کد خبر : 1352050 | 31 مرداد 1395 ساعت 18:16 | 84.2K بازدید | 0 دیدگاه

12 قهرمان بر تر ایران در المپیک ریو

در المپیک ریو 8 مدال گرفتیم اما ورزشکارانی هم بودند که بدون مدال نام خود را در دل مردم ثبت کردند.

12 قهرمان بر تر ایران در المپیک ریو

به گزارش "ورزش سه"، این 12 ورزشکار، معتبرترین ورزشکاران ما بودند:


قهرمان در وزن باروس
1-حسن یزدانی: با گرفتن طلا در 74 کیلوی آزاد بعد از 16 سال طلسم ناکامی آزادکاران را در المپیک شکست .او در وزنی طلا گرفت که در حالت عادی از وزن طبیعی خودش بالاتر بود.


رکورددار دنیا
2-کیانوش رستمی: ضمن کسب مدال طلا،رکورد مجموع جهان والمپیک را شکست ودومین مدال خود را در المپیک به دست آورد.


اولین بانوی مدال اور
3-کیمیا علیزاده: اولین بانوی ایرانی که در المپیک مدال گرفت،برنز او ارزش طلا را دارد،او به تنهایی از هر 3 تکواندو کار مرد بهتر کار کرد.


رکورددار یکضرب دنیا
4-بهداد سلیمی: در یکضرب رکورد دنیا راشکست و به 216 کیلو رساند اما در دوضرب ،نگذاشتند کارش را کند تا حداقل به یک مدال نقره برسد.


طلایی وزنه برداری
5-سهراب مرادی: مردی که در المپیک قبلی در یکضرب حذف شد وطی 4 سال فراز ونشیب های بسیار پیمود تا بالاخره در وزن 94 کیلو طلای وزنه برداری را برایمان آورده وریو را برای کاروان ما جذاب کند.


سریعترین مرد ایران در تاریخ المپیک
6-حسن تفتیان: در 100 متر با رکورد 10.17 به مرحله نیمه نهایی رسید.این کار ارزشمند برای اولین بار در تاریخ ورزش ما رخ داد .تفتیان تنها مهره معقول رشته ورزشی دو ومیدانی بود.


رکورددار فوق سنگین ها
7-کمیل قاسمی: مدال نقره را در 125 کیلوی آزاد گرفت تا پر مدال ترین مرد وزن فوق سنگین برای ایران در تاریخ کشتی آزاد شود.کمیل در ادوار مختلف المپیک صاحب 2 مدال شده است.


تنها طلایی خوشبخت لندن
8-قاسم رضایی: تنها مرد طلایی در المپیک لندن بود که در این دوره به مدال رسید.مرد طلایی المپیک دوره گذشته،در این دوره برنز گرفت وبعد از سوریان دومین مرد پر مدال تاریخ کشتی فرنگی شد.


باخت به مافیای کشتی
9-رضایزدانی: ناداوری داوران در حالی که او حریف آذربایجانی را برده بود،باعث باخت قهرمان ما شد،یزدانی،کاپیتان دلاور ما میتوانست  به راحتی به فینال ریو برسد.


تقویم تازه در شمشیر بازی
10--مجتبی عابدینی: در شمشیر بازی 3 حریف خود را شکست داد وبه عنوان چهارم رسید که بهترین عنوان ما در مدت 116 سال حضورمان در شمشیر بازی المپیک بود(در المپیک 1900 ایران با فریدون میرزا ملکم، برای اولین بار در شمشیر بازی المپیک شرکت کرد)


سوم بدون باخت
11-سعید عبدولی: بدون باخت در ریو برنز گرفت،او در حالی برنز گرفت که تنها باختش باخت 1-1 به مادسن دانمارکی بود،آن هم فقط به خاطر این که امتیاز اول را او گرفته وامتیاز مساوی را دانمارکی...

 

بهترین والیبالیست ایرانی در ریو

12-سید محمد موسوی، در مرحله گروهی بهترین امار را بین مدافعان روی تور به دست آورد، البته مرندی هم بهترین آمار را در دریافت ها داشت اما وقتی می بینیم در روی تور چه مردان بزرگی در والیبال ودر تیم های امریکا، ایتالیا، لهستان، فرانسه، روسیه و... حضور داشته اند بی تردید باید نام این عزیز را از تنها رشته تیمی، در این عرصه داشته باشیم.

دیدگاه‌ها