کد خبر : 1353577 | 07 شهریور 1395 ساعت 18:39 | 157.8K بازدید | 0 دیدگاه

تلفات شدید ترین رقابت ملی

کامیابی‌نیا و سروش، قربانی چه کسانی شدند؟

هرچند رسانه ها و البته تعدادی از کارشناسان نسبت به بازیکنان خط خورده از لیست تیم ملی انتقادهایی را مطرح کرده اند ولی با مقایسه نفرات دعوت شده تیم ملی می توان به بخشی از این انتقادها پاسخ داد.

کامیابی‌نیا و سروش، قربانی چه کسانی شدند؟

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش در پایان اردوی تیم ملی در ایتالیا ترجیح داد روی نام رشید مظاهری، مرتضی تبریزی، کمال کامیابی نیا، رحیم زهیوی، محمد طیبی، عزت پورقاز، سروش رفیعی و احسان پهلوان قلم قرمز بکشد که این موضوع در آستانه بازی با قطر در انتخابی جام جهانی 2018 انتقادهای زیادی را به همراه داشته است.


در این بین اوج انتقادها به خط خوردن رشید مظاهری، سروش رفیعی، رهیم زهیوی و کمال کامیابی نیا است، بازیکنانی که هرکدام ستاره های تیم شان هستند اما در لیست کی روش جایی نداشتند. هرچند در نگاه اول نفرات خط خورده از لیست تیم ملی قدری عجیب به نظر می رسد اما با نگاهی به نفرات دعوت شده به این تیم این موضوع بیش از پیش ثابت می شود که بازیکنانی که در حد تیم ملی هستند از سطح تقریبا برابری برخوردار هستند و همین موضوع باعث می شود کارت کی روش برای انتخاب لیست 23 نفره بسیار سخت باشد.


مظاهری به جای چه کسی؟
رشید مظاهری بی تردید یکی از بهترین دروازه بان های ایران در 2 سال گذشته است ولی وقتی می بینیم که دروازه بان هایی مثل علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند و محمدرضا اخباری به تیم ملی دعوت شده اند خیلی هم نمی شود به سرمربی پرتغالی خرده گرفت که چرا او را از تیم ملی خط زده است.

 

1100129


مسعود شجاعی یا سروش رفیعی؟
هرچند سروش رفیعی در 3 سال گذشته یکی از بهترین بازیکنان لیگ ایران بوده است اما او در این مدت با افتی محسوس روبرو شده است و شاید بتواند به کی روش حق داد که مسعود شجاعی را به جای او به تیم ملی دعوت کند. دعوت شجاعی در سال های گذشته همیشه با انتقادهایی روبرو بوده است اما هرچه که هست تیم کی روش نیاز به بازیکنان با تجربه دارد و البته قرار نیست او  در ترکیب ثابت تیم ملی به میدان برود.

 

1134642


رحیم زهیوی یا داریوش شجاعیان؟
زهیوی بی تردید یکی از استعدادهای فوتبال ایران است که کمی دیر چهره شده است اما او در سن 29 سالگی هم نشان داده که از استعداد ناب فوتبال جنوب کشور برخوردار است. زهیوی با 3 گل و یک پاس گل موثرترین بازیکن لیگ در پایان هفته چهارم لیگ برتر بوده است اما رقیبی به نام داریوش شجاعیان از گسترش فولاد تبریز باعث جا ماندن این بازیکن از لیست تیم ملی شد. احتمالا کی روش جنگندگی بالای شجاعیان و پرس او از جلوی زمین را به فوتبال فانتزی زهیوی ترجیح داد و به همین دلیل تاثیرگذارترین بازیکن لیگ شانزدهم از تیم ملی جاماند.

 


کمال کامیابی نیا یا آندو؟
کمال کامیابی نیا آنقدر خوب جلوی مدافعان پرسپولیس را جمع می کند که 3 هافبک این تیم با خیال راحت در حملات شرکت می کنند اما او هم در تیم ملی رقیبی سفت و سختی به نام آندو تیموریان دارد، بازیکنی که کاپیتان تیم کی روش است و حذف نام او به این سادگی ها نیست. وقتی بدانیم کی روش در پست هافبک دفاعی بازیکنانی مثل امید ابراهیمی و سعید عزت الهی را هم در اختیار دارد می توانیم به او حق بدهیم که کامیابی نیا را از لیست تیم خود خط بزند.

 

1137221

دیدگاه‌ها