کد خبر : 1353887 | 08 شهریور 1395 ساعت 23:01 | 145.8K بازدید | 0 دیدگاه

جناب خان، عمه اختر و رشید بهبودوف؛

در خندوانه کیمیا علیزاده چه گذشت؟

دختر مدال آور ایران در المپیک در اولین برنامه تلوزیونی خود بعد از ریو حاضر شد و از روزهای سخت المپیک، استرس ها و حس های خوب و بدی که داشت گفت.

در خندوانه کیمیا علیزاده چه گذشت؟

 

به گزارش "ورزش سه"، کیمیا علیزاده  اولین بانوی مدال آور تاریخ المپیک ایران بعد از بازگشت از ریو در اولین برنامه تلویزیونی اش به استودیو خندوانه رفت و رو در روی رامبد جوان قرار گرفت تا چالش های او با رامبد جوان گفت و گوی جذابی را به همراه داشته باشد.

 

ماجرای سفر طولانی ریو به تهران


کیمیا ابتدای صحبت های خود را با سفر طولانی بازگشت از ریو آغاز کرد: چهارشنبه صبح راه افتادیم و جمعه صبح به ایران آمدیم و از اینکه حضور پرشور مردم را دیدم خیلی خوشحالم از اینکه به عنوان اولین بانو ایرانی در المپیک مدال کسب کردم خوشحالم و آرزوی می کنم در المپیک های دیگر بانوان ایرانی مدال آوری کنند.


استرسی های روز اول


شب قبل از مسابقه همه استرس دارند و من هم خیلی استرس داشتیم و توانستیم این موضوع را کنترل کنم.روانشناسی که در کنار تیم ما بود خیلی به ما انرژی داد و می گفت که رقیبت هم مثل تو الان استرس دارد ریو خیلی ها بد بود و گاهی بارانی بود، گاهی باد و توفان بود و شبی که من مسابقه داشتم شرایط خیلی بد بود و ساعت 11:30 شب خوابم برد.خیلی راحت خوابیدم و صبح صبحانه مفصل خوردم و ساعت 11 مسابقه داشتم و به راحتی در آن مسابقه حضور پیدا کردم. باور کنید در زمین مسابقه فقط اگر بایستید استرس زاست و زمانی که آنجا حضور داشتم خیلی نگران بودم اما خدا را شکر توانستم نتیجه خوبی به دست بیاورم.

 

شکست با نادواری

 

در بازی دوم با وجود اینکه صورت را زدم و با اعتراض مربی ام 2 امتیاز را به من دادند و اگر سومین امتیاز را با اعتراض مربی ام داده می شد برایشان خیلی خوب نبود.
من خیلی از داوران خواستم که بازبینی کنند اما این کار را انجام ندادند.

 

فقط ٣ جای سالم در بدن

 

زمانی که در تست پزشکی بعد از بازی ها حضور پیدا کردم تنها 3 جای بدم سالم بود.اگر مصدومیت هایم بیشتر بود اجازه نمی دادند در المپیک حاضر شوم اما با تمام این اوصاف در المپیک حاضر شدم که زمانی که نتیجه کارم را گرفتم خوشحال بودم که روزهای سختی که پشت سر گذاشتم را گذارندم.بازی سومم خیلی سخت بود و نمی خواستم به راحتی کنار بکشم و خدا را شکر توانستم بازی ای که 5 امتیاز عقب بودم را نتیجه اش را تغییر بدهم.

 

آغاز شانس مجدد برای اولین مدال تاریخ


در مقابل رقیب سوئدی ام خیلی  انگیزه داشتم و تمام انرژی ام را گذاشتم تا بتوانم مدال آوری کنم برای کشورم اگرچه راضی نیستم از کسب این مدال و توقعم از خودم بیشتر از این بود امیدوارم بتوانم در آینده برای کشورم مدال طلا کسب کنم.

 

کیمیا هم عصبانی می شود ؟


همه خشمگین می شوند ولی من اصولا آرام هستم و اگر عصبانی بشوم، خیلی سخت عصبانی می شوم. هیچ وقت اینطور نبودم که تکواندو کار هستم و از حرکات رزمی در عصبانیتم استفاده کنم و اگر خشمگین شوم داد می زنم.

