه در یک‌چهارم‌نهایی با اختلاف آرژانتین را شکست داد، در برابر اسپانیای همیشه مدّعی چه خواهد کرد. استرالیا و صربستان شانس این را پیدا کرده‌اند که بدون برخورد به غولهای طرف دیگر نیمه‌نهایی، از دیدار برابر هم به فینال برسند.
نکته جالب امّا اشتراک سه تیم از چهار تیم نیمه‌نهایی بسکتبال زنان و مردان است. در بخش زنان امشب آمریکا با فرانسه دیدار خواهد کرد.

 

1135915


زنان بریتانیا در فینال هاکی
برای نخستین بار در تاریخ تیم هاکی زنان بریتانیا به فینال المپیک راه پیدا کرد. پیروزی 3 بر صفر مقابل نیوزیلند بریتانیا را به دیدار پایانی و رویارویی با هلند فرستاد. پیش از این در المپیک‌های 1992 بارسلون و 2012 لندن زنان بریتانیایی به مدال برنز رسیده بودند که بهترین افتخار آنها بوده.
در دیدار رده‌بندی مردان بازی نیمه‌نهایی زنان تکرار خواهد شد. هلندی‌ها که با شکست آلمان به فینال زنان رسیدند، در دیدار رده‌بندی مردان باید برای مدال برنز با هاکی‌بازهای آلمان دیدار کنند. میابقه فینال هاکی مردا هم بین بلژیک و آرژانتین برگزار خواهد شد.

 

1135916

 


بدمینتون مثل پینگ پنگ، در تسخیر آسیا. نخستین طلای اندونزی
شب گذشته در دیدار پایانی بدمینتون مختلط اندونزی با کسب پیروزی برابر مالزی به نخستین مدال طلای خود در ریو 2016 رسید. دیدار رده‌بندی هم بین دو تیم چینی برگزار شد تا یک برنز دیگر برای این کشور کنار گذاشته شود.
این رقابت‌ها در دسته‌های دو نفره زنان و مردان، و انفرادی زنان و مردان در مرحله نیمه‌نهایی و رده‌بندی قرار دارد و اغلب تیم‌ها آسیایی هستند.

 

1135917

 


هواپیمای روسی روی تیم ایران سقوط کرد
در حالی که شب گذشته تیم والیبال ایران با تمام توان و انگیزه به جدال با ایتالیای قدرتمند رفته بود، در نهایت امّا زور ایتالیا خیلی بیشتر از ما بود و کم آوردیم. نکته جالب بازیکنان اثرگذار تیم ایتالیا بود. زایتسف و آنتونوف، دو بازیکنی که با آبشارها و سرویس‌های ویرانگر از اصلی‌ترین دلیل‌های شکست ایران بودند، هر دو اصالتی روس دارند. نام آنتونوف یادآور هواپیمای روس قدیمی و معروف آنتونوف است!
خوشبختانه این بار دیگر کسی به صفحه زایتسف و دیگران حمله نکرد. ایوان زایتسف از نخستین کسانی بود که مورد حمله مجازی ایرانیان قرار گرفت امّا حالا دیگر آن‌قدر سوژه نیست.

 

1135919

 


طلای والیبال ساحلی برای آلمان؛ برزیل هر دو بازی را باخت
والیبال ساحلی زنان که در روزهای نخست با تصویر بانوی محجّبه مصری خبرساز شد، روز گذشته به پایان رسید و تکلیف مدال‌های این رشته مشخّص شد. برزیلی‌ها که دو تیم در نیمه‌نهایی داشتند، دست‌آخر تنها به یک نقره رسیدند و آمریکا با شکست تیم دیگر برزیل سوم شد. آلمان در دیدار پایانی نماینده برزیل را شکست داد تا طلا و نقره و برنز این رشته در نخستین اجرای المپیکی آن به این سه کشور برسد.

