کد خبر : 1354199 | 10 شهریور 1395 ساعت 10:57 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

با قلب شان بازی کنند، نتیجه می‌گیرند

مایدا و شاگردانش در آسیا چه می‌کنند ؟

آخرین تمرین تیم ملی والیبال بانوان به منظور حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا و رقابت‌های AVC کاپ برگزار شد. بانوان ملی‌پوش کشورمان با نام بانک سرمایه در جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی فیلیپین شرکت می‌کنند.

مایدا و شاگردانش در آسیا چه می‌کنند ؟

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، سه ماه و 18 روز از تمرین بانوان ملی‌پوش والیبال با مایدا چیچچ می‌گذرد. حالا پس از گذشت این مدت زمان مایدا به همراه شاگردانش آخرین تمرین خود را در کمپ تخصصی آزادی پشت سر می‌گذارند. تمرینات فشرده با استراحت‌های 5 دقیقه‌ای. استراحتی به اندازه نوشیدن چند جرعه آب و دوباره تمرین شروع می‌شود.


مایدا حواسش به تک تک بازیکنان هست و مدام به آنها نکات آموزشی را تذکر می‌دهد و از آنها می‌خواهد که به این نکات توجه کنند چراکه می‌داند همین نکات ریز و توجه به آنها باعث می‌شود که در یک مسابقه برنده شوند. سرمربی اسلوونیایی شاگردانش را به دو تیم تقسیم می‌کند تا به مانند یک بازی رسمی و اصولی با همدیگر رقابت کنند. بازیکنان نیز بازی را جدی می‌گیرند و برای کسب امتیاز جانانه رقابت می‌کنند. مایدا بازهم به آنها فرصت استراحت می‌دهد و در مقابل ناله‌های چند بازیکن که از فشار تمرینات و خستگی‌ها گلایه دارند با لبخند می‌گوید؛ زود به تمرینات برگردند و کار را دوباره شروع کنند. تمرین آخر نیز به پایان می‌رسد و حالا شاگردان مایدا پس از پشت سر گذاشتن تمرینات فشرده عازم آزمونی آسیایی می‌شوند. رقابتی که ملی‌پوشان در قالب تیم باشگاهی و تحت نام (بانک سرمایه) به رقابت می‌پردازند.


رقابتی که می‌تواند بازی تدارکاتی مناسبی پیش از جام AVC کاپ باشد اما مایدا نظر دیگری دارد. از دید سرمربی تیم ملی والیبال بانوان هر بازی مهم است چراکه به نام ایران بازی می‌کنند: «برای ما هر مسابقه‌ای اهمیت خاص خود را دارد و هیچ بازی‌ را دست‌کم نمی‌گیریم هر بازی می‌تواند تجربه‌ای بزرگ برای ما باشد اما مسابقات جام باشگاه‌های آسیا چون ابتدا برگزار می‌شود کمک بزرگی به ما می‌کند. از نظر من این مسابقات مهم است چرا که با تیم ملی در آنها حضور پیدا می‌کنیم و در همه مسابقات حتی اگر دوستانه باشد والیبال ایران را به نمایش می‌گذاریم.»


سرمربی اسلوونیایی والیبال بانوان در حالی به مصاف رقبای آسیایی در جام باشگاه‌های می‌رود که پیش‌بینی درباره نتایج این مسابقات ندارد. اگرچه از روند آماده‌سازی شاگردانش راضی است و معتقد است به نسبت تمرینات سه ماهه‌ای که داشته‌اند در بالاترین سطح خودشان به سر می‌برند: «بعد از 3 ماه و 18 روز بچه‌ها به لحاظ فیزیکی، تکنیکی و تاکتیکی در حد تمرینات خودشان به بهترین سطح آمادگی رسیده‌اند و من از این شرایط راضی هستم. فدراسیون والیبال نیز همه امکانات را برای آماده‌سازی تیم بانوان در اختیار ما قرار داد.»


اما تیم ملی بانوان پس از پشت سر گذاشتن جام باشگاه‌های آسیا باید عازم ویتنام شوند تا در رقابت‌های AVC کاپ حضور پیدا کنند. رقابت با تیم‌های قدرتمندی که از نظر مایدا چیچیچ مقایسه والیبال بانوان ایران با آنها قیاس مع‌الفارق است: «ما به مصاف تیم‌های قدرتمندی می‌رویم که والیبال را به صورت حرفه‌ای و از سنین پایه در مدارس خود آموزش داده‌اند. در رقابت‌های ویتنام تیم چین قهرمان المپیک ریو حضور دارد و باید با تیم‌های قدرتمندی همچون ژاپن، کره رقابت کرد. مقایسه تیم ایران با این تیم‌ها که سال‌هاست والیبال را به صورت حرفه‌ای دنبال کرده‌اند مقایسه صحیحی نیست و کار ما دشوار است.» با این وجود این مربی ناامید نیست. به شاگردانش نگاه می‌کند و تاکید دارد که اگر آنها با قلبشان مسابقه بدهند پیروز می‌شوند. پیروزی از نظر مایدا یعنی خوب بازی کردن: «به شاگردانم بارها گفته‌ام اگر به حرفهایی که می‌زنم به خوبی گوش بدهند و با قلبشان مسابقه بدهند بهترین نتیجه را به دست می‌آورند. من به شاگردانم امید دارم و می‌خواهیم خیلی خوب بازی کنیم»

 

دیدگاه‌ها