کد خبر : 1351662 | 30 مرداد 1395 ساعت 22:29 | 158.5K بازدید | 0 دیدگاه

تلگرام‌های المپیک 2016 - زنده از ریو

برق طلا برگردن فارسی زبان های تاجیک

روز پانزدهم ریو با سه ورزشکار ایرانی در رشته های کشتی و تکواندو ادامه خواهد یافت. همچنین در این روز فینال حساس فوتبال برگزار خواهد شد و برزیلی ها برای جبران شکست تحقیر آمیز برابر آلمان فرصت مناسبی دارد.

برق طلا برگردن فارسی زبان های تاجیک

به گزارش "ورزش سه"، ریو 2016 آرام آرام به روزهای پایانی خود نزدیک می شود تا به فینال رقابتهای تیمی نزدیک شویم. از سوی دیگر پس از روز درخشان کشتی آزاد در ساعات آغازین امروز، امیدواری به درخشش شاگردان خادم و کسب مدال برای کاروان ایران در میان ورزش دوستان افزای چشمگیری داشته است.


با ورزش سه و تلگرام‌های این روز همراه باشید. این خبر بروزرسانی می‌شود:

 

 

موزیسین مراسم اختتامیه انتخاب شد
با تصمیم کمیته برگزاری ریو 2016 یک هنرمندی نروژی به عنوان موزیسین مراسم اختتامیه انتخاب شد. کیگو نروژی این شانس را دارد تا اختتامیه یکی از با شکوه ترین رویدادهای ورزشی جهان را به کارنامه هنری خود اضافه کند. کیگو 24 ساله در ورزشگاه ماراکانا در کنار بسیاری از ورزشکاران بزرگ جهان حضور خواهد داشت تا نام او نیز در کنار بسیاری از اتفاقات ریز و درشت المپیک تابستانه 2016 ریو ثبت شود.

 

1136741

 

 

 

لباس های کاروان نیجریه خیلی دیر رسید
به نظر می رسد مشکل لباس تنها برای کاروان ایران نیست و حالا تیم دومیدانی نیجریه در این زمینه خبرساز شدند. در حالیکه دوندگان نیجریه ای از مدتها پیش مسابقات خود را در این رشته آغاز کرده بودند، البسه آنها در روز سیزدهم المپیک تابستانه به کاروان نیجریه تحویل داده شد تا بسیاری از این ورزشکاران مسابقات خود را با لباس های متفاوت برگزار کنند.
بازیکنان تیم ملی فوتبال نیجریه که موفق به کسب رتبه سوم این مسابقات شدند نیز در این زمینه با مشکلاتی رو به رو بودند و در حالیکه از شرکت دیگری البسه خود را تهیه کرده بودند اما لباس آنها نیز تنها ساعتی پیش از شروع اولین دیدار به آنها تحویل داده شد.

 

 

1136734

 

 

 

تکرار فینال رویایی
بدون شک رقابت های والیبال در المپیک اوج خود را در 2004 آتن گذراند جایی که 12 تیم مدعی و تکرار نشدنی در آن حاضر بودند که در نهایت برزیل قهرمان آن شد. فینال آن المپیک با ایتالیای رویایی بود که مت چرنیچ، آلبرتو چیزولا، لوییجی مسترآنجلو، آلکساندر فی، سارتورتی، ساموئل پاپی و بسیاری دیگر بازیکنان آن تیم را تشکیل می دادند. برزیل هم آمارال دانته، جیبا، آندره هلر، گوستاو اندرس، آندره ناسیمنتو و ریکاردو گارسیا را در اختیار داشت که حضور این تعداد ستاره در یک زمین والیبال باورنکردنی بود. فینال 3 بر یک به سود برزیل شد اما دو تیم یک بار دیگر در مرحله گروهی این رقابت ها هم رو در روی هم قرار گرفته بودند که آن بازی 3 بر 2 شد و نزدیکی بازی را از جایی می توان متوجه شد که ست پنجم 15 امتیازی با نتیجه 33 بر 31 به نفع برزیل پایان پذیرفت. این فینال تاریخی حالا یک بار دیگر اتفاق افتاد و در هم اکنون در 2016 ریو. قطعا این دیدار هم جذابیت های بالایی خواهد داشت که همراهی زیبایی های این دیدار با شکل نوستالژیک رقابت های این دو تیم برای والیبالی ها فوق العاده خواهد شد.

