کد خبر : 1352714 | 03 شهریور 1395 ساعت 16:33 | 29.6K بازدید | 1 دیدگاه

روی پیشانی رضا یزدانی مدال نبود؛

برزگر: بنا برای لندن 7سال وقت داشت نه 9ماه

منصور برزگر پیشکسوت و مربی کشتی معتقد است که وجود آدم‌های کوچک در کشتی مانع از گرفتن کرسی‌های بین‌المللی شده است. او می‌گوید که عملکرد محمد بنا جای تحسین دارد.

برزگر: بنا برای لندن 7سال وقت داشت نه 9ماه

منصور برزگر قهرمان سابق جهان و دارنده مدال نقره المپیک مونترال در مورد عملکرد کاروان کشتی با "ورزش‌سه" گفتگو کرده که توجه مخاطبان عزیز را به آن جلب می‌کنیم.

نتایج کشتی بیشتر از انتظارم بود
 خیلی نتایج خوبی گرفتیم و این نتایج بیشتر از انتظاری بود که من داشتم. ما از سال 1938 تا به الان به غیر از یک المپیک چنین نتایجی را نگرفته بودیم. قبلا کشتی‌ها در 10 وزن انجام می‌شد و ما 3 مدال می‌گرفتیم و در لندن در 6 وزن 3 مدال گرفتیم


حسن یزدانی می تواند دو المپیک دیگر طلا بگیرد
حسن یزدانی دو المپیک دیگر می‌تواند حضور داشته باشد. یزدانی اگر کار خودش و سیستم خودش را دنبال کند می‌تواند در دو المپیک دیگر امید کسب طلا برای ایران باشد.

 

اتفاق حسن رحیمی در مونترال برای من اتفاق افتاد
حسن رحیمی یکی از امید‌های ما برای کسب عنوان قهرمانی بود ولی در مقابل کشتی‌گیر ژاپنی خودش را از پیش برنده می‌دانست، دقیقا مثل همین اتفاق در المپیک مونترال برای من رخ داد. اگر کشتی‌گیر برای لحظه‌ها آماده نباشد مغلوب می‌شود. ولی من خیلی متاسف شدم که این اتفاق برای حسن رحیمی اتفاق افتاد.

 

مربیان با دانش خود را به استان آذربایجان و زنجان ببریم
نتایج میثم نصیری قابل پیش‌بینی بود و می‌دانستیم که سبک این کشتی‌گیر جهانی نیست. وزارت ورزش برای یک برنامه‌ای در این خصوص تدوین کند. ما در رشته‌های مختلف مربی خارجی می‌آوریم، 10 تا از مربیان خود را باید به استان آذربایجان و زنجان ببریم؛ ما از قدیم هم در این دو استان مشکل داشتیم و در صحنه بین‌المللی مشکل برایمان ایجاد می‌شود.

 

رضا یزدانی دقیقا سرنوشت منصور مهدی‌زاده را داشت
کمیل قاسمی کشتی‌های خوبی گرفت و بهترین انتخاب برای وزن فوق سنگین ما بود. مدال المپیک روی پیشانی رضا یزدانی نبود. رضا یزدانی دقیقا سرنوشتی شبیه منصور مهدی زاده را تجربه کرد. منصور مهدی زاده هم 3 مدال طلای جهانی و یک برنز جهانی داشت ولی در سه المپیک 1960، 1964 و 1968 ناکام بود. در المپیک 64 مهدی زاده حتی نفر اول و دوم را برد ولی در نهایت چهارم شد.


خادم بی‌نظیر بود
عملکرد رسول خادم بی‌نظیر بوده است. خودم شاهد بودم که از 5 صبح تا 12 شب به تمرینات می‌پرداخت. رسول خادم آدم سالمی است و از هر جا هم که پول گرفته برای کشتی خرج کرده و نرفته برای خود ویلا و ساختمان بخرد و یا بسازد.


المپیک لندن نتیجه تلاش هفت ساله بود نه یک ماهه / منتقدان خودشان برای کشتی فرنگی چه کردند
به محمد بنا تبریک می‌گویم. محمد بنا یکی از مهره‌های ارزشمند کشتی ما است. ایشان با فروتنی تمام مسئولیت نتایج کشتی را برعهده گرفتند. المپیک لندن نتیجه 7 سال کار آقای بنا بود و المپیک ریو نتیجه 1 سال. کسانی که انتقاد می‌کنند، باید از آن‌ها بپرسیم که در طول فعالیت در کشتی فرنگی چه کاری برای این رشته انجام داده‌اند!


کشتی‌گیران بنا با او هماهنگ نبودند
در المپیک سیدنی کشتی‌گیران من هم مثل کشتی‌گیران این دوره فرنگی نفس خوبی نداشتند و مثل المپیک لندن با محمد بنا هماهنگ نبودند. محمد بنا کادر فنی المپیک را هم در اختیار نداشت.


یمن و بحرین کرسی بین المللی دارند و ما نداریم؟!
بغض و حسد و آدم‌های کوچکی که مدیریت کشتی را بر عهده می‌گیرند اجازه حضور در مجامعه بین‌المللی کشتی را از ما گرفته‌اند. نمونه آن انتخاب آقای هاشمی طبا بود ولی مهره‌های بعدی که وارد شدند فکر می‌کردند اگر هاشمی‌ طبا را کنار بگذارند می‌توانند جایگزین او شوند، در صورتی که عضویت در چنین مجامعی برنامه و سابقه می‌خواهد. تاسف بار است که یمن و بحرین کرسی دارند و ما که همیشه قهرمان آسیا هستیم هیچ صندلی در کشتی جهانی نداریم.


داور ترک به من گفت من اول ترک هستم و بعد داور
برخی داوران ایرانی هم در سطح جهانی به ضرر ما سوت می‌زنند. روزی با یک داور ترک صحبت می‌کردم و را جع به قضاوت از او پرسیدم . او در جواب گفتم من قبل از اینکه داور باشم یک ترک هستم در صورتی که داوران ایرانی اول یک داور هستند و بعد یک ایرانی.

دیدگاه‌ها