کد خبر : 1354014 | 09 شهریور 1395 ساعت 13:43 | 32.6K بازدید | 1 دیدگاه

بعد از اعلام چندباره ملی پوشان برای ماندن یا رفتن؛

فرمول خداحافظی والیبالیست‌ها چگونه است؟

چند بازیکن تیم ملی والیبال قبل از شروع المپیک اعلام کرده بودند بعد از این رویداد خداحافظی خواهند کرد اما حالا جواب هایی نا معلوم دارند.

فرمول خداحافظی والیبالیست‌ها چگونه است؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه تیم ملی والیبال ایران موفق شد طلسم راه یافتن به المپیک را بشکند، چند بازیکن ملی پوش اعلام کردند که بعد از تجربه بازی های ریو خداحافظی خواهند کرد. با بازگشت تیم ملی والیبال از المپیک حالا بازیکنان جواب هایی نا مشخص می دهند. مهدی مهدوی گفته است:"فعلا به تیم ملی فکر نمی کنم." شهرام محمودی:"مصدومیت هایم را درمان خواهم کرد و شاید بازگشتم." سید محمد موسوی:"می خوام پاره وقت در تیم ملی بازی کنم."


اینکه مراحل خداحافظی از تیم ملی چه طور خواهد بود و اینکه فدراسیون چه تصمیمی در مورد این بازیکنان خواهد گرفت موضوع مهمی خواهد بود. اما علیرضا طلوع کیان، مربی تیم ملی جوانان و کارشناس والیبال می گوید:« مهدوی گفته می‌خواهم از تیم ملی خداحافظی کنم، اما واقعیت این است که شاید والیبال ایران به حضور مهدوی احتیاج داشته باشد. بازیکنان صحبت‌های خود را مطرح می‌کنند، اما صرفاً نباید چیزی که آنها می‌گویند اجرا شود، بلکه فدراسیون باید تصمیم‌گیری کند. شاید برخی‌ها بگویند که معروف هم باید خداحافظی کند، اما نظر من این است که وی تا المپیک ۲۰۲۰ به صورت فیکس می‌تواند برای ایران بازی کند.»


او می گوید شخص بازیکنان تصمیم گیرنده اصلی در مورد خداحافظی نیستند و فدراسیون باید در مورد آنها تصمیم بگیرد:« در مجموع معتقدم که خیلی راحت نباید با خداحافظی ستاره‌ها کنار آمد، بلکه گروهی با در خصوص این موارد تصمیم‌گیری کند. حتی برای جذب سرمربی هم باید ابتدا باید تکلیف این موضوع مشخص شود. اگر موسوی والیبال زده شده، چه ایرادی دارد که وی ۶ ماه استراحت کند و سپس به تیم ملی بازگردد؟ برای المپیک ۲۰۲۰ می‌توانیم جوانگرایی کنیم، اما نباید تمام تیم را تعویض کنیم. فکر می‌کنم منطقی نیست که کل تیم تغییر پیدا کند.»


او در پایان پیروی از فرمول دیگر کشورهای صاحب والیبال را توصیه کرد و گفت:« ملی‌پوشان سرمایه‌های والیبال ایران هستند. از حرف سید بسیار خوشم آمد که گفت می‌خواهد مقطعی مانند مت اندرسون از تیم ملی خداحافظی کند. این کار اصلاً بازیکن سالاری هم نیست، بلکه یک اصول است که اگر بازیکنی والیبال‌زده شد برود و مدتی بعد بازگردد. مگر آمریکا سیستم والیبالی ندارد که این کار را می‌کند؟ مگر این تیم جز قدرت‌های جهان نیست؟ این اتفاق برای الکنو در روسیه افتاد؛ وی رفت و بعد از مدتی با انگیزه مضاعف‌تر بازگشت. من می‌دانم که خیلی از ملی‌پوشان کنونی دلشان می‌خواهد که در المپیک ۲۰۲۰ هم بازی کنند، اما در حال حاضر واقعاً نیاز به استراحت دارند، هرچند که من معتقدم تصمیم گیرنده نهایی درمورد خداحافظی بازیکنان فدراسیون است.»

دیدگاه‌ها