کد خبر : 1352369 | 02 شهریور 1395 ساعت 09:35 | 34.1K بازدید | 0 دیدگاه

5 چالش پیش روی گرت بیل در فصل جاری

بیل برای توپ طلا دورخیز کرده؟

گرت بیل، وینگر ولزی کهکشانی ها در هفته اول لالیگا برابر سوسیداد درخشید و نقش مهمی در پیروزی قاطع این تیم ایفا کرد.

بیل برای توپ طلا دورخیز کرده؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از نمایش عالی گرت بیل، ستاره ولزی رئال مادرید در هفته اول لالیگا برابر رئال سوسیداد، زین الدین زیدان، سرمربی جوان و فرانسوی رئال، امسال را سالی مهم برای این ستاره جوان تلقی کرد.

 

گرت بیل در این دیدار، سریعترین گل خود در دوران حضورش در رئال مادرید را به ثمر رساند و گل ثانیه های پایانی وی، پیروزی لوس بلانکوس در هفته اول را پر رنگ تر جلوه داد. بیل در طی 3 فصل حضور در مادرید، موفق به فتح 2 لیگ قهرمانان و یک کوپا دل ری شده است و با گلزنی در 2 فینال، از عوامل اصلی قهرمانی های این تیم بوده است. اما زیدان معتقد است که بعد از درخشش در یورو با تیم ملی ولز، امسال بیل می تواند گام بلندی در دوران حرفه ای خود بردارد.

 

نشریه آ‌اس، پنج چالش مهم پیش روی مهم گرت بیل در سال جاری را بررسی کرده است:

 

1137345

 

 

1- قرار گرفتن بین نامزدهای توپ طلا

از نگاه شخصی، حضور در بین نامزدهای توپ طلا و بردن این جایزه، می تواند یک هدف اساسی در دوران حرفه ای  گرت بیل باشد. سالها پیش، جاناتان بارنت، مدیربرنامه وی در  خصوص گرت بیل گفت: "ایمان دارم که او روزی موفق به بردن جایزه توپ طلا خواهد شد. من این موضوع را با فلورنتینو پرز و خوسه آنخل نیز مطرح کردم اما آنها به من خندیدند. اما حالا امروز آنها دیگر به این باور رسیده اند که گرت می تواند چنین توانایی دارد".

 

بیل حالا بعد از نمایش درخشانی که در فصل گذشته لالیگا داشت (19 گل در 31 بازی)، دیگر می تواند دوشادوش نامزدهای همیشگی توپ طلا (مسی و رونالدو)، برای فتح این جایزه تلاش کند.

 

بعد از درخشش گرت در یورو 2016 با پیراهن ولز و هدایت این تیم تا مرحله نیمه نهایی این مسابقات، حالا او باید در سال پیش رو، بازی های خوب خودش را دوباره با پیراهن رئال مادرید نیز تکرار کند.

 

البته در این راه، نیمار، ستاره برزیلی و جوان بارسلونا می تواند بزرگ ترین رقیب بیل لقب بگیرد. نیمار نیز سالی خوب را سپری کرد و موفق شد به عنوان کاپیتان تیم ملی برزیل، با ارائه نمایشی فوق العاده، با این تیم برای اولین بار در تاریخ این کشور فاتح رقابت های فوتبال المپیک شود.

 

 

1137347

 

 

2-حضور در ترکیب به عنوان رهبر

بدون شک، از نقطه نظر همه هواداران رئال مادرید، فاز هجومی رئال مادرید یک رهبر دارد که نامش کریستیانو رونالدو است. اما در دوران غیبت فوق ستاره پرتغالی به علت مصدومیت، مانند دیدار برابر سوسیداد، گرت بیل مطمئنا وظیفه سنگین تری در خط حمله مادریدی ها به دوش خواهد کشید.

 

قاعدتا، با افزایش سن کریس رونالدو، این بازیکن در دیدارهای بیشتری در سال جاری غیبت خوهد داشت تا بتواند آمادگی خود را برای حضور در مقاطع حساس و کلیدی فصل حفظ کند که با توجه به 31 ساله بودن کریستیانو، این موضوع طبیعی و اجتناب ناپذیر است.

 

در این شرایط، یا زیدان باید رونالدو را برای بازگشت سریعتر به میادین تحت فشار بگذارد ( که زیزو تاکید کرد که امکان بازگشت وی تا رسیدن به مرز آمادگی 100% وجود ندارد)، یا اینکه به گرت بیل به عنوان رهبر جدید هجومی تیمش اعتماد کند.