 

 

1136682

 

 

لذت تماشای دومین فینال
تماشاگران ایرانی حاضر در سالن شماره 3 المپیک ریو که کشتی های ورزشکاران ایرانی را از نزدیک تماشا می کنند از ابتدای کار آزادکاران لحظات نابی را پشت سر گذاشته اند. بعد از نقره حسن رحیمی و طلا حسن یزدانی آنها سر از پا نمی شناختند چرا که آنها تجربه لذت تماشا این صحنه ها از نزدیک را دارند و همراهی با جو سالن بردها را لذت بخش تر از قبل می کند. حالا آنها در انتظار طلا کمیل قاسمی هستند تا در دومین شب کشتی آزاد شاهد دومین طلای ایرانی ها باشند تا روزهای رویایی آنها تکمیل شود.

 

1136679

 

 

پزشکی که ستاره شد
رییس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی کشتی به یک چهره به یادماندنی در بین علاقه مندان این رشته ورزشی تبدیل شده است. بابک شادگان یکی از چهره هایی است که به دلیل حضورش در رقابت های مهم کشتی فرد محبوبی به حساب می آید اما شاید اوج محبوبیت او به فینال کشتی 74 کیلوگرم بین حسن یزدانی و گودیف روسی برگردد، جایی که او سرگردان بین وظیفه حرفه ای و تعصب ملی دومین را انتخاب کرد و خواستار  قطع کشتی به سود یزدانی به خاطر مصدومیت های پیاپی گودیف شد. وی در شبکه های اجتماعی به پزشک دهکده معروف شده است.

 

 

1136677

 

 

کیمیای ایران همچنان در صدر اخبار
کیمیا علیزاده با کسب مدال برنز در تکواندو بانوان به عنوان اولین زن ایرانی که موفق به کسب مدال المپیکی شده بود، در صدر اخبار المپیک قرار دارد. علیزاده جوان که درخشش او حتی پیام تبریک رئیس جمهور و بسیاری از چهره های کشورمان را در پی داشت همچنان مورد توجه سایت ها و رسانه های مختلف قرار دارد.
سایت ABC نیز با انتشار عکس این ورزشکار ایرانی به پوشش خبر موفقیت دختر ایرانی پرداخت و گزارشی را درباره عملکرد مدال آور کشورمان منتشر کرد.

 

 

1136676

 

 

ایرانی ها در طرح خلاقانه
عکاس رسمی دهکده مسابقات المپیک در طرحی خلاقانه چهره ای جذاب از ورزشکاران را در یک قاب درآورد تا در مجموعه عکس های جالب ریو 2016 قرار بگیرد. آخرین طرح این عکاس " Funny pic" نام داشت که دو ایرانی هم در جمع چهره ها بودند. محمد جعفر مرداری و حسن تفیتیان، ماراتن من و دونده 100 متر ایران به عنوان سوژه های این طرح در تصویر دیده می شوند و این تصویر مانند بسیاری از عکس های این طراح به کلکسیون عکس های ماندگار المپیک خواهد رفت.

 

1136674

 

 

 

پیشنهاد شغل سیاسی به بولت
 نخست وزیر کشور کوچک جامائیکا گفت: کابینه اش آماده واگذاری هر مسئولیت مهم سیاسی به اوسین بولت دونده طلایی و افتخار آمیز این کشور بعد از خداحافظی او از دنیای قهرمانی است.هولنیس نخست وزیر جامائیکا روز شنبه به رادیو بی بی سی گفت: کابینه ام آماده است اگر بولت موافق کند، ریاست هر وزارتخانه ای را به او بدهد، او افتخارهای بسیاری نصیب کشور کرده و مردم جامائیکا به او علاقه دارند. او گفت :اوسین بعد از پایان دوران حرفه ای اش می تواند وارد عرصه سیاست شود و به کشورش خدمت کند.

 

1136675

 

 

جشن مدال با پیراهن آرسنال
ورزشکار 52 ساله کویتی موفق شد در رقابتهای تیراندازی به اهداف پروازی صاحب مدال برنز شود. نکته جالب توجه درباره مدال برنز این ورزشکار این است که این ورزشکار کویتی که با توجه به محرومیت کویت نمی توانست با پرچم کشورش در این رقابتها شرکت کند، پیراهن آرسنال را بر تن داشت و با پیراهن قرمز این تیم صاحب مدال برنز المپیک شد.
عبدالله الرشیدی همچنین با 52 سال سن از جمله معدود ورزشکارانی است که با سن بالای 50 توانست موفق به کسب مدال شود. نیک اسکلتون بریتانیایی با 58 سال سن مسن ترین ورزشکاری است که در این المپیک موفق به فتح مدال شده است.

 

 

1136673

 

 

 

کار بزرگ پرتابگر لهستانی
 «پیوتر مالاچووسکی» از لهستان دارنده عنوان دومی مسابقه پرتاب دیسک المپیک 2016 ریو برزیل مدال نقره خود را در یک حراج عمومی به مزایده گذاشت. وی روز شنبه در فیسبوکش افزود: تمام درآمد فروش مدال نقره خود را برای معالجه یک کودک سه ساله لهستانی مبتلا به سرطان اختصاص خواهم داد.مالاچووسکی بیان کرد: به ورزشکاران و مردم تمام دنیا توصیه دارم تا برای چیزی که فراتر از مدال طلاست آنهم درمان «اولیک شیمانسکی» کودک سه ساله لهستانی که به یک نوع سرطان نادر در چشمش مبتلا شده، کوشش کنند.

 

 

1136672

 

 

وقتی موزرسکی نباشد ...
فینال المپیک لندن یکی از دراماتیک ترین فینال های تاریخ المپیک بود جایی که برزیل 2 بر صفر از روسیه پیش بود و در آستانه پیروزی در ست سوم قرار داشت اما در پایان روسیه 3 بر 2 برنده بازی شد و مدال طلا را به گردن انداخت. دیمیتری موزرسکی، ستاره 217 سانتی روس ها در آن دیدار غیر قابل باور درخشید تا جایی که پس از بازگشت او از ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه مدال لیاقت گرفت. حالا این دو تیم در نیمه نهایی المپیک ریو به هم رسیدند و برزیل 3 بر صفر برنده بازی شد تا به فینال برود. وقتی روسیه 2 بر صفر عقب افتاده بود، سرمربی آنها آلکنو تعویض های پی در پی را آغاز کرد اما هیچ کدام جواب نداد چون موزرسکی نبود تا سرنوشت را به تنهایی تغییر دهد و این بار برزیل برنده بازی مرگ و زندگی بود.

 

 

1136671

 

 

بیل پرچمدار کاروان آمریکا در اختتامیه شد
سیمونه بیل که با کسب چهار طلا و یک برنز یکی از بهترین ورزشکاران کاروان ایالات متحده امریکا در ریو 2016 بود، به عنوان پرچمدار این کشور در رقابتهای اختتامیه انتخاب شد. بیل کوتاه قامت اولین ورزشکار آمریکا است که موفق به کسب چهار مدال طلا در ژیمناستیک شد.
بیل 21 ساله که در همه ی اسباب موفق به کسب مدال شد در حالی پرچمدار این کشور است که اولین ژیمناست تاریخ ایالات متحده است که پرچمدار این کشور شده است.

