کد خبر : 1354325 | 10 شهریور 1395 ساعت 18:56 | 19.4K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در آسیا

تب فوتبال در آسیا روی هزار!

فردا و در شش کشور دیدارتیم های آسیایی برای رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه شروع خواهد شد، با هم این شش بازی حساس و دیدنی را مرور خواهیم کرد.

تب فوتبال در آسیا روی هزار!

به گزارش "ورزش‌سه"، فردا پنجشنبه،  شش مسابقه جذاب در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2016 در آسیا برگزار می شود. رقبای قدیمی بار دیگر با هم دیدار می کنند. چهار تیم کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و ایران که به جام جهانی 2014 صعود کرده بودند، مقابل چین، امارات متحده عربی و قطر به میدان می روند.


سوریه که برای اولین بار به این مرحله راه یافته است به ازبکستان می رود و بدنبال ادامه نمایش افسانه ای خود است. تایلند با حضور در جمع 12 تیم مرحله نهایی، تیم عربستان سعودی میزبان این دیدار را تحت الشعاع قرار داده است. شش بازی فردا را با هم مرور می کنیم :


گروه A
کره جنوبی – چین
در گروه A، دیدار کره جنوبی و چین در سئول با توجه به رقابت دیرینه میان دو تیم، برای هواداران دو کشور و فراتر از آن نیز جذاب است. در مجموع 34 مسابقه در طول 67 سال میان دو تیم برگزار شده است که کره ای ها با 19 برد و دو باخت برتری داشته اند.
با این حال اولی اشتلیکه سرمربی تیم میزبان با این ذهنیت به میدان می رود. اما شاگردان گائو هونگبو نیز می توانند از پیروزی سه بر صفر خود در دیدار دوستانه 2010 قوت قلب بگیرند.
تیم کره موفق ترین تیم آسیا در رقابتهای مقدماتی جام جهانی محسوب می شود. این تیم 9 بار در جام جهانی حضور داشته است و در جام ملتهای آسیا 2015 نایب قهرمان شد.

 

1139301

 

 


ایران - قطر
در دیگر دیدار گروه A، ایران و قطر به مصاف هم می روند. شاگردان کارلوس کی روش 12 برد و سه باخت در رویارویی های قبلی داشته اند.
اما تیم میهمان نیز توانایی های خود را ثابت کرده است. میزبان جام جهانی 2022 تحت سرمربیگری دانیل کارنیو اولین تیمی است که در مرحله قبل به دور سوم صعود کرد.
قطر در یک دیدار تدارکاتی تایلند را سه بر صفر شکست داد. در این دیدار ابراهیم ماجد، بوعلم خوخی مدافعان تیم و محمد مونتاری مهاجم تیم به علت مصدومیت حضور نداشتند اما با تمام قوا به مصاف ایران خواهند آمد.
تارنمای فیفا در مورد سردار آزمون نیز نوشت: 15 گل در 18 بازی ملی رکورد تاثیرگذاری است که سردار آزمون جایگاه خود را به عنوان امید تیم ایران تثبیت کرده است.
این بازیکن 21 ساله با زدن هفت گل ، گلزن برتر تیم ملی ایران شد تا این تیم صعود آسانی به جمع 12 تیم مرحله نهایی داشته باشد. مهارت و حملات قدرتمند وی ، انتخاب های بیشتری را در اختیار کارلوس کی روش که بدنبال گشودن دفاع محکم قطر در اولین دیدار مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی است، قرار می دهد.

 

 

1139316

 

سوریه - ازبکستان
سوریه با هدف ادامه سبک بازی انعطاف پذیر خود به تاشکند می رود. تیم میهمان سنهریب مالکی لژیونر شاغل در اروپا را در اختیار ندارد. مسئولیت گلزنی تیم میهمان بر دوش عمر خریبین خواهد بود که در دور قبل با هفت گل ، گلزن برتر این تیم شد.
تیم میزبان می تواند به تجربه غنی خود اتکا کند. سرور جباراف هافبک بسیار باتجربه ازبک ها رهبری تیم را به عهده دارد. الکساندر گینریخ مهاجم کهنه کار تیم نیز انتظار می رود نقش فوق العاده خود را ادامه دهد. ایگور سرگیف مهاجم 23 ساله ازبک ها که به طور مرتب برای تیم باشگاهی و ملی خود گلزنی کرده است، رهبری خط حمله را به عهده دارد.
سوریه تنها تیمی است که برای اولین بار به مرحله سوم مقدماتی جام جهانی راه یافته است. چین و تایلند بعد از آخرین حضور در جام جهانی 2002 کره - ژاپن، برای اولین بار به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی راه می یابند.

 

1139287

 

 

گروه B
ژاپن – امارات متحده عربی
در گروهB، ژاپن در خانه میزبان تیم امارات متحده عربی است. ژاپن در مرحله یک چهام نهایی جام ملتهای آسیا 2015 در ضربات پنالتی مغلوب امارات شد. البته تیم پرستاره وحید هلیل هودزیچ نیازی به معرفی ندارد، اما سامورایی های آبی وقتی در خانه تحت فشار بازی می کنند، می توانند ناکام شوند. آنها مقابل سنگاپور با تساوی بدون گل متوقف شدند.
تیم میهمان نیز به علی مبخوت متکی است. برای خلق یک شگفتی دیگر، خلاقیت محمد عبدالرحمن نیز کلیدی است؛ ستاره فوق العاده تیم ملی امارات!

 

1139294

 


عراق - استرالیا
عراق در مصاف مقابل استرالیا، احتمالا تیم جوانی را روانه میدان می کند. چندین بازیکن عراقی که در تورنمنت اخیر فوتبال مردان المپیک برای تیم امید عراق به میدان رفتند حضور دارند. تیم امید عراق سه تساوی بدست آورد. این تیم مقابل برزیل قهرمان فوتبال المپیک ریو به تساوی بدون گل دست یافت. تیم عراق با در اختیار داشتن یاسر قاسم شاغل در انگیس و علی عدنان ستاره اودینزه به دنبال شگفتی است.
آنژه پوستکگلو سرمربی استرالیا، 21 ستاره شاغل در خارج از این کشور در اختیار دارد. تیم کیهیل که اخیر به تیم ملبورن سیتی ملحق شد، سلاح مهلک استرالیا در خط حمله است. تیم میزبان با چهار برد از شش دیدار مقدماتی گذشته از سابقه افتخار آمیز خود اطمینان دارد.

 

1139291

 


عربستان - تایلند
در دیگر دیدار گروه B عربستان میزبان تایلند است. محمدالسهلاوی بازیکن عربستان با 14 گل ، نفر دوم گلزنان برتر دور قبل شد. عربستان سعودی در گروهی شامل امارات و فلسطین صدرنشین شد. با این حال این مهاجم و تیم زیر ذره بین تیم پیشرفت کرده تایلند قرار می گیرند. تایلند در دور قبل با پیشی گرفتن از عراق به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی صعود کرد و شگفتی ساز شد.


عربستان سعودی در دیدار تدارکاتی اخیر با چهار گل لائوس را شکست داد. تایلند نیز با شکست سه بر صفر مقابل قطر به میادین فوتبال بازگشته است.

 

 

1139290


برنامه دیدارهای هفته اول رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2018 به شرح زیر است:


گروه A
کره جنوبی - چین
ایران - قطر
ازبکستان- سوریه

 

گروه B
استرالیا- عراق
ژاپن- امارات متحده عربی
عربستان سعودی- تایلند

دیدگاه‌ها