کد خبر : 1352967 | 04 شهریور 1395 ساعت 22:22 | 14.4K بازدید | 0 دیدگاه

گواردیولا-بارسا؛ بازگشت به خانه

بعد از قرعه کشی امشب لیگ قهرمانان، مشخص شد پپ گواردیولا باید برای دومین بار به نوکمپ برگردد؛ این بار به عنوان سرمربی منچسترسیتی.

گواردیولا-بارسا؛ بازگشت به خانه

به گزارش "ورزش سه"، پپ 38 ساله بود که با بارسا فاتح چمپیونزلیگ شد و وقتی دو سال بعد در ومبلی، طوری منچستریونایتد را شکست داد که دست های لرزان فرگوسن به یکی از تصاویر به یادماندنی آن دیدار تبدیل شد، کمتر کسی فکر می کرد داستان گواردیولا و بارسا تنها یک سال دیگر ادامه خواهد داشت. هواداران بارسا انتظار داشتند او برای سال ها در نوکمپ بماند و یک امپراطوری غیرقابل جانشین تشکیل بدهد.

14 جام در 4 سال، آنقدر دستاورد حیرت انگیزی بود که می توانست سال ها حضور گواردیولا در بارسا را تضمین کند اما او خستگی را بهانه کرد و بعد از فتح کوپا دل ری در سال 2012، از بارسا رفت. حتی بودن ژوزه مورینیو در رئال هم او را وسوسه نکرد تا در بارسا بماند و انتقام ناکامی در فتح لالیگا در فصل 12-2011 را از او بگیرد.

وقتی پپ در تابستان 2013 هدایت بایرن را برعهده گرفت، می دانست که دیر یا زود در چمپیونزلیگ با بارسا روبرو خواهد شد و این اتفاق سرانجام در سال 2015 رخ داد؛ در نیمه نهایی؛ یک سال بعد از اینکه در همین مرحله مغلوب رئال مادرید کارلو آنچلوتی شد و فرصت فتح جام را از دست داد.

 

 

1137913

 

هواداران بارسا استقبال ویژه ای از او کردند اما سوت آغاز بازی که به صدا درآمد، او دیگر یک غریبه بود. ستاره های بارسا که بهترین سال های دوران حرفه ای شان را زیر نظر او سپری کرده بودند، حالا دشمنانی بودند که بی هیچ رحمی، قصد شکست دادن او را داشتند. بایرن 77 دقیقه مقاومت کرد اما سرانجام لیونل مسی، ستاره محبوب او، زهرش را ریخت. مسی سه دقیقه بعد یک گل دیگر زد و در نهایت نیمار در چهارمین دقیقه وقت های تلف شده، کار بایرن را یکسره کرد.

 

بازگشت به نوکمپ برای گواردیولا به خاطره تلخی تبدیل شد و او حالا باید با منچسترسیتی یک بار دیگر به خانه برگردد؛ جایی که می داند حتی اگر با استقبال روبرو شود، همه لبخندها و تشویق ها، تنها تا سوت آغاز بازی خواهد بود.

دیدگاه‌ها