 

 

1136663

 

 

 

اشک های شوق قهرمان چینی بدمینتون
چن لونگ چینی توانست در دیداری جذاب و پر کش و قوس فاتح مدال طلای بدمینتون مردان شود. لونگ چینی در دو ست پیاپی با نتیجه ی مشابه 21 بر 18 حریف مالزیایی خود را شکست داد تا مدال طلای دیگری برای کاروان پر افتخار چین کسب کند.
نکته جالب توجه از این دیدار نزدیک، لحظه ی کسب آخرین امتیاز این دیدار بود که پایان بازی دو ورزشکار با گریه همراه شد تا لحظه ی پایانی این رشته با ثبت اشکهای این دو ورزشکار همراه باشد.

 

 

1136661

 

 

تکرار حرکت تاریخی نوروزی توسط کشتی گیر ژاپنی
ریساکو کاوای 21 ساله پس از کسب مدال طلای کشتی زنان شادی خود را سالتو بر روی سرمربی 51 ساله اش جشن گرفت. کاوای جوان چهارمین مدال طلای تیم کشتی بانوان ژاپن را در حالی کسب کرد که در دیدار پایانی با نتیجه سه بر صفر حریف بلاروسی خود را شکست داد.
نکته جالب توجه این است که سرمربی این کشتی گیر پیش از شروع فینال به رسانه های ژاپنی گفته بود که او می خواهد این شادی را در صورت قهرمانی انجام دهد و سرمربی موفق ژاپن از شادی بازیکن موفق خود متعجب نشده است.
امید نوروزی در لندن 2012 با اجرای سالتو بر روی محمد بنا شادی خود پس از کسب مدال طلا را نشان داده بود.

 

 

1136639

 

 

 

 

 

مسن ترین فاتح طلای ریو از بریتانیا
نیک اسکلتون با کسب مدال طلا در رشته اسب سواری، مسن ترین فردی است که در المپیک ریو موفق به کسب مدال طلا شده است. سوارکار آمریکایی با 58 سال سن در حالی موفق به کسب این مدال طلا شد که البته این تنها رکورد او نبود.
سوارکار بریتانیایی در حالی این مدال ارزشمند را کسب کرد که در 44 سال گذشته هیچ ورزشکاری از بریتانیا نتوانسته بود در سوارکاری موفق به کسب مدال شود. او که در المپیک 2000 سیدنی با شکستگی زانوی خود مواجه شده بود، رکورد مسن ترین ورزشکار بریتانیایی را بعد از المپیک 1908 جا به جا کرد.

 

1136622

 

 

 

بازگشت زوج طلایی بریتانیا به خانه
زوج جیسون کری و لائورا تروت پس از حضور موفقیت آمیز در المپیک ریو با استقبال سگشان به خانه بازگشتند. این زوج بریتانیایی با کسب پنج مدال طلا در المپیک ریو تاریخ ساز شدند. جیسون کری دوچرخه سوار موفق شد در این رقابتها سه مدال طلا کسب کند و همسر او نیز در همین رشته موفق به کسب دو طلا شد
این زوج طلایی بریتانیا در ریو توانستند رکورد خود را نسبت به المپیک لندن بهبود ببخشند و با کسب پنج طلا در مسیر شگفتی سازی بریتانیا نقشی پر رنگ ایفا کنند.

 

 

1136610

 

 

رقابت دو آمریکایی در روز دوم کشتی آزاد
آمریکا مسابقات کشتی آزاد را در روز اول درحالی به پایان رساند که جردن باروز در روزی نا امید کننده نتوانست اولین مدال را در کشتی آزاد برای به ارمغان بیاورد.
آمریکایی ها در اولین نبرد خود در وزن 86 کیلوگرم جیدن کاکس را در اختیار دارند. همچنین ترول لاگینف دومین نماینده آمریکا در وزن 125 کیلو است که با نماینده کشورمان در یک سمت جدول قرار دارد. آمریکایی ها امید زیادی به این دو ورزشکار دارند و با انتشار پوسترهای مخصوص برای این دو ورزشکار برای آنها آرزوی موفقیت کردند.

