کد خبر : 1352391 | 02 شهریور 1395 ساعت 11:07 | 10.6K بازدید | 1 دیدگاه

دربی گیلان و کمپینی به نام فحش ندادن!

دربی گیلان در راه است. این بار بین تیم های ملوان و سپیدرود. دو تیم روز جمعه در چارچوب هفته چهارم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور با هم رویارو می شوند. از ساعت 17:30 و در ورزشگاه پیر تختی انزلی.

دربی گیلان و کمپینی به نام فحش ندادن!

به گزارش "ورزش سه"، شاید آخرین بازی ای که دو تیم برگزار کردند خیلی ها ندیده باشند و حتی ندانند! سپیدورد سال های سال بود که از سطح اول فوتبال باشگاهی دور بود و بیشتر در لیگ 3 و لیگ 2 روزگار می گذراند تا اینکه فصل پیش با هدایت فرشاد پیوس دسته اولی شد و جالب اینکه در شروع فصل با همه مشکلاتی که داشت از سه بازی 7 امتیاز گرفته و یکی از چهار تیم بالای جدول است! دور بودن سپیدرود از سطح اول فوتبال باشگاهی موجب نشد که این تیم فراموش شود! با اینکه دهه های متمادی بود مردم رشت برای حمایت از استقلال رشت که بعدها استقلال شهرداری رشت، پگاه گیلان، داماش گیلان و...نام گرفت به استادیوم عضدی شهر رشت می آمدند، به این دلیل که سپیدرود ریشه در قلب مردم رشت دارد. تاریخ فوتبال این شهر است و پدرها و پدر برزگ ها با این تیم خاطره ها دارند. خاطراتی که سینه به سینه منتقل شده و امروز می بینید وقتی سپیدرود در ورزشگاه شهید عضدی رشت به میدان می آید در بازیهای معمولی دست کم 5 هزار نفر به استادیوم می آیند و جالب است اشاره شود بازی پایانی این تیم در فصل گذشته 15 هزار نفر تماشاگر داشت.


جوانان فوتبالی رشت از این خوشحال هستند که یک تیم قدیمی احیاء شده. هر چند فروپاشی تیم داماش به دلیل مشکلات مالی برای آنها نگران کننده بوده.


از این‌ها بگذریم. بی شک روز جمعه ورزشگاه تختی انزلی مملو از جمعیت خواهد شد. یک بار دیگر بازی تاریخی سپیدورد و ملوان. در آستانه این بازی کمپینی به راه افتاده به نام فحش ندادن.


ناراحت کننده است در آستانه این بازی قدیمی و دوست داشتنی، تکرار تاریخ و... چنین کمپینی به راه افتاده. ای کاش کمپینی به راه می افتاد برای کری خواندن. برای تشویق کردن. برای پر کردن استادیوم انزلی. چرا فحشی باید باشد که کمپین فحش ندادن به راه بیافتاد.


جمعه روز نمایش توانمندی های فوتبال گیلان است. روز ورق خوردن تاریخ فوتبال گیلان. روز لذت بردن هواداران دو تیم به خاطر ارایه بازی خوب از سوی دو تیم. فوتبال برد و باخت دارد. هم بردش شیرین است و هم باختش خاطره انگیز و اگر باختی در کار نبود برد طولی نمی کشید که حلاوتش را از دست می داد.


راستی مگر قرار است هواداران دو تیم روز جمعه به هم فحش دهند و همدیگر را اذیت کنند که چنین کمپینی به راه افتاده؟ مگر فوتبال برای رقابت و لذت بردن از بودن در کنار هم نیست؟

دیدگاه‌ها