 

می خواهم فیزیوتراپیست شوم


20 سال دیگر، آینده را نمی توانم پیش بینی کنم ولی دوست دارم فیزیوتراپی بخوانم و دوست دارم در مطب خودم باشم، در حال درمان و به این کار علاقمند هستم.

 

واقعیت برد و باخت ورزش را نباید فراموش کنیم


می خواهم همه بدانند که بازی یک سرش برد است و یک سرش باخت. یک روزی کیمیا علیزاده قهرمان است و یک روز نمی تواند مقام کسب کند. این موضوع را برای خودم نمی گویم بلکه برای اتفاقی که برای پسرهای تکواندو افتاد و المپیک برای آنها با شانس همراه نبود که این جزوی از ورزش است.یکسری از ورزشکارانمان حقشان برد بوده و نتوانستند مدال کسب کنند

 

همراهی مربی کودکی؛ بهترین اتفاق


فدراسیون همه چیز را برای من تهیه کرد و یک تصمیم درست گرفت که من با مربی خودم، مربی ای که از 7 سالگی با او بودم به المپیک بروم. این بهترین و بزرگترین کاری بود که برای من انجام دادند و بابت این موضوع از آنها تشکر می کنم. " در میان صحبت در مورد صحبت درباره مهرو کمرانی به صورت زنده با او تماس تلفنی گرفته شد و هم رامبد و هم کیمیا از زحمت های او تشکر کردند."

 

کمرانی در این مکالمه گفت : آرزوی خوشحالی برای همه مردم ایران کرد و از اینکه توانست لبخند را روی صورت قهرمان ایران آورده ابراز خرسندی کرد و در ادامه پس از صحبت با رامبد جوان بار دیگر برای آرزو کرد که کیمیا بتواند این خنده را به صورت مردم ایران بازگرداند.

 

پیام رهبر؛ یک اتفاق عالی

 

مقام معظم رهبری و رئیس جمهور پیام تبریک برای من فرستادند که باعث شد انگیزه من برای ادامه کارم بیشتر بشود ویکی از روزهای خوبی زندگی ام را پشت سر گذاشتم و همین موضوع باعث ایجاد انگیزه در ادامه کارم شد.

 

جناب خان وارد می شود


جناب خان با ورود شوخی های خنده دار و بامزه ای را آغاز کرد و حول صحبت های او درباره تکنیک های تکواندو بود. در این حین درباره رنگ کمربند با جناب خان صحبت شد که کیمیا مدام می خندید. در این حین از نوع خوابیدن کیمیا سوال شد که او گفت:اکثر خواب هام یادم نمی ماند ولی خیلی وقت ها شده که از خواب بپرم و بیدار شوم، اکثر خواب دیدم که دزدیده شدم و به من حمله شده است.

 

دعوت جناب خان از کیمیا برای مبارزه


پیشنهادهای مبارزه جناب خان به کیمیا علیزاده با عمه اشرف برای یک راند و نقد کردن چک دوستش در دو راند که در نهایت کیمیا راضی شد با عمه اشرف یک مبارزه داشته باشد اما مبارزه برای نقد کردن چک توسط رامبد جوان رد شد.

 

لبخندی که کیمیا روی لبان بچه های کار خواهد آورد


کیمیا علیزاده به رسم مرسوم برنامه خندوانه که قصد دارد چه کاری برای خوشحالی دیگران انجام بدهد  گفت: قبل از اینکه به این مسابقه بروم خیلی فکر کرده بودم و از خدا خواسته بودم که به بچه هایی که بی سرپرست هستند یا مشکلات دارند کمک کنم و لبخند را روی لب های بچه های کار ایجاد کنم و همان لحظه خوشحالی آنها برایم خیلی با ارزش است.

 

در پایان برنامه آهنگ کوچه لره سو سپمیشم رشید بهبودوف به خاطر آذری بودن کیمیا علیزاده توسط جناب خان خوانده شد و به خانواده او و تمام آذری زبان های ایران تقدیم شد.

 

در پایان کیمیا به همراه پدر، برادرش و رامبد جوان عکس سلفی با جناب خان گرفتند تا این خاتمه گفت و گو دختر مدال آور المپیک باشد.

 

1138877

 

گفتگو جذاب خندوانه‌ای با کیمیا علیزاده

دیدگاه‌ها