 

1136586

 

1136587

 

بازداشت ورزشکاران استرالیایی در ریو

10 ورزشکار استرالیایی که برای حضور در استادیوم و تماشای دیدار نیمه نهایی این تیم مجوزهای ورود به ورزشگاه را دستکاری کرده بودند، از سوی مسئولان امنیتی بازداشت شدند. منابع خبری از این اتفاق گزارش های بیشتری منتشر نکردند تنها به دستگیری این افراد و انتقال آنها به ایستگاه پلیس اشاره کردند.
استرالیا در مرحله نیمه نهایی برابر صربستان به میدان رفت و در نهایت با نتیجه 87 بر 61 شکست خورد تا برای دیدار رده بندی به مصاف اسپانیا بروند.

 

1136557

 

سیلی مامیاشویلی بر صورت تراژوکووا
کشتی گیر روس پس از آنکه در دیدار رده بندی کشتی زنان شکست خورد و مدال برنز را از دست داد، با برخورد عجیب مامیاشویلی در فرودگاه همراه شد.
قهرمان افسانه ای روسها در فرودگاه با سیلی از ورزشکاری شکست خورده خود استقبال کرد تا حالا شکایت این کشتی گیر روس برای او دردسر ساز شود. تراژوکووا پس از این اتفاق حرکت مامیاشویلی را تحقیر کننده نامید و اعلام کرد که از نظر قانونی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
مامیاشویلی که نایب رئیس کمیته ملی المپیک است دلیل اصلی این کار را بی انگیزگی او و خنده های کشتی گیر کشورش پس از شکست در دیدار رده بندی عنوان کرد.

 

1136554

 

آمریکا؛ از حذف تا قهرمانی
تیم 4 در 100 متر بانوان آمریکا برای کسب مدال طلای المپیک ریو مسیر عجیبی را طی کرد. چوب ورزشکاران آمریکا در رقابتهای مرحله نیمه نهایی بر زمین افتاد تا این تیم که شانس اول قهرمانی بود در آستانه حذف قرار بگیرد اما رای داوران مبنی بر اینکه این اتفاق با دخالت ورزشکاران دیگر تیم ها رخ داده است باعث شد تا آمریکایی ها این شانس را داشته باشند تا در شانسی مجدد رکورد خود را ثبت کنند تا در نهایت راهی فینال شوند.
دوندگان آمریکایی در مسابقه فینال نیز توانستند با ثبت رکوردی جدید، صاحب مدال طلا شوند تا فلیکس، یکی از دوندگان طلایی ریو 2016 پس از این مدال طلا این اتفاق را اتفاقی منحصر به فرد بداند.

 

1136549

 

شاهکار ژاپن در دومیدانی
ورزشکاران ژاپنی با شکستن رکورد آسیا توانستند مدال با ارزش نقره را در رشته 4 در 100 متر کسب کنند. ژاپنی های در حالی موفق به کسب این مدال با ارزش شدند که بالاتر از کانادا، آمریکا و بریتنایا قرار گرفتند.
در این رشته بولت و یارانش با کسب رکورد 37.23 بر سکوی نخست قرار گرفتند و ژاپنی با فاصله اندک و ثبت رکورد 37.60 موفق شدند مدال ارزشمند نقره را در حالی از ان خود کنند که در رقابتهای انفرادی دو 100 متر و 200 متر هیچ مدالی کسب نکرده بود تا باز هم چشم بادامی ها در یک رقابت تیمی توانایی های خود را اثبات کنند.

