کد خبر : 1354172 | 10 شهریور 1395 ساعت 09:20 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

جاده دو طرفه نوکمپ- مستایا برای مهاجمان

آلکاسر برای بارسا موثرتر از منیر خواهد بود؟

بالاخره پابلو آلکاسر، با 30 میلیون یورو به بارسلونا پیوست. اما آیا با توجه به پیوستن منیر الحدادی به جمع خفاش ها، این انتقال به نفع بلوگرانا بود؟

آلکاسر برای بارسا موثرتر از منیر خواهد بود؟

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره بارسلونا موفق شد چهارمین مهاجم را به لیست بازیکنانش اضافه کند. لوییس انریکه، سرمربی جوان این تیم از زمستان گذشته به دنبال یک ذخیره طلایی بود تا در کنار نیمار، مسی و لوییس سوارز قرار بگیرد و بالاخره در روزهای آخر پنجره نقل و انتقالات تابستانی، به هدف خود رسید. اما آیا واقعا پابلو آلکاسر بهتر از منیر الحدادی، مهاجم جوان این تیم بود که به والنسیا پیوست؟

 

در تابستان امسال، صحبت از پیوستن گزینه های زیادی مثل کوین گامیرو، نولیتو و لوکاس ویتو به ترکیب بارسا بود اما آنها همگی خواستار تضمین حضور در ترکیب اصلی بودند که با توجه به مثلث هجومی بارسلونا، امری بعید به نظر می رسید.

 

 

1139129

 

 

با شروع فصل جدید لالیگا، بسیاری از هواداران بارسلونا از بازگشت آردا توران به روزهای اوج احساس خوبی داشتند. آردا در دیدار برابر سویا در سوپر کاپ و همچنین منیر در بازی برگشت در سانچز پیسخوان، نمایش خوبی داشتند و توانستند به خوبی جای خالی نیمار، که به علت حضور در ترکیب برزیل در المپیک در بازی های بارسا غایب بود را پر کنند.

 

اما اصرار بارسلونا به خرید نامی جدید در نهایت جواب داد و علیرغم اعلام مدیر والنسیا مبنی بر عدم تمایل به فروش آلکاسر در اواسط تابستان، در نهایت این بازیکن در روز تولد 23 سالگی قرارداد خود با تیم اول ایالت کاتالان را امضا کرد.

 

در همین حال، منیر الحدادی نیز با قراردادی قرضی و با حق خرید در انتهای فصل، تنها با پرداخت 12 میلیون یورو به مستایا مهاجرت کرد. مبلغی که بعید به نظر می رسد والنسیا در انتهای فصل علاقمند به پرداخت آن نباشد.

 

 

1139127

 

 

منیر 21 ساله، تقریبا 2 سال از مهاجم جدید بارسلونا جوانتر بود و مهم تر از آن، در آکادمی لاماسیا رشد کرده است و با فلسفه و سیستم بازی این تیم آشنا بوده و نیازی به زمان برای هماهنگ شدن با بازیکنان بارسا نداشت.

 

اما نکته مهم، آن بود که به نظر لوییس انریکه تمایل زیادی به بازی دادن به منیر نداشت و در فصل قبل، خیلی شانس بازی به این مهاجم جوان نرسید. در اردوهای تابستانی نیز علیرغم غیبت بسیاری از ستارگان، بازهم منیر در تمامی دقایق به میدان نرفت. اتفاقی که البته در مورد آلکاسر در والنسیا نیز افتاد.

 

 

1139130

 

 

فصل گذشته آلکاسر، در 46 بازی در لالیگا بازی کرد که در 31 بازی آن، در ترکیب اصلی خفاش ها قرار گرفته بود و  مجموعا 3087 دقیقه با پیراهن والنسیا به میدان رفت . او موفق شد در این زمان 15 گل به ثمر برساند.

 

در همین حال، منیر الحدادی 26 بار در لالیگا بازی کرد که در 16 بازی، از ابتدا شاهد حضور وی در میدان بودیم. منیر در مجموع 1634 دقیقه بازی کرد و 8 گل به ثمر رساند.

 

 

1138756

 

 

البته برای تشخیص کیفیت آلکاسر تنها نمی توان به این آمار و ارقام استناد کرد. ممکن است او در تیم با کیفیتی مثل بارسلونا بتواند این آمار را افزایش بدهد. البته اگر این زمان به او داده شده و مجبور نباشد بیشتر اوقات را از روی نیمکت به تماشای هنرنمایی ستارگان بارسا بپردازد.

 

بدون شک آلکاسر، یکی از استعدادهای باکیفیت فوتبال لاروخا است اما باید در نظر گرفت که گزینه دیگر، منیر الخدادی 21 ساله بود که سالها در فضای بارسلونا حضور داشت و در آکادمی این باشگاه رشد کرده بود. البته قاعدتا زمان، بهترین قاضی برای نشان دادن صحت تصمیم لوییس انریکه خوهد بود.

 

مترجم: آریا فاطمی مقدم

 

منبع: گل

دیدگاه‌ها