کد خبر : 1352308 | 01 شهریور 1395 ساعت 18:21 | 37.4K بازدید | 0 دیدگاه

ترکش های قضاوت های جنجالی در کشتی

محرومیت برای داوری مشکوک در المپیک

سه مقام رسمی که به برقراری تماسی مشکوک قبل از دیدار مرحله یک چهارم نهایی کشتی در وزن 65 کیلوگرم المپیک بین فرانکلن گومز، کشتی گیر پورتوریکو و اختیاز نوروزوف متهم شده بودند، به حالت تعلیق درآمدند.

محرومیت برای داوری مشکوک در المپیک

به گزارش "ورزش سه"، کمیته اخلاق داوران دیروز با انتشار بیانیه ای گفت:" رئیبس کمیته داوران (آنتونیو سیلوستری) داوران مسابقه فرانکلین گومز و اختیاز نوروزوف را به علت داوری مشکوک به حالت تعلیق درآورد.

 

کمیته اخلاق اتحادیه جهانی کشتی، «تمو کازاراشویلی» از گرجستان، «تونگ ‌کیون هونگ» از کره‌جنوبی و «سرگئی نوواکوفسکی» از روسیه را از امر داوری محروم و گفت:"  بررسی‌های بیشتر برای مجازات آنها در جریان است. آنها همچنین از قضاوت در روز آخر مسابقات نیز محروم بودند."

 

1137262

 

نوروزف بازی را با 5-8 پیروز شد اما بعد از آن در مسابقه نیمه نهایی مغلوب شد و به همین دلیل، حریف پورتوریکویی شانسی حضور در جدول بازنده ها و کسب مدال برنز را نیز از دست داد. کمیته داورن به سرعت پاسخ این پرونده را منتشر خواهد کرد.

 

در بسیاری از لحظات مسابقه، در حالیکه کارشناسان اعتقاد داشتند باید امتیاز به گومز داده شود، داوران امتیاز را به کشتی گیر ازبک دادند که این موضوع بارها مورد اعتراض گومز قرار گرفت.

 

 

1137263

 

این اتفاق با واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی همراه بود و توئیت های زیادی در مورد آن منتشر شد.

 

-بسیارناراحتیم زیرا اتفاقی غیر طبیعی رخ داد. یک رهبر سالم نیاز داریم تا این فساد  جامعه کشتی را از یبن ببرد.

 

-تقلب بزرگی در مورد فرانکلین گومز رخ داد. چه شرم و ننگ بزرگی

 

-کلمات در توصیف آنچه بر سر فرانکلین آمد عاجز هستند

 

-بدون شک حق فرانکلین خورده شد و این شاید بزرگ ترین تقلب ریو بود. شرم بر شما

 

-طرفداران کشتی، شما در حال دیدن آنچه که در المپیک رخ می دهد هستید، بله این واقعی است اما درست نیست.

 

از قضا، خود گومز نیز سهمیه حضور در المپیک را به شکل مشکوکی در مسابقات "پان آمریکن" به دست آورد. در مسابقات انتخابی، گومز به مصاف برنت متکالف رفت و با نتیجه 9-7 حریف خود را شکست داد اما همه چیز در 15 ثانیه آخر مشخص شد. متکالف، هنوز در مورد مسابقه انتخابی سهمیه المپیک در مرحله نیمه نهایی معترض است و در مورد آن صحبت می کند.

 

1137264

 

بعد از آن، گومز در حال به مرحله نیمه نهلایی راه یافت و آن مسابقه را نیز با پیروزی پشت سر گذاشت که فاقد شرایط لازم برای عضویت در تیم ملی بود. فرانک مورنو، دیگر کشتی گیر این وزن مسابقات انتخاب را با پیروزی پشت سر گذاشته بود و یکی از دو واجد شرایط شرکت در این وزن بود.

 

مورنو نتوانست به وزن مورد نظر برسد اما در نهایت به علت محرومیت دو کشتی گیر اروپایی به علت دوپینگ، به مسابقات اعزام شد. گومز بعد از  مهاجرت به پورتوریکو و عضویت در تیم ملی این کشوردر مسابقات سال 2003 صاحب مدال شد. مورنو در مسابقه فینال کشتی گیری از واشنگتن را مغلوب کرد. مورنو مسابقات را با شکست جوردن باروس آغاز کرد که بعدها تبدیل به اسطوره کشتی آمریکا شد.

 

گومز بعد از آن به فلوریدا و میشیگان مهاجرت کرد و در هر دو ایالت صاحب مدال شد و بعد از آن، به عضویت تیم ملی نیز در آمد. این دومین دوره حضور گومز در المپیک به شمار می آید.

دیدگاه‌ها