 

1135918


سوئدی‌های زشت
تیم فوتبال زنان سوئد در حالی که با شکست برزیل در ضربه‌های پنالتی راهی دیدار پایانی فوتبال المپیک شد که گروه زیادی این تیم را به ضدّ فوتبال متّهم می‌کنند و معتقدند شیوه بازی سوئد زشت و دوست‌نداشتنی‌ست. پیش‌تر زمانی که در مرحله یک‌چهارم‌نهایی آمریکا در ضربه‌های پنالتی مغلوب سوئد شد، هوپ سولو دروازه‌بان معروف آمریکا صحبت‌های تندی را علیه تیم سوئد به زبان آورد و آنها را ترسو خطاب کرد.
به هر حال دو تیم مدّعی آمریکا و برزیل قربانی آرزوهای سوئدی‌ها برای کسب مدال طلا شدند.

 

1135896


مدالی که به مادر تقدیم شد
جفری هندرسون قهرمان پرش طول ریو 2016 از آمریکا، مدال طلای خودش را تقدیم مادرش کرد. هندرسون از نوجوانی به مادرش قول گرفتن مدال المپیک داده بود؛ مادری که مبتلا به آلزایمر است. حالا او با مدال طلای پرش طول به خانه رفته و تصویر لحظه دیدار او با مادرش توی شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است.

 

1135894

 


والیبال. شانس مدال چین؛ آمریکا در دو نیمه‌نهایی
در حالی که شب گذشته تیم والیبال مردا برزیل با پیروزی برابر آرژانتین به نیمه‌نهایی صعود کرد، تیم زنان کشور میزبان در دیداری نزدیک با نتیجه 3 به 2 مقابل چین شکست خورد تا از کسب مدال باز بماند. در مرحله نیمه‌نهایی والیبال مردا، ایتالیا با آمریکا و روسیه با برزیل دیدار می‌کند و در بخش زنان، چین و هلند رقیب هم هستند و آمریکا با صربستان مسابقه می‌دهد.

 

1135893

 


بولت با دنیا شوخی دارد
حرکت‌های عجیب و جالب یوسین بولت در این المپیک پایان ندارد. پس از اینکه در فینال 100 متر لحظه عبور از خط پایان به دوربین کنار خط لبخند زد، دیشب در رقابت مقدّماتی 200 متر با آرامش دوید و اجازه داد دونده کانادیی، برنده برنز 100 متر، هم‌پای او از خط پایان رد شود و در این حین در حال تماشا و اشاره و لبخند به این کانادایی بود.
جالب اینجاست که تا این لحظه کسی رفتار او را به غرور یا هر ویژگی منفی دیگری نسبت نداده و انگار دنیا شوخی‌های سریع‌ترین مرد دنیا را به فال نیک گرفته. حتّی دونده کانادایی، آندره دی‌گرس، که سوژه حرکت اخیر بود به پهنای صورت می‌خندید و با شوخی بولت همراهی کرد.

 

1135871

 


پرورش یوزپلنگ در جامائیکا
الاین تامپسون جامائیکایی همه نگاه‌ها را به خود جلب کرده. در شرایطی که تمام دنیا خیره عملکرد یوسین بولت در دو سرعت هستند، حالا یک جامئیکایی دیگر هم مدّعی‌ست و با گرفتن طلای 100 متر و 200 متر زنان نام خود را سر زبان‌ها انداخته است. کم کم باید منتظر باشیم که تامپسون هم شروع به گرفتن عکس‌های خنده‌دار لحظه‌های آخر مسابقه کند.

 

1135877


این آلمان تمام نشدنی
تیم فوتبال آلمان به دیدار پایانی رقابت‌های زنان هم راه پیدا کرد. آنها با پیروزی برابر نیجریه باعث شدند فینال تمام اروپایی در بخش زنان رقم بخورد. آلمانی‌های که قهرمان جام جهانی مردان هستند و این روزها از بهترین تیم‌های فوتبال مردان را دارند، حالا در رده امیدها در هر دو بخش زنان و مردان فینالیست المپیک شدند تا چشم دنیا به فوتبال آلمان خیره شود.

