کد خبر : 1352875 | 04 شهریور 1395 ساعت 13:37 | 52.3K بازدید | 0 دیدگاه

رقابت رونالدو، گریزمان و بیل

چه کسی بهترین بازیکن اروپا می شود؟

امشب و طی مراسمی در شهر موناکو فرانسه، مرد سال فوتبال اروپا از بین کریستیانو رونالدو، گرت بیل و آنتوان گریزمان انتخاب خواهد شد.

چه کسی بهترین بازیکن اروپا می شود؟

به گزارش "ورزش سه"، این سه نامزد، با رای 55 روزنامه نگار اروپایی به این مرحله راه یافته اند. لوییس سوارز، لیونل مسی و بوفون نیز در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

 

سال گذشته، لیونل مسی موفق به بردن این جایزه شد. ما قصد داریم تا دلایل انتخاب یا عدم انتخاب این سه بازیکن را بررسی کنیم.

 

گرت بیل

 

1137792

 

 

دلیل انتخاب:

گرت بیل، فصل خوبی را سپری کرد و موفق شد با میانگین هر 92 دقیقه یک بار گلزنی، آماری خوب را به جای بگذارد. این ستاره نقش پر رنگی در فتح لیگ قهرمانان داشت. در مسابقه فینال، پاس گل اول را برای راموس ارسال کرد و در ضربات پنالتی نیز نقش خود را به خویی ایفا کرد.

 

چند هفته قبل از آن، گرت بیل تک گل رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی برابر منچسترسیتی را به ثمر رساند تا این تیم راهی مرحله فینال شود. ستاره ولزی، در مسابقت یورو نیز عملکرد خوبی داشت و توانست 3 گل به ثمر برساند. نمایش درخشان بیل در برابر بلژیک در جریان پیروزی 1-3 تیمش در مرحله یک چهارم نهایی یورو، تحسین بسیاری از کارشناسان را بر انگیخت.

 

 

1137796

 

 

دلیل عدم انتخاب:

یکی از دلایل بالا بودن آمار گلزنی بیل در لالیگا، مصدومیت های پی در پی او بوده است. آمار گلزنی او از رونالدو پایین تر است و هنوز هم باید مرد پرتغالی را نقش اول سانتیاگو برنابئو قلمداد کرد. با وجود نمایش خوب در یورو، بیل در تیم منتخب یوفا در این مسابقات جایی نداشت.

 

 

آنتوان گریزمان

 

 

1137793

 

 

دلیل انتخاب:

گریزمان، موفق به گذراندن یک فصل فوق العاده دیگر با اتلتیکو مادرید شد. او 22 گل با لباس تیمش به ثمر رساند و شاگردان سیمئونه، فصل را تنها با سه امتیاز اختلاف با بارسلونا به اتمام رساندند. گریزمان به رهبر تیم مادریدی تبدیل شده بود و موفق به زدن 7 گل برای هدایت اتلتیکو به فینال لیگ قهرمانان شد.

 

گریزمان در یورو 2016 نیز نمایش فوق العاده ای داشت و با زدن 6 گل، آقای گل مسابقات لقب گرفت. همچنین جایزه بهترین بازیکن تورنمنت نیز نصیب این بازیکن جوان شد.

 

1137790

 

 

دلایل عدم انتخاب:

بهترین گلزن اتلتیکو در سال گذشته، در جدول گلزنان لالیگا پنج بازیکن را بالای سر خود می دید. همچنین گریزمان در تمامی تورنمنت ها، مدال نقره را بر گردن آویخت. لیگ قهرمانان برای او پایان تلخی داشت و آنتوان نتوانست مانع پیروزی پرتغال در فینال یورو 2016 شود.

 

 

کریستیانو رونالدو

 

1137795

 

 

دلیل انتخاب:

فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید، دوباره سالی رویایی را پشت سر گذاشت و موفق شد برای ششمین سال پیاپی، از مرز 50 گل در فصل عبور کند. رونالدو یک بار دیگر با زدن 16 گل آقای گل لیگ قهرمانان شد و رتبه اول و دوم رکوددار گلزنی در یک فصل را به خود اختصاص داد. همچنین پنالتی سرنوشت ساز او در برابر اتلتیکو، ضامن یازدهمین قهرمانی لوس بلانکوس در لیگ قهرمانان بود.

 

 

رونالدو در یورو 2016 هم نمایش درخشانی داشت و با زدن 3 گل و دادن 2 پاس گل، نقش ویژه ای در راهیابی تیمش به فینال و قهرمانی پرتغال داشت. افتخارات در رده ملی در کلکسیون افتخارات وی خالی بود. بدون شک او دارای بیشترین شانس برای بردن توپ طلای 2016 نیز خواهد بود.

 

 

1137794

 

دلیل عدم انتخاب:

با قهرمانی در لیگ قهرمانان و یورو 2016 و همچنین آمار گلزنی فوق العاده، پیدا کردن دلیل برای عدم انتخاب رونالدو به عنوان مرد سال اروپا کار آسانی نیست. شاید بتوان گفت که 31 ساله شدن، کمی تاثیر او در زمین مسابقه را کمتر کرده یا او تنها 25 دقیقه در فینال یورو برابر فرانسه حضور پیدا کرد.

 

منبع: اسکای اسپورت

مترجم: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها