کد خبر : 1354200 | 10 شهریور 1395 ساعت 10:59 | 25.1K بازدید | 0 دیدگاه

فرکی: درباره رضاییان یک کلمه هم حرف نزدم

سایپا با پنج امتیاز در مکان هفتم قرار دارد . از آنجا که تمرینات این تیم تا حدودی دیر آغاز شد و تغییراتی روی نیمکت و داخل زمین داشتند به نظر می‌رسد این تعطیلی برای شاگردان حسین فرکی خیلی هم بد نبود.

فرکی: درباره رضاییان یک کلمه هم حرف نزدم

به گزارش "ورزش سه"، آنها هم مثل تمام تیم‌ها با انجام بازی‌های تدارکاتی بازیکنان شان را در شرایط مسابقه حفظ کردند.سایپا امروز با پرسپولیس بازی می‌کند. مسابقه‌ای که برخلاف بازی هفته اولشان حساسیت خاصی ندارد چون امتیاز ندارد. اما این روز‌ها بیشتر نگاه‌ها معطوف به تیم ملی و بازی با قطر است. فرکی که سال‌ها به‌عنوان مربی در تیم ملی فعالیت داشته و شرایط فعلی تیم ملی را تجربه کرده اعتقاد دارد که اگر ملی‌پوشان ما بازی همیشگی شان را انجام دهند پیروز شدن در این بازی دور از دسترس نیست.این گفتگو را به نقل از ایران ورزشی بخوانید :

 

امروز در یک دیدار دوستانه با پرسپولیس بازی می‌کنید و در حالی‌که حساسیت بازی لیگ را ندارد اما برای شما و برانکو محک خوبی است.


 دقیقا همینطور است و پیش‌بینی ما هم از قبل همین بود که یک بازی تدارکاتی با تیم لیگ برتری داشته باشیم. پرسپولیس را انتخاب شد و چون با آنها بازی کرده بودیم با آقای برانکو هماهنگ شدیم. اگرچه ما یک ملی‌پوش و آنها چند ملی‌پوش دارند اما به هر حال بقیه بازیکنان این تیم نیز هم‌سطح بقیه هستند و نهایتا اینکه پرسپولیس در هر شرایطی پرسپولیس است. همانطور که گفتید این بازی حساسیت بازی لیگ را ندارد و بازیکنان هم می‌توانند بدون استرس کارشان را در زمین انجام دهند.


این تعطیلات برای سایپا خوب بود؟


 برای ما خوب بود چون تیم ما به دلیل تغییراتی که داشت تازه شکل گرفته و زمان کافی برای هماهنگی را در اختیار نداشت. در واقع مدیریت، کادرفنی و همینطور بازیکنان به این تعطیلی نیاز داشتند تا هماهنگ‌تر و مسلط‌تر شویم اگرچه بعد از سه هفته دوباره این تعطیلی تکرار می‌شود که شاید در آن مقطع برای ما خوب نباشد. شما می‌دانید که تیم‌ها در شرایط مسابقه شکل می‌گیرند و این تعطیلی‌ها تاثیر منفی مستقیم روی کیفیت بازی‌ها دارد. همانطور که دیدید در یکی دو هفته اول اکثر بازی‌ها با نتیجه تساوی به پایان رسید. در حال حاضر هم که تمرینات طبق برنامه پیش می‌رود و از اواسط هفته آینده دیگر بازی تدارکاتی نخواهیم داشت.


طی روز‌های گذشته شایعه حضور رامین رضاییان در سایپا شنیده می‌شد.  


 همانطور که خودتان گفتید شایعه. تمام صحبت‌هایی که بخصوص هفته گذشته انجام شده گمانه‌زنی رسانه‌ای بود. من اصلا تمایلی به پاسخ دادن به این صحبت‌ها نداشتم زیرا براساس واقعیت‌ها زندگی می‌کنم نه اما و اگرها. اکنون هم می‌بینید که رضاییان به تیم پرسپولیس بازگشته است. من یک کلمه هم در مورد رضاییان با رسانه‌ها صحبت نکردم.


پنج شنبه با قطر بازی حساسی داریم اما به نظر شما زیاد بزرگ و قوی جلوه دادن این تیم برای ما مشکل ساز نمی‌شود؟


 اعتقادم این است که سطح فوتبال در آسیا پایین آمده و این مساله بیشتر در غرب آسیا و بخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس به چشم می‌خورد. آنها همین الان هم از کشورهای دیگر بازیکن می‌گیرند که نشان می‌دهد پتانسیل گذشته را هم ندارند. ما مقابل قطری بازی داریم که نسبت به گذشته متفاوت است. در سال‌های گذشته کویت تیم قدرتمندی بود که بازیکنان بزرگی داشت اما اکنون این تیم تحلیل رفته است. قطر و سایر تیم‌ها نیز حرف زیادی برای گفتن نداشته‌اند. البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما باید یکسری مسائل را بپذیریم و آن اینکه ما روز پنج‌شنبه میزبان هستیم و به امید خدا از حمایت خوب تماشاگران هم استفاده می‌کنیم. اگر قطر بازیکنان دو ملیتی دارد ما هم نفرات خوبی داریم که در کشورهای مختلف بازی می‌کنند. همین که چند بازیکن ما در این کشور بازی می‌کنند پاسخ شفافی است به فاصله فوتبال ما با آنها. منتها اگر خوب عمل نکنیم هر حریفی می‌تواند ما را به زحمت بیندازد. اما در شرایط عادی نباید قطر را برای خودمان خیلی بزرگ جلوه دهیم. مهم‌ترین ویژگی قطر این است که اگر زمان بازی بگذرد و آنها خودشان را پیدا کنند گل زدن به آنها برای هر حریفی سخت می‌شود اما اگر از ابتدا روی دروازه آنها فشار بیاوریم و در دقایق ابتدایی به گل برسیم مطمئنا شرایط به سود ما تغییر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها