کد خبر : 1352455 | 02 شهریور 1395 ساعت 15:00 | 21.6K بازدید | 3 دیدگاه

بودجه فدراسیون حداقل 5 برابر شود؛

عابدینی: داوران مدال را از چنگم درآوردند

مجتبی عابدینی می‌گوید که برای مسابقات المپیک ریو بلافاصله بعد از المپیک لندن دست به کار شده و چهار سال برای کسب مدال در ریو زحمت کشیده است.

عابدینی: داوران مدال را از چنگم درآوردند

به گزارش "ورزش‌سه"،  مجتبی عابدینی شمشیرباز سبک سابر ایران در المپیک ریو موفق شد با ارائه نمایش‌های دلپذیر این رشته را از نمایی دیگر به ایرانیان معرفی کند. با ورزشکار شایسته ایران در المپیک ریو در مورد مسائل مختلف هم‌صحبت شدیم، که در ادامه می‌توانید در جریان چند و چون آن قرار بگیرید.

 

بعد از المپیک لندن قول دادم که در ریو مدال بگیرم


در سال 2012 خودم سهمیه گرفتم و برای ریو هم موفق شدم سهمیه المپیک را برای دومین‌بار بگیرم. بعد از پایان المپیک لندن به آقای فخری قول دادم که 2016 در ریو مدال بگیرم. در سال 2014 در حالی که 36 ـ 40 از تیم کره عقب بودیم بازی آخر را بردم و بعد از 40 سال موفق شدیم مدال نقره را کسب کنیم و دوم شویم.

 

از بین 1000 شمشیرباز 32 نفر به المپیک رسیدند


فروردین 94 تا 95 انتخابی المپیک بود و هر کشوری بیشتر از 2 سهمیه نمی‌توانست بگیرد و ما جز 6 کشوری بودیم که 2 سهمیه داشت. البته آنجا هم با داوری‌های عجیب و نامناسب نمی‌خواستند که ما سهمیه را بگیریم ولی ما موفق شدیم که سهمیه‌های ریو را قطعی کنیم. در نهایت از بین 1000 شمشیرباز 32 نفر به المپیک ریو راه پیدا کردند که بهترین‌های شمشیربازی دنیا بودند.

 

حریف کره‌ای‌ام پرچم‌دار کاروان کره بود


در المپیک ریو بازی اول مقابل حریف اوکراینی قرار گرفتم که قهرمان جهان بود. وقتی 7 ـ 4 جلو بودم داور می‌خواست که نتیجه را عوض کند ولی من اینقدر فاصله را زیاد کردم که داور نتوانست کاری کند.
وی ادامه داد: بازی بعدی من با شمشیرباز کره‌ای بود که عناوین مختلف بین‌المللی داشت و پرچم‌دار کره بود و کره‌ای‌ها حساب ویژه‌ای روی مدال او باز کرده بودند. خدا را شکر این حریف را هم شکست دادم و باز هم با حریفی فرانسوی روبه‌رو شدم که عناوین مختلف جهانی داشت و من فقط به مدال طلا فکر می‌کردم و این شمشیرباز را هم شکست دادم.

 

1133599

 

حداقل مدال من نقره بود؛ ناداوری را همه دیدند


در بازی نیمه نهایی 6 ـ 3 جلو بودم. داور و مربی حریفم روس بودند و با هم دوست بودند؛ ناداوری از همانجا شروع شد. شمشیرباز آمریکایی باید 4 کارت زرد می‌گرفت که این اتفاق نیفتاد. دو یا سه ضربه را معمولا ما شمشیربازها برای اشتباهات داوری کنار می‌گذاریم ولی در بازی نیمه نهایی 7 یا 8 ضربه به ضرر من گرفته شد. ناداوری را همه دیدند و من خودم دیدم که داورها هم بین خودشان در مورد عملکرد داوری صحبت می‌کردند.
او ادامه داد:حداقل مدال من نقره بود و من در بازی‌های کلاس A جهانی بازیکنی که به فینال راه پیدا کرده بود را شکست دادم. داوران مدال را از چنگم درآوردند ولی نمی‌خواستند که ایران مدال بگیرد.

 

در مورد پاداش حرفی نمی‌زنم و به اختیار مسئولین می‌گذارم


متاسفانه داوری شمشیربازی زیاد به چشم نیامد. من تمام تلاشم را کردم تا شمشیربازی ایران را به دنیا ثابت کنم و 4 سال تلاش کردم.  در مورد پاداش حرفی نمی‌زنم و این را در اختیار مسئولین گذاشتم. شبانه روز در اردو بودیم و در این مدت دوری از خانواده و فرزند را تحمل کردیم تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. از 2012 خیلی مقام‌های زیادی را کسب کرده بودیم.

 

1133477

 

فخری پیشنهاد آلمان را برای ماندن در ایران رد کرد


پیمان فخری 4 سال شبانه روز برای ما زحمت کشید و بدون شک بهترین مربی دنیا است. پیمان فخری پیشنهاد مربیگری آلمان را رد کرد و داوری شمشیربازی را کنار گذاشت تا در کنار ما و مربی ما باشد. کلمه‌ای جز خسته‌نباشید برای ایشان ندارم.  فخری از لحاظ فنی هم در زمره بهترین مربیان دنیا است.

 

بودجه فدراسیون باید حداقل 5 برابر شود


فدراسیون مشکلات زیادی دارد کمتر از یک و نیم میلیارد بودجه برای این فدراسیون در نظر گرفته شده که نمی‌تواند جوابگو باشد. حداقل این بودجه باید 5 برابر شود و بعد از آن عملکرد شمشیربازان هم رشد چشمگیری خواهد داشت.


نیاز به زمان برای خارج شدن از این شرایط روحی دارم


برنامه ام این است که برای مسابقات 2018 جاکارتای اندونزی و بعد 2020 آماده شوم، البته نیاز به زمان دارم تا از این شرایط روحی خارج شوم .در پایان تشکر ویژه‌ای از مردم و همچنین سایت شما دارم. 15، 16 هزار کامنت تشکر از مردم دریافت کردم و مردم در این مدت من را مورد لطف خود قرار دادند.

دیدگاه‌ها