کد خبر : 1352815 | 04 شهریور 1395 ساعت 09:00 | 30K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به هفته چهارم دسته اول

در آرزوی ال گیلانو، بدون فحاشی

فردا وارد هفته چهارم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور خواهیم شد. مهمترین بازی این هفته دربی گیلان است . جایی که ملوان با دو امتیاز کمتر در برابر سپیدرودی می ایستد که تا اکنون 7 امتیاز کسب کرده است.

در آرزوی ال گیلانو، بدون فحاشی

به گزارش "ورزش سه"، دربی گیلان معروف به ال گیلانو با حضور تیم های ملوان و سپیدورد رشت بعد از سال ها و شاید بعد از یکی دو دهه است که برگزار می شود و چه  خوب که تغییر در برگزاری تغییر در برخی از عادت زشت را هم موجب شود. مثل درگیری طرفداران دو تیم. فحاشی روی سکوها و بازی زشت در زمین.


فوتبال گیلان این توانمندی را دارد که به طرفداران ملوان و سپیدرود شوق و امیدواری به آینده را هدیه کند. باخت در این بازی چیزی نه از ارزش های ملوان کم می کند و نه سپیدرود چون این فقط یک بازی است. برزیل در جام جهانی 7 گل از آلمان خورد اما قهرمان المپیک شد. فوتبال ادامه دارد و زیبایی آن به این است که هیچ تیمی از حرکت نایستد. چه تیمی که پیروز می شود و چه تیمی که می بازد. از همه مهمتر نفس فوتبال رقابت و لذت بردن است. نشان دادن توانمندی ها نه به رخ کشیدن زور بازو و حنجره.


دیگر دیدار حساس این هفته را تیم های پارس جنوبی جم و خونه به خونه برگزار می کنند. دو تیم 7 امتیازی. اندیشه های تاکتیکی مهدی تارتار و علیرضا مرزبان که پیشتر در لیگ برتر مربیگری کرده اند باید به این بازی جلوه خاصی دهد. پارس جم اولین فصل حضورش را در لیگ یک تجربه می کند و بازیکن شاخصی در ترکیب این تیم به چشم نمی آید اما در آنسوی میدان خونه به خونه به رغم جوانی تیم پرستاره ای است.


گل گهر صدرنشین هم میزبان نفت مسجد سلیمان با مربیگری سهراب بختیاری زاده است. تنها کسب سه امتیاز این دیدار است که می تواند تدوام صدرنشینی گل گهر را به همراه داشته باشد چون سه تیم دیگر 7 امتیازی هستند و احتمال پیروزی یکی از این سه تیم هم محتمل است. وینگو سال های سال است که در لیگ یک حضور دارداما همواره از صعود به لیگ برتر باز مانده است. به نظر می رسد وی می خواهد در گل گهر به این ماموریت نیمه تمام پایان دهد. هر چند باشگاه به وی گفته انتظار صعود به لیگ برتر را ندارد.


جالب اینکه دربی گیلان را محسن ترکی سوت خواهد زد.

 

نگاهی خواهیم داشت به بازی های هفته چهارم:


 

مس رفسنجان - آلومینیوم اراک؛ واجب‌تر از نان شب



مس رفسنجان بعد از سه شکست متوالی پذیرای تیم آلومینیوم اراک خواهد بود. طبیعی است سه امتیاز این دیدار برای تیم علی کلانتری از نان شب واجب تر باشد. در آنسوی میدان تیم آلومینیوم اراک با دغدغه کمتری گام به میدان می گذارد به این خاطر که تا به این جای کار 4 امتیاز اندوخته است. البته باید به این دو نکته اشاره کرد دو شکست از سه شکست تیم مس رفسنجان در بیرون از خانه رقم خورده است. به هر صورت این تیم برای خارج شدن از زیر بار فشار روانی نیاز دارد که  دست پر میدان را ترک کند و هر چه توان دارد در این بازی بکار بگیرد.

 


نساجی مازندران - مس کرمان؛ بازی برای پیروزی



تا به این جای کار بازی هایی که یک پای آن نساجی بوده زیبا و شاید بتوان گفت پر گل از آب درآمده است. ارایه بازی تهاجمی از نساجی شانس موفقیت این تیم را بیشتر خواهد کرد به شرطی که تیم در فاز دفاعی هم موفق عمل کند. اتفاقی که اگر هفته پیش در بازی با ایرانجوان بوشهر رخ می داد نساجی با دست پر میدان را ترک می کرد. نساجی در شرایطی که 4 امتیاز تا به این جای کار اندوخته این هفته میهمان تیم مس کرمان است که سه مساوی داشته است. با توجه به امتیازاتی که مس کرمان در بازی های اخیر از دست داده طبیعی است در این بازی برای پیروزی به میدان بیاید.

 


بادران تهران - ایرانجوان بوشهر؛ در جستجوی صعود



بادران تهران اگر چه تیم ناشناخته و اولین فصل حضور خود را در لیگ یک تجربه می کند اما به دلیل بهره گیری از وجود اکبر میثاقیان روی نیمکت در جستجوی صعود به لیگ برتر است و طبیعی است اذعام کنیم ایرانجوان در برابر این تیم کار سختی را پیش رو خواهد داشت. ایرانجوان تا به این جای کار طعم شیرین پیروزی را نچشیده است و در مجموع کار سختی را حتی برای بقاء در جدول بازی ها پیش رو خواهد داشت. این تیم با وجود مشکلات مالی با تعصب بازی می کند و بادران اگر تصور کند در این بازی از پیش برنده است شاید نتیجه به گونه دیگری رقم بخورد.

