کد خبر : 1353680 | 08 شهریور 1395 ساعت 10:18 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

دومین دوره لیگ فوتبال پرشین کلید می‌خورد

دروازه شادی به روی کودکان محروم، به دست پرتوان فرشتگان گمنام و داوطلبان عاشق در سازمان‌های مردم نهاد باز شده و این بار برگی دیگر از کتاب انسانیت به بهانه زیبای فوتبال پیش رو است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، حرکت جسمانی تاثیر بسیار زیادی بر روح و جسم و زندگی فرد و اجتماع ‏می‏‏گذارد. بازی و ورزش باعث رشد خلاقیت و روحیه فرد شده و در حین آن فرد رفتارهای درست و روابط شایسته اجتماعی (از جمله رعایت حقوق سایرین، همبستگی و محبت و احترام به خود و دیگران) را یاد ‏می‏‏گیرد. همچنین ثابت شده که فقر حرکتی باعث کم توانی حرکتی فرد ‏می‏‏شود که نتایج وخیم آن در کاهش یادگیری فرد، افزایش افسردگی و اضطراب، مخصوصا در سنین نوجوانی و بلوغ و افزایش ابتلا به بیماری های مختلف نمایان ‏می‏‏شود. با تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی که در اثر ورزش در بدن رخ ‏می‏‏دهد، قدرت یادگیری فرد، روحیه منسجم و اعتماد به نفس در مبارزه با مشکلات مختلف و شادابی وی افزایش چشمگیری خواهد داشت. کاهش توان فیزیکی افراد در ایران از جمله معضلاتی است که در صورت نادیده گرفته شدن، مشکلاتی عظیم تر را در نسل های بعدی به دنبال خواهد داشت.

این یکی از صدها دلیلی است که به ازای آن باید قدردان فرشتگان گمنام و داوطلبی باشیم که بی هیچ چشم‌داشتی در خدمت کودکان کار، خانواده‌های بی بضاعت و فرشتگان کوچک حاشیه شهر باشیم.

یکی از زیباترین اتفاقات در این عرصه کاملا مردمی و مستقل، برگزاری لیگ فوتبال در سطح نونهالان و نوجوانان است، کودکانی که با فقر و نداری، کار سنگین و سخت دست و پنجه نرم می‌کنند، نیاز جدی به شادی، نشاط روحی و رشد فیزیکی دارند.

دومین دوره «لیگ فوتبال پرشین»، از تاریخ ١٠ الی ١٩ شهریور 1395  (ساعت 16 الی 23) در زمین چمن طبیعی مجموعه شماره ٣ آکادمی فوتبال دانشگاه تهران واقع در خیابان امیر آباد شمالی نرسیده به بزرگراه حکیم جنب موسسه ژئوفیزیک، برگزار می‏‌شود. این مسابقات امسال با حضور ٣5 تیم از محلات حاشیه سراسر کشور در سه رده سنی نونهالان و نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد. تیم‌هایی از استان‌های مرزی، جنوبی و محروم کشور مانند سیستان و بلوچستان، کردستان، بوشهر، فارس و … نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت تا پیام آور صلح، دوستی و انسانیت در میان اقشار مختلف جامعه باشند.

 در حال حاضر در باشگاه پرشین تیم هایی از رشته های مختلف ورزشی شامل: فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال، ژیمناستیک، راگبی، هاکی، شنا، کاراته، کریکت، یوگا، دارت و کشتی و غیره، برای دختران و پسران در دو رده ی سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان فعالیت دارند. همچنین  کلیه اعضای کادر فنی تیم های مختلف ورزشی باشگاه را دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاهی عضو جمعیت امام علی تشکیل ‏می‏‏دهند که همگی به صورت داوطلبانه فعالیت می کنند.

در این راستا جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی (ع) باشگاه پرشین را از سال 1385 با ایجاد نخستین تیم فوتبال پرشین در محله فرحزاد تهران ایجاد کرد. این باشگاه اکنون در سراسر ایران و در تمام مناطقی که جمعیت امام علی نمایندگی دارد فعال است. باشگاه فرهنگی - ورزشی پرشین در حال حاضر در پایان مرداد ماه 1394 رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال، هندبال، بسکتبال، راگبی، هاکی، دارت، شطرنج، شنا و … را برای دختران و پسران در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان ایجاد کرده است. برخی از این تیم ها هم اکنون پس از چند سال فعالیت به صورت حرفه ای به تمرین می پردازند و در مسابقات رسمی شرکت می‌کنند. در همین راستا نخستین لیگ فوتبال پرشین با حضور 20 تیم پرشین از سراسر کشور در تهران و در شهریور ماه 1394 برگزار شد.

 

تیم فوتبال پرشین لب خط از بهمن ماه 1392 کار خود را آغاز نمود. در ابتدا این تیم تنها در رده سنی نونهالان (متولدین 1381 به بالا) تشکیل شد و تمرینات خود را در زمین چمن انجام می داد.از اواسط مرداد ماه سال 93 تمرینات این تیم با شکل منظم تری با هدف آموزش و ارتقاء سطح فنی کودکان و نوجوانان این منطقه که دارای استعداد در زمینه رشته ورزشی فوتبال هستند پیگیری شد.

کودکان تیم "لب خط" تهران یک شعار مهم دارند: لب خط، اول خط خودباوری است!

برنامه بازی‌های تیم فوتبال پرشین لب خط

چهارشنبه، 10 شهریور، ساعت 22:10
فرحزاد-لب خط (جوانان)

پنج شنبه، 11 شهریور، ساعت 16:40
لب خط-کرج (نونهالان)

پنج شنبه، 11 شهریور، ساعت 20:00
لب خط-کوره محمودآباد (نوجوانان)

جمعه، 12 شهریور، ساعت 20:40
لب خط-احمدآباد (نونهالان)

شنبه، 13 شهریور، ساعت 20:40
لب خط-سیستان (نوجوانان)

دوشنبه، 15 شهریور، ساعت 18:45
لب خط-زنجان (نونهالان)

سه شنبه، 16 شهریور، ساعت 21:10
لب خط-کوره (جوانان)
 

با آرزوی ایرانی مقتدر، شاد، بیدار و امیدوار، خالی از محرومیت و حاشیه نشینی، با کودکانی که حقشان بازی و شادی است نه کار، با فوتبالی ریشه دوانده در مقاطع سنی مختلف، فوتبالی پر شده از عدالت و پاکی و اخلاق و دنیایی که کودکان را کنار نمی‌گذارد.

دیدگاه‌ها