کد خبر : 1353980 | 09 شهریور 1395 ساعت 12:20 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

چند نکته از اولین فهرست آلاردایس

آینده سه شیرها با "بیگ سم" چطور خواهد بود؟

سام آلاردایس، اولین لیست اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی انگلیس را برای دیدار با اسلواکی منتشر کرد.

آینده سه شیرها با "بیگ سم" چطور خواهد بود؟

به گزارش "ورزش سه"، 23 بازیکن، برای اولین تجربه رسمی آلاردایس به عنوان سرمربی تیم ملی در مقابل اسلواکی در تاریخ 4 سپتامبر، فرا خوانده شده اند. با هم به نکاتی که در اولین لیست " بیگ سم" دیده می شود، نگاهی می اندازیم:

 

 

سرنخی برای پست وین رونی

جایگاه وین رونی، ستاره منچستریونایتد در تیم ملی انگلیس خدشه ناپذیر است. آلاردایس درباره ادامه دوران کاپیتانی رونی در تیم ملی انگلیس چیزی نگفته است اما در مدت اخیر، بارها به تمجید از توانایی های کاپیتان من یونایتد پرداخته است. رونی در شروع فصل جدید لیگ برتر، با دادن دو پاس گل و به ثمر رساندن یک گل، روزهای خوبی را زیر نظر مورینیو تجربه می کند.

 

نکته جالب توجه، رد شدن نام رونی به عنوان یکی از هافبک ها در لیست آلاردایس است. این اتفاق در حالی رخ داده که او در منچستر در پست بازیکن شماره 10 بازی می کند و مورینیو بارها تاکید کرده نمی خواهد او را از دروازه دور نگه دارد. البته آلاردایس نیز چندی پیش اذعان داشت که در همان پستی از رونی استفاده می کند که در منچستریونایتد بازی می کند.

 

 

1138949

 

 

انتظار بر آن است که در دیدار برابر اسلواکی، یکی از بین جیمی واردی یا هری کین در نوک پیکان هجومی سه شیرها قرار بگیرد، اما در مورد اینکه آیا رونی پشت سر مهاجم به عنوان شماره 10 بازی کرده یا کمی دورتر از دروازه قرار بگیرد، هنوز شک و تردید وجود دارد. علیرغم وجود احتمال بیشتر حالت دوم، آلاردایس در روز دوشنبه به سوالات در مورد رونی پاسخ داد.

 

" نکته مهم این است که شکل بازی رونی در منچستر یونایتد تغییر پیدا کرده است و من به دنبال جایگاه مناسب او در ترکیب تیم ملی هستم. امکان در آینده، حالت اعلام نام بازیکنان دعوت شده را تغییر داده و از گفتن پست بازیکنان اجتناب کنم".

 

 

ادامه دوران بازنشستگی جان تری

زمانی که از آلاردایس در مورد تلاش او برای تغییر نظر جان تری در رابطه با ادامه دوران بازنشستگی از عرصه ملی سوال شد، او این احتمال را رد کرد. قطعا حضور کاپیتان چلسی، بار تجربی خط دفاعی را افزایش خواهد داد اما رابطه نه چندان خوب او با اتحادیه فوتبال انگلیس نیز عامل مهمی در تصمیم آلاردایس بوده است.

 

 

1138947

 

 

در نظرسنجی انجام شده در این رابطه در سایت SKY SPORTS، 51 درصد از بازدیدکنندگان رای به عدم بازگشت تری به ترکیب تیم ملی دادند. اخبار حاکی از آن بود که تری در صورت تمایل آلاردایس نیز این درخواست را رد می کند. اما نکته مهم این است که اصلا نام تری در بین دعوت شدگان به چشم نمی خورد.

