کد خبر : 1352743 | 03 شهریور 1395 ساعت 19:06 | 66K بازدید | 3 دیدگاه

این ورزشگاه افتتاح نمی شود؟

زیباترین استادیوم ایران تشنه مسابقات لیگ و ملی

یکی از معدود ورزشگاه های پیشرفته فوتبال کشورمان این روزها با کج سلیقگی مسئولان بی استفاده مانده است.

 به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد که ساخت آن از اوایل دهه 80 آغاز شده، پس از نزدیک به پانزده سال حالا برای میزبانی مسابقات مختلف آماده شده است. این ورزشگاه که ظرفیتی نزدیک به 30500 نفر دارد، از ویژگی منحصر به فرد مسقف بودن نیز بهره می برد.


چمن این ورزشگاه نیز با نظارت و همکاری شرکتی که بهره برداری از چمن ورزشگاه خانگی منچستر یونایتد و بایرن مونیخ را در کارنامه خود دارد، نصب و تهیه شده است تا از این حیث نیز ورزشگاه امام رضا، ورزشگاهی متفاوت در فوتبال ایران باشد. در کنار ورزشگاه اصلی این مجموعه یک زمین چمن درجه یک و همچنین چند زمین تمرینی استاندارد وجود دارد که قطعا پس از بهره برداری کامل از آنها می تواند در حل مشکل سخت افزاری فوتبال استان بزرگ خراسان، نقش پر رنگی ایفا کند.


این ورزشگاه حالا پس از سالها سرمایه گذاری برای بهره برداری آماده است اما تیم های مشهدی همچنان از حضور در این ورزشگاه، بی بهره اند. مسئولین استانی اما به دنبال افتتاح این ورزشگاه در یکی از دیدارهای تیم ملی هستند که به نظر می رسد این موضوع بیش از آنکه به نفع ورزش این استان باشد، سنگی بزرگ در راه افتتاح مجموعه امام رضا است.


یکی از مدیران فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا امکان انجام بازی های تیم ملی در این ورزشگاه وجود دارد، گفت: زمانی که این ورزشگاه تکمیل شود، کارشناسان AFC برای مشخص شدن نمره ی این ورزشگاه و بررسی امکانات به ایران خواهند آمد. سپس مشخص خواهد شد که چه دیدارهایی در این ورزشگاه برگزار خواهد شد و آیا امکان برگزاری دیدارهای تیم ملی در مشهد وجود دارد یا خیر. البته موضوع دیگر این است که ترجیح تیم ملی بر این است تا بازی ها در ورزشگاهی مانند آزادی که جمعیت زیادی می توانند در آن حاضر شوند و ورزشگاه جذاب تری است برگزار شود.

 

1137658


سیاست فدراسیون در دهه های گذشته نشان می دهد که تمایلی برای خروج تیم ملی از تهران وجود ندارد و این موضوع بیشتر سدی در راه افتتاح این مجموعه است.


برادران رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی درباره آخرین وضعیت این مجموعه اظهار کرد: تولیت گذشته آستان قدس رضوی برای ساخت این ورزشگاه زحمات زیادی کشیدند و علاقه زیادی حتی به تیم داری در فوتبال نیز داشتند و در این باره حتی با تنی چند از سرمربیان نام آشنای لیگ برتری مانند آقای قلعه نویی نیز مشورتهایی صورت گرفت. حجت الاسلام رئیسی تولیت کنونی نیز روحیه ورزشی بالایی دارند و در مسیر تکمیل این ورزشگاه تلاش های زیادی انجام دادند تا این ورزشگاه آماده میزبانی مسابقات فوتبال شود که باید صمیمانه از او بابت این توجه تشکر کرد.


وی ادامه داد: این ورزشگاه اکنون آماده است و برای میزبانی از مسابقات تیم های پدیده و سیاه جامگان مشکلی ندارد اما فعلا از این ورزشگاه استفاده ای نمی شود.


او اما درباره دلیل این بی استفاده ماندن ورزشگاه مجهز مشهدی توضیحات جالبی دارد. برادران در این باره می گوید: این ورزشگاه با بودجه آستان قدس رضوی ساخته شده اما بهره برداری از آن در اختیار اداره کل ورزش استان است. معتقدم مدیران ورزشی استان که ورزشگاه ثامن را در اختیار دارند، نمی خواهند تا ورزشگاه آنها به حاشیه رانده شود زیرا در صورت افتتاح ورزشگاه امام رضا، دیگر این ورزشگاه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این دوستان به نظر من علاقه زیادی به گسترش فوتبال در شهر مشهد ندارند و از ابتدا در حالی که مطالعات زیادی برای افتتاح این ورزشگاه انجام شده بود، ایرادات زیادی نسبت به محل احداث آن مطرح کردند.

 

1137659


صبوریان اما با رد این صحبت که این ورزشگاه در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد، در این باره اظهار کرد: این ورزشگاه تا به امروز به ما تحویل نشده است و این موضوع که ما میلی برای افتتاح این مجموعه نداریم را تکذیب می کنم. ورزشگاه امام رضا(ع) در اختیار آستان قدس رضوی است و این نهاد درباره این مجموعه تصمیم می گیرد.


یوسفی مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی نفر بعدی است که به سراغ او رفتیم. یوسفی نیز ضمن تایید صحبتهای صبوریان می گوید: این ورزشگاه با هزینه نظام ساخته شده و برای کل کشور است و ما نیز این ورزشگاه را در اختیار هیچ نهادی قرار نداده ایم. ورزشگاه امام رضا(ع) تکمیل شده و تنها پیست تارتان آن در دست احداث است که تا چند روز آینده این پیست نیز تکمیل خواهد شد.


وی ادامه داد: نگاه ما به این ورزشگاه ملی است و دوستان در فدراسیون نیز معتقد هستند بهتر است این ورزشگاه در یک دیدار ملی افتتاح شود که با توجه به همزمان بودن این دیدار با روز عاشورا این موضوع فعلا ممکن نیست و به دنبال زمان مناسبی برای افتتاح ورزشگاه هستیم. بهتر است تا تیم های پدیده و سیاه جامگان نیز برای افتتاح این ورزشگاه مدتی صبر داشته باشند و سپس این ورزشگاه در اختیار دیگر تیم ها قرار خواهد گرفت. این دو تیم به عنوان نمایندگان فوتبال شهر مشهد برای ما پر اهمیت هستند اما ما در ورزشگاهی که با سرمایه ملی ساخته شده است باید مصالح ملی را در نظر بگیریم.


امیدواریم هر چه سریعتر این ورزشگاه با یک بازی مناسب افتتاح شود تا فوتبال خراسان که پس از سالها توانسته دو سهمیه در لیگ برتر برای دو فصل متوالی داشته است، با استفاده از امکانات این ورزشگاه به روزهای خوب خود بازگردد.

دیدگاه‌ها