 


پارس جنوبی جم - خونه به خونه مازندران؛ بازی 6 امتیازی

 


این بازی یکی از حساس ترین دیدارهایی است که در هفته چهارم برگزار می شود به این دلیل که هر دو تیم 7 امتیازی هستند. با این تفاوت که تیم پارس جنوبی جم تا اکنون گلی را دریافت نکرده است. می شود به این بازی لقب فینال زودرس و حتی بازی 6 امتیازی هم داد. طبیعتا پارس جنوبی جم تلاش خواهد کرد در این بازی خانگی حساس پیروز از میدان خارج شود. برنامه ای که در دستور کار تیم خونه به خونه هم قرار دارد. این تیم با در اختیار داشتن دو مهاجم آماده یعنی حمید کاظمی و روح الله باقری امیدوار به عبور از سد دفاعی تیم میزبان یعنی پارس جنوبی جم است.

 


ملوان بندرانزلی - سپیدرود رشت؛ ال گیلانو با طعم گل

 


فوتبال از دست تساوی های پی در پی و کیفیت دربی تهران خلاص شده است و یکی دو فصلی است استقلال و پرسپولیس هر گاه با هم رویارو می شوند بازی پر برخورد و گاها پر گل می شود. امیدواریم ال گیلانو هم با همه حساسیت هایش این چنین شود. این به سود هر دو تیم است. به سود تماشاگران و در نهایت فوتبال باشگاهی. کما اینکه در گذشته هم این چنین بوده. ملوان و سپیدرود بازی داشتند مردم بیشتر به استادیوم می آمدند. به خاطر حضور ستاره ها در ترکیب این دو تیم و اینکه فوتبال بهتری نسبت به همیشه می دیدند. باید از حاشیه کاسته و به متن اضافه شود.

 


فجرسپاسی شیراز - راه‌آهن یزدان؛ نقطه اشتراک در مشکلات مالی

 


فجر سپاسی شیراز این فصل شروع خوبی نداشته است. دو شکست و یک تساوی حاصل تلاش این تیم در سه هفته ابتدایی بوده و طبیعتا نمی تواند عملکرد خوبی باشد. طبیعی است در چنین شرایط فجر سپاسی همه توان خود را در بازی با راه آهن بکار گیرد و به نتیجه ای غیر از پیروزی راضی نشود. در نقطه مقابل راه آهن بعد از شکست هفته ابتدایی در برابر گل گهر خود را پیدا کرده و با کسب چهار امتیاز نشان داده می تواند یک تیم محکم در فصل جاری باشد. نقطه اشتراک دو تیم در فصل جاری مشکلات مالی است که بی شک تلاش های فنی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

 


گل‌گهر سیرجان - نفت مسجدسلیمان؛ فوتبال تهاجمی

 


صدرنشین در مصاف با نفت مسجد سلیمان این فرصت را دارد که شمار امتیازات خود را به عدد 10 برساند. هر چند باید به این نکته به صراحت اشاره کرد که گل گهر حریف آسانی را پیش رو نخواهد داشت. نفت مسجد سلیمان در بازی های انجام داده شش امتیاز کسب کرده است. سهراب بختیاری زاده که بعد از بازی با نساجی اردوی تیم را ترک کرده بود اخیرا به تمرینات تیم بازگشته است و نفت مسجد سلیمان از هر حیث برای این بازی سخت آماده است. ارایه بازی تهاجمی از سوی نفت در بازی خارج از خانه در برابر نساجی نوید ارایه یک بازی خوب از سوی این تیم را می دهد.

 


خیبرخرم‌آباد - اکسین البرز؛ نبرد با بهترین خط حمله

 


خیبر خرم آباد در سه بازی اخیر طعم شیرین پیروزی را نچشیده است و بی شک تلاش خود را بکار می گیرد تا در دومین بازی خانگی به این مهم دست یابد. البته که این بار هم با حریف سختی نبرد خواهد داشت. اکسین البرز که 6 امتیاز از سه بازی کسب کرده است. با میانگین دو امتیاز از هر بازی که با تداوم این روند قطعا یکی از مدعیان صعود خواهد بود. نکته جالب توجه در مورد تیم اکسین البرز اینکه با به ثمر رساندن 7 گل در سه بازی بهترین خط حمله را در اختیار دارد و این کار را برای تیم خیبر سخت خواهد کرد. به واقع این تیم در سایه حمله برای پیروزی باید در دفاع هم پرتوان باشد.

 


استقلال اهواز - فولادیزد؛ اولین امتیاز

 


استقلال اهواز با سه شکست متوالی روزهای بحرانی را در همان هفته های آغازین پشت سر گذاشته است و در صورت تداوم این روند بی شک یکی از سه کاندیدای سقوط خواهد بود. هر چند فرصت برای جبران برای این تیم  و همه تیم هایی که در هفته های ابتدایی امتیاز از دست داده اند وجود دارد . بازی با فولاد یزد فرصت خوبی است که این تیم امتیاز دشت کند و به طور رسمی وارد جدول بازی ها شود. با این توضیح که فولاد یزد هم به ضعف حریف خود آشناست و می کوشد از این بازی دست پر میدان را ترک کند. فولادی که تا به این جای کار پیروز نشده است.

دیدگاه‌ها