 

 

اعتماد آلاردایس به استوریج

زمانیکه از آلاردایس در مورد نوع چینش بازیکنان در ترکیب تیم سوال شد، او ساختار باشگاه ها را عامل اصلی انتخاب این موضوع دانست. به نظر می رسد دنیل استوریج که تنها 67 دقیقه در فصل جدید لیگ برتر بازی کرده است، یکی از ارکان مهم ترکیب سه شیرها در راه رسیدن به روسیه خواهد بود.

 

 

1138948

 

 

استوریج به علت مصدومیت بسیاری از بازی های یورو 2016 را از دست داد و در دیدار ابتدایی لیورپول برابر آرسنال نیز غایب بود. او تنها موفق شد 67 دقیقه در جریان شکست تیمش برابر برنلی بازی کند. در حضور 25 دقیقه در جام اتحادیه برابر بورتون 2 گل به ثمر رساند و در دیدار این هفته تیمش در برابر تاتنهام، در دقایق پایانی به میدان آمد.

 

دفوئه و راشفورد که گل حساسی در برابر هال سیتی در هفته جاری به ثمر رساند، در لیست ابتدایی آلاردایس دیده نمی شوند و استوریج این شانس را دارد که نظر آلاردایس را در جریان دیدار برابر اسلواکی به خود جلب کند و جایگاه خود را در تیم ملی حفظ کند.

 

 

زمانی  برای درخششس مارک آنتونیو

مارک آنتونیو در دیدار این هفته برابر منچسترسیتی با لباس وستهام گلزنی کرد و بعد از آن نیز توسط آلاردایس به تیم ملی دعوت شد. این بازیکن 26 ساله در ماه مارچ، شانس بازی کردن در تیم ملی جامائیکا را رد کرد و همین موضوع نشان دهنده عزم برای حضور در ترکیب آلاردایس بوده است.

 

 

1138950

 

 

آنتونیو که از سپتامبر 2015 و از ناتینگهام فارست به جمع شاگردان بیلیچ ملحق شد، موفق شد در نیم فصل دوم سال قبل 8 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل بدهد. آنتونیو دهمین گل خود از آگوست 2015 را هفته گذشته به ثمر رساند. هیچ هافبکی در لیگ برتر در ماه های اخیر چنین رکوردی را از خود به جای نگذاشته است.

 

آلاردایس در رابطه با او می گوید: "آنتونیو کیفیت خود را در تمامی تیم هایی که در آن حضور داشته نشان داده است. او تاثیر زیادی بر روند تیم دارد و در فاز هجومی نیز عملکرد خوبی دارد و رکورد گلزنی او، موید کیفیت بالای او بوده است. به همین دلایل، من نام انتونیو را در فهرست دعوت شدگان قرار دادم و کاملا او را لایق حضور در لیست تیم ملی می دانم".

 

 

عدم حضور راس بارکلی

شاید بزرگترین شگفتی لیست آلاردایس، دعوت نشدن راس بارکلی، هافبک جوان و 22 ساله  اورتون است. راس بارکلی هفته گذاشته اذعان داشت که آلاردایس باید به او اعتماد بیشتری داشته باشد زیرا قصد دارد ناکامی های تابستان را در فصل جدید جبران کند. بارکلی در لیست روی هاجسون برای یورو حضور داشت اما فرصت بازی کردن برای او مهیا نشد.

 

 

1138946

 

 

آلاردایس در این رابطه گفت: "این بازیکنان جوان تجربیات زیادی اندوخته اند اما ما به بازیکنانی نیاز داریم که بتوانند به سرعت کیفیت خود را به معرض نمایش بگذارند. در مورد راس بارکلی باید عنوان کنم که او نمایش خوبی در اورتون داشته  با زدن 8 گل و دادن 8 پاس گل، من را متقاعد کرده است اما چالش بعدی او، حفظ منظم این روند تا مسابقات بعدی ملی در ماه اکتبر است. او نباید نا امید شده و بداند که درهای تیم ملی همیشه به سوی بازیکنان شایسته باز است و امکان حضور دوباره او در لیست سه شیرها وجود دارد".

دیدگاه‌ها