کد خبر : 1353951 | 09 شهریور 1395 ساعت 10:46 | 14.3K بازدید | 0 دیدگاه

اهمیت آنالیز نزدیک برای کی‌روش

همان طور که در خبر ها خواندید مارکار آقاجانیان – مربی تیم ملی به کره جنوبی سفر می کند تا همزمان با بازی ایران – قطر به تماشای بازی کره جنوبی با چین بنشیند و دو تیم را برای کی روش آنالیز کند به خصوص چین که حریف بعدی ماست.

اهمیت آنالیز نزدیک برای کی‌روش

به گزارش "ورزش سه"، این مسئله بیانگر اهمیت آنالیز تیم های حریف از نزدیک از نگاه کی روش است که شاید برخی از مربیان باشگاهی ما اعتقاد چندانی به آن نداشته باشند.


اگر چه در جلسات پیش از بازی فیلم بازی های حریف برای بازیکنان به نمایش در می آید و سرمربی با دقت در مورد نقاط ضعف و قوت حریف صحبت می کند و چگونگی رویارویی را تشریح می کند و در آنالیز فیلم همه وقایع بازی ثبت و ضبط شده است و به دفعات می توان آن را به تصویر کشید و در موردش حرف زد اما حضور یک دستیار در استادیوم و تماشای بازی حریف از نزیک جایگاه ویژه و حتی مهم تری در آنالیز دارد. به این دلیل که مربی در تماشای بازی از نزدیک همه چیز را می بیند در حالی که دوربین فقط یک زوایه را نشان می دهد و قادر نیست همزمان هم بازیکن صاحب توپ و هم دیگر بازیکنان را با جزئیات به تصویر بکشد و حرکات بدون توپ بازیکنان را نشان دهد.


مربی وقتی در استادیوم حاضر می شود اشراف به همه زمین دارد و می تواند به دقت تشخیص دهد تیم چگونه حمله و چگونه دفاع می کند و از همه مهمتر گرفتن عکس از تیم حریف در زمان حمله و دفاع می تواند دستاوردهای خوبی برای مربی  آنالیزور داشته باشد و این کار را مدت زمانی است که باشگاه های بزرگ انجام می دهند و این  همان کاری است که کی روش هم انجام داده است.


این دست از مربیان همواره در جریان بازی خود یکی از دستیاران مورد اعتماد را به تماشای بازی حریف بعدی می فرستند تا پیش از رویارویی اطلاعات کامل و جامعی به دست بیاورند ضمن اینکه مربی ای که بازی حریف را از نزدیک به تماشا می نشیند می تواند راهکارهای خوبی را برای مقابله به کادر فنی به خصوص سرمربی پیشنهاد دهد.

 

دیدگاه‌ها