 

1136543

 

جشن صعود برای زایتسف و دوستان
ایتالیا با پیروزی نزدیک طی نبردی جذاب و تماشایی در نیمه نهایی المپیک ریو توانستند تیم قدرتمند آمریکا را شکست دهند تا زایتسف و یارانش اینگونه جشن صعود خود را برگزار کنند. ایتالیایی ها در این دیدار در ستهای اول، چهارم و پنجم با کنترل حریف قدرتمند خود موفق به کسب پیروزی و صعود به فینال این رقابتها شدند. زایتسف در این دیدار نیز تاثیر گذار ترین بازیکن تیم ملی کشورش بود.
ایتالیا باید در فینال این رقابتها برابر برزیل میزبان به میدان برود که شب گذشته موفق به شکست مدافع عنوانی قهرمانی یعنی روسیه شد. ایتالیا که در المپیک لندن موفق به کسب مدال برنز شده بود، این فرصت را دارد تا با تکیه بر بازیکنانی مانند زایتسف صاحب مدال طلا شود و برزیل در دومین المپیک پیاپی به مقام دوم دست یابد.

 

1136542

 

برزیل سرزمین دوست داشتنی برای آلمان ها
تیم فوتبال بانوان آلمان توانست با نتیجه دو بر یک سوئد شگفتی ساز اما دوست نداشتنی دومین مدال طلای خود را پس از کسب مدال طلای جام جهانی 2014 در برزیل فتح کرد. زسنیفر و لیندا(گل به خودی) زننده گلهای آلمان در این دیدار بودند که تک گل استینا را بی اثر کردند تا تیم سوئد که به دلیل سبک بازی نامناسبش باعث ناراحتی بسیاری از دنبال کنندگان این مسابقات شده بود، در یک قدمی جام شکست بخورد.
آلمان ها امیدوارند بامداد یکشنبه با شکست نیمار و یارانش در فینال بخش مردان رشته فوتبال، در فاصله کمتر از دو سال، سومین جام قهرمانی رشته فوتبال را در سرزمین فوتبال فتح کنند تا برزیل برای آنها سرزمین دوست داشتنی باشد.
برزیل میزبان نیز در دیدار رده بندی برابر مقابل کانادا شکست خورد تا مانند جام جهانی 2014 در حسرت حضور بر روی سکو بماند.

 

1136523

 

حسرت تکواندوکار بریتانیایی
لوتالو محمد تکواندو کار وزن 80 کیلوگرم بریتانیا در آخرین ثانیه های فینال این وزن شکست خورد تا دست بریتانیای شگفتی ساز از یک طلای دیگر دور بماند. لوتالو محمد بریتانیایی در ثانیه آخر رقابت با صلاح سیسه ساحل عاجی با نتیجه 8 بر 6 شکست خورد تا تصویر اشکهای او در آغوش پدرش پس از این شکست یکی از لحظه های به یاد ماندنی ریو 2016 بود.
محمد بعد از باخت گفت که فاصله ی کمی تا دست یافتن به رویای خود داشت و شکست خوردن در ثانیه های پایانی برای او بسیار سخت و غیر قابل تحمل است.

 

1136512

 

برق طلا بر گردن فارسی زبانان تاجیکستان
دلشاد نظرف توانست اولین و تنها مدال طلای المپیک ریو را برای کشور در روز چهاردهم این رقابتها به ارمغان بیاورد. نظرف در رشته پرتاب چکش با پرتابی به اندازه 78.68 متر توانست بالاتر از پرتابگران بلاروس و لهستان صاحب این مدال طلای با ارزش شود. نکته جالب توجه این است که قهرمان المپیک ریو 2016 در رشته پرتاب چکش با اختلافی نزدیک به 6 متر از رکورد جهانی و المپیک که متعلق به ورزشکاران چینی است، توانست موفق به انجام این مهم شود که در این المپیک بر خلاف رشته دومیدانی در بسیاری از رشته ها شاهد رکورد شکنی های مختلف بودیم.

 

1136524

دیدگاه‌ها