 

1135878

 


در شنا حلوا خیرات می‌کنند!
حالا که یکی دو روز از پایان رقابت‌های شنا گذشته است، می‌شود نگاهی به آمار آن انداخت. 83 مدال، بله 83 مدال در شنا توزیع شده است. مطابق انتظار آمریکا با اختلافی شگفت‌انگیز بیش از رقیبان مدال کسب کرده و 33 مدال از این مدال‌ها سهم آمریکا بوده است با شانزده طلا.
استرالیا و مجارستان و ژاپن تنها تیم‌هایی هستند که پشت سر آمریکا، بیش از یک طلا دارند. بریتانیا، چین، کانادا، سوئد، ایتالیا، دانمارک، اسپانیا، قزّاقستان و سنگاپور تیم‌هایی هستند که با یک طلا و بر حسب نقره و برنز پشت هم قرار گرفته‌اند. حضور سنگاپور با طلای تاریخی شناگر جوانش که در رقابت با فلپس آمریکایی به دست آمد جالب توجّه است. آفریقای جنوبی، روسیه، فرانسه، بلژیک و بلاروس دیگر تیم‌هایی هستند که در جدول توزیع مدال شنا حضور دارند تا همه این 83 مدال بین 16 کشور تقسیم شده باشد.

 

1135879

 

 


چین در تعقیب بریتانیا، ژاپن و کره بالانشین
چین که در المپیک 2008 پکن توانست به لطف میزبانی رتبه نخست را در جدول توزیع مدال‌ها به دست بیاورد، این بار در تکاپو برای رسیدن به رتبه دوم و گرفتن آن از بریتانیاست. در آخرین رده‌بندی چین و بریتانیا با 19 طلا همسایه هستند امّا بریتانیا با 4 نقره بیشتر نسبت به 15 نقره چین، در رده دوم جدول باقی مانده است.
در میان آسیایی‌ها پس از چین که با اختلاف در رده سوم است، ژاپن با 10 طلا ششم است و کره جنوبی با 7 طلا در رده یازدهم. قزّاقستان با 3 طلا در رده هجدهم است تا پس از آن نوبت به کره شمالی، تایلند، ازبکستان و ایران برسد که با 2 طلا به ترتیب در جدول بر حسب تعداد نقره و برنز بایستند. باید امیدوار باشیم کسب چند طلا در کشتی آزاد و تکواندو، ایران را پشت سر سه کشور پیشرفته آسیای شرقی قرار دهد.

 

1135899

 


با زنان ژاپنی درگیر نشوید
در پایان روز سوم رقابت‌های کشتی، پایان شش وزن کشتی فرنگی مردان و سه وزن کشتی آزاد زنان، ژاپن با 3 طلا رده نخست جدول کشتی را در اختیار دارد؛ سه طلایی که در هر سه وزن زنان به دست آورده است. رقابت‌های کشتی زنان که در بخش فرنگی برگزار نخواهد شو تنها در شش وزن آزاد خواهد بود، هنوز سه وزن دیگر باقی دارد و باید دید ژاپن چند مدال طلای دیگر صید خواهد کرد.

 

1135881

 


هندبال؛ نیمه‌نهایی‌های اروپایی. قطر دوست نداشتنی حذف شد
آنگولا قهرمان آفریقایی هندبال زنان، با همه امیدهایی که برای خلق شگفتی داشت، در دیدار یک‌چهارم‌نهایی مقابل روسیه شکست خورد و از صعود به جمع چهار تیم برتر باز ماند. امشب دیدارهای نیمه‌نهایی هندبال زنان برگزار خواهد شد؛ هلند و فرانسه و نروژ و روسیه با هم دیدار خواهند کرد تا مدال‌های هندبال زنان سهم اروپا باشد.
در بخش مردان هم فردا شب، لهستان با دانمارک و آلمان با فرانسه دیدار خواهد کرد تا تکلیف فینالیست‌های هندبال در هر دو بخش مردان و زنان مشخّص شود. نکته جالب در یک‌چهارم نهایی مردان حذف کرواسی مدّعی مقابل لهستان و البّته شکست با اختلاف قطر مقابل آلمان بود؛ قطری که با تیمی وارداتی، هیچ کس دوستش نداشت.

 

1135882

 

دیدگاه‌ها