کد خبر : 1354257 | 10 شهریور 1395 ساعت 14:34 | 22.3K بازدید | 1 دیدگاه

گفتگو با ستاره چین قبل از بازی مقابل ایران

تیم فوتبال چین حریف بعدی ایران در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2018 به شمار می‌آید و ژائولین مهاجم این تیم یکی از ارکان موفقیت آن‌ها در چند سال گذشته بوده است.

گفتگو با ستاره چین قبل از بازی مقابل ایران

به گزارش "ورزش‌سه"، ژائولین که سانتر فوروارد تیم‌ملی چین به شمار می‌رود در مصاحبه‌ای از اهمیت بازی مقابل کره‌جنوبی گفت این مسابقه در چارچوب مسابقات مقدماتی جام‌جهانی روسیه 2018 در هفته اول برگزار خواهد شد. در تاریخ دیدارهای کره جنوبی و چین از 34 مسابقه انجام شده چینی‌ها فقط در دو مسابقه برنده بودند اما همیشه مسابقات این دو کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.


ژائولین می‌گوید که این بار داستان فرق می‌کند و چین قدرت خود را نشان خواهد داد. از سوی دیگر در سایت فیفا بازیکن باشگاه گوانگجو از آمادگی و انسجام تیمی‌شان گفته است و مربی آنها” گائو هونگبو” نیز وضعیت تیمش بسیار راضی است. ژائولین امیداور است که بتواند دردیدار اول چین مقابل کره جنوبی دروازه کره‌ای‌ها را پس از 32 سال باز کند. آخرین دیدار این دو تیم در سال 2010 انجام شد که در یک دیدار دوستانه چینی‌ها 3 بر صفر بازی را بردند و مربی آنها از آن زمان تاکنون تغییری نیافته است. ژائولین می‌گویند که مقایسه ما با تیم‌های قبلی چین کاری بیهوده است بازیکنان ما هم اکنون بازیکن‌های بی‌کیفیتی هستند و ما اکنون به بازی خودمان نگاه می‌کنیم تا تیم‌های مقابل.


وی با زدن 87 گل در بازی ملی بهترین گلزن ملی تیم چین به حساب می‌آید. ژائولین با یک گل پشت سر اسطوره چینی‌ها ژی اینگ ژی قرار دارد. او در باشگاه خود گوانگجو گلزن و گلساز قهاری به شمار می‌آید. وی در بازی‌های دور قبل مقدماتی 11 گل به ثمر رسانده است.


ژائولین در مورد خصوصیات شخصی می‌گوید من در جوانی به شدت عصبانی می‌شدم و این موضوع به شدت من را تحت تاثیر قرار می‌‌داد ولی الان تغییر کرده‌ام و تمام انرژی خود را برای گلزنی می‌گذارم. به نظر من نوک حمله تنها نباید خصوصیات گلزنی داشته باشد بلکه باید به بردن تیمش هم کمک کند.


او در سال 2010 در لیگ دسته 2 چین 20 گل به ثمر رساند و آقای گل شد و از همان جا نگاه‌ها را به سمت خود کشاند. ژائولین با گلزنی های خود موفق شد تیم گوانگجو را به دسته اول بیاورد و به قهرمان تیمش تبدیل شد. 11 گل زده او در تیم گوانگجو 3 امتیازی بود. وی دو بار نیز به عنوان بهترین گلساز لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شده است. علاوه بر این ژائولین سابقه بازی در کنار بزرگانی مانند کاناوارو را نیز دارد. او همچنین زیرنظر مارچلو لیپی و لئویز فیلیپه اسکولاری بوده است. وی می‌گوید من از این مربی‌ها بسیار ممنون هستم. آنها چیزهای زیادی به من آموختند و در کار خود بسیار خبره بودند. آنها نه تنها در جنبه بازیگری بلکه در تمام ارکان زندگی ما نقش داشتند.


او امیدوار است که تیم‌ملی چین را پس از سال 2002 به جام‌جهانی ببرد. چینی‌ها در مرحله مقدماتی 2 تساوی مقابل هنک‌کنگ به دست آوردند و یک بازی را به قطر باختند و بازی برگشت را با نتیجه 2 بر یک بردند با این حال به مرحله دوم رسیدند و حریفی نه چندان آسان برای همگروهی‌های خود به حساب نمی‌آید.


او در پایان جمله معروفی از فیلسوف چینی کنفسیوس با این مضمون گفت: «انسان در 30 سال اول زندگی بایدقدم‌های بزرگی بردارد.» او می‌گوید در فوریه از 30 سالگی عبور می‌کنم و جوانی‌ام می‌گذرد و می‌خواهم با افتخار به مرحله بعدی زندگی‌ام پای بگذارم، هر چند الان جوان نیستم ولی امیدوارم نمایش خوبی از خود نشان دهم و پس از دوران بازیگری (مربیگری) در داخل و خارج زمین به موفقیت خود ادامه دهم.

دیدگاه‌ها