 

البته گرت بیل، در معدود دفعاتی که این وظیفه به او محول گردیده، شایستگی خود را برای احراز آن نشان داده است. به عنوان مثال، در فینال کوپا دل ری سال 2014، رونالدو به علت مصدومیت در آن بازی غایب بود و بیل علاوه بر به ثمر رساندن یک گل تاثیرگذار و فراموش نشدنی، نقش ویژه ای در غلبه تیمش بر رقیب سنتی داشت. این اتفاق در اواخر سال گذشته که کریستیانو مصدوم بود نیز تکرار شد و بیل نشان داد که می توند بار هجومی تیمش را به تنهایی به دوش بکشد.

 

 

1137349

 

 

3- به ثمر رساندن گل های بیشتر

بهترین آمار گلزنی گرت بیل با پیراهن کهکشانی ها، به سال ابتدایی حضور او در این تیم باز می گردد که موفق شد 22 گل به ثمر برساند. در فصل دوم، گرت بیل 17 گل به ثمر رساند و سال قبل نیز موفق به زدن 19 گل شد که شاید برای بازیکنی که سودای توپ طلا در سر دارد، خیلی کارنامه درخشانی محسوب نشود.

 

در سه سال حضور گرت در رئال مادرید، او پایین ترین آمار گلزنی در بین مثلث هجومی تیمش (بیل، بنزما و رونالدو) را داشته است. این موضوع، می تواند نقش بسیار موثری در آینده حرفه ای گرت در مادرید ایفا کند. با توجه اینکه حالا بعد از 3 فصل، او کاملا با شرایط باشگاه و بازی کردن در لالیگا انطباق یافته است و باید هرچه سریعتر سعی بر ارتقاء این آمار داشته باشد.

 

البته نباید فراموش کرد که شرایط فیزیکی بیل نیز نقش موثری در این شرایط داشته است. متاسفانه بارها در مقاطع مختلف فصل، او بازی های زیادی را به علت مصدومیت از دست داد و نتوانست در همه بازی های رئال حاضر شود. البته انگار امسال بیل قصد دارد تا این آمار را افزایش دهد. شروع خوب او در آنوئتا، موید چنین نکته ای بود.

 

1137344

 

 

4- کاهش آمار مصدومیت های مرد شیشه ای

شاید مصدومیت های پی در پی را می توان بزرگ ترین مشکل دوران حضور گرت بیل در سانتیاگو برنابئو قلمداد کرد. البته در این میان، ماهیچه های ساق پای او، نقش عمده ای در مصدومیتهای گاه و بیگاه وی ایفا کرده اند و بیل از زمان امضا قرارداد با کهکشانی ها، تا به حال فقط شش بار از این ناحیه مصدوم شده است. به علت تکرار روند این مصدومیت ها، بسیاری از هواداران مادرید به او لقب "مرد شیشه ای" داده اند.

 

البته مشکلات عضلانی  جسمانی بیل تنها به این نقطه ختم نشده است و تقریبا بیل مصدومیت در تمامی زمینه  ها را تجربه کرده است. این آسیب دیدگی ها، منجر شد تا در سال گذشته در هیچ یک از مقاطع فصل، او نتواند بیش از شش بازی متوالی با پیراهن قوهای سپید انجام دهد. بیل تقریبا تا به حال تمام مصدومیت های ممکن برای یک فوتبالیست را تجربه کرده است.

 

اجتناب از قرار گرفتن در شرایط مصدومیت، می تواند یکی از مهم ترین چالش های گرت بیل در سالهای پیش رو باشد. " پینتوس"، یکی از اعضای جدید کادر بدنسازی لوس بلانکوس، می تواند نقش عمده ای در پیشرفت شرایط جسمانی بیل ایفا کند.

 

 

1137350

 

5- قهرمانی در لالیگا

عدم توفیق رئال مادرید در کسب قهرمانی لالیگا در سال های اخیر، تبدیل به یکی ام معضلات ستارگان برنابئو شده است. بطوریکه بسیاری از کارشناسان معتقدند که اولویت اول رئال در سال جاری، قهرمانی در رقابت های سراسری فوتبال اسپانیا است.

 

لالیگا را می توان تنها عنوان مهمی قلمداد کرد که بیل در طی سه سال دوران حضورش در این تیم، موفق به بردن آن نشده است. کهکشانی ها آخرین بار سال 2012 با مورینیو فاتح لالیگا شدند و در این سالها به جز یک سال، شاهد قهرمانی های پی در پی بارسلونا بوده اند.

 

البته این موضوع فقط در مورد بیل صادق نیست و شاید مهم ترین چالش پیش روی کل مجموعه رئال مادرید، فتح لالیگا با زیزو باشد.

دیدگاه‌ها