کد خبر : 1354414 | 11 شهریور 1395 ساعت 10:18 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

سپیدرود – خونه به خونه، دوئل شمالی‌ها

نگاهی به هفته پنجم دسته اول

فردا با برگزاری نه دیدار در شهرهای مختلف هفته پنجم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور پیگیری خواهد شد.

نگاهی به هفته پنجم دسته اول

به گزارش "ورزش سه"، رقابت ها هفته به هفته فشرده تر و جذاب تر می شود و به نظر می رسد این فصل با توجه به کاهش تیم ها و هم چنین کاهش سهمیه صعود رقابت تنگاتنگی را بین مدعیان شاهد هستیم و حضور مربیان نامی و البته با کیفیت تعداد مدعیان را هم بیشتر کرده است. به طوریکه امروز می بینیم پارس جنوبی جم با هدایت مهدی تارتار در اولین حضور خود در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور خوش درخشیده و تیم بالانشین جدول به شمار می رود. البته این اتفاق را پیش تر هم شاهد بودیم و در دوره صفایی فراهانی که لیگ یک با حضور 16 تیم برگزار می شد بازی ها کیفیت خوبی داشت.


در مهمترین بازی های  این هفته اکسین البرز تهاجمی ترین تیم بازی ها در صورت پیروزی در برابر فجر سپاسی به صدرنشینی خود ادامه خواهد داد. تیمی از استان البرز. بی شک اگر اکسین به لیگ برتر صعود کند حلاوت آن برای مردم کرج بیشتر از حضور سایپا در این شهر خواهد بود.


بازی سپیدرود رشت و خونه به خونه بابل نیز حساسیت های خاص خود را به همراه دارد. همواره بازی تیم مازنی و گیلانی با حواشی نیز همراه بوده است که امیدواریم همه تلاش های دو تیم به رقابت سالم در میدان مسابقه منجر شود و با سوت داور صحنه های زشتی را روی سکوها و هم چنین بیرون استادیوم شاهد نباشیم. با وجود اینکه انتظار می رود تماشاگران تیم خونه به خونه در استادیوم شهید عضدی رشت حاضر شوند. حضور مازیار زراع و پژمان نوری در ترکیب تیم خونه به خونه از اتفاقات جالب این بازی خواهد بود.


می شود در بازی های این هفته از تلاش مس کرمان برای کسب اولین پیروزی پرده برداری کرد و در مسجد سلیمان هم مس رفسنجان همه تلاش خود را بکار می گیرد تا به اولین امتیاز دست یابد. این در حالی است که دو تیم در فصل های گذشته همواره یکی از مدعیان صعود بوده اند.


ملوان همه در هوای شرجی بوشهر هم به دنبال ادامه ماجراجویی و بالا نشینی در جدول خواهد بود. نتایج بازی های این هفته رفته رفته به جدول سر و شکلی خواهد داد و می شود مدعیان را بهتر شناخت. و هم چنین تیم هایی که برای ماندن در جدول بازی ها روزهای سختی را پیش رو خواهند داشت. با این توضیحات می پردازیم به بازی های هفته پنجم:

 


فولادیزد - پارس جنوبی جم بوشهر
به دنبال اولین پیروزی

فولاد یزد طبیعتا همه تلاش خود را بکار می گیرد تا در این بازی خانگی اولین پیروزی را جشن بگیرد اما برای رسیدن به این مهم کار آسانی را پیش رو نخواهد داشت، چرا که تیم پارس جنوبی جم تنها تیمی است که تا به این جاری کار گلی نخورده است و البته 8امتیاز نیز به دست آورده است. بی شک پارس جنوبی جم برای ادامه حضور در جمع مدعیان باید تیم گل زن تری نشان دهد. به ثمر رساندن دو گل در چهار بازی نمی تواند عملکرد خوبی برای یک تیم بالانشین باشد. تیم میهمان هم انگیزه هایی برای پیروزی در این دیدار مهم و البته سرنوشت ساز برای هر دو تیم دارد.

 


نساجی مازندران - گل‌گهر سیرجان
فقط نباختن!

نساجی بعد از تساوی در برابر مس کرمان برای دومین هفته متوالی در خانه در برابر تیم کرمانی صف آرایی خواهد کرد و این بار تیم گل گهر سیرجان که به مراتب بیشتر از مس کرمان امتیاز اندوخته و تیم بهتری نشان داده است. دغدغه های مالی متاسفانه باز هم همراه تیم نساجی است و البته باید به این نکته اشاره کرد تیم محمود فکری در هر شرایطی برای پیروزی به میدان خواهد آمد. گل گهر که تا به این جای کار باختی در کارنامه نداشته و یکی از تیم های بالانشین جدول بشمار می رود در این بازی فقط به نباختن فکر نمی کند و اندیشه هایی نیز برای پیروزی دارد.

 

1136423

 


سپیدرود رشت - خونه به خونه مازندران
جبران شکست

این بازی یکی از حساس ترین دیدارهای هفته پنجم است. جایی که سپیدرود در خانه میزبان تیم پر مهره و البته پر ستاره تیم خونه به خونه بابل خواهد بود. پژمان نوری  و مازیار زراع که سال های سال پیراهن تیم ملوان را برتن داشتند در ترکیب تیم خونه به خونه به میدان خواهند آمد و این می تواند حساسیت های بازی را دو چندان کند. سپیدرود در دیدار پیشین شکست تلخی را در ال گیلانو متحمل شد و طبیعتا در این دیدار همه تلاش خود را برای جبران این شکست بکار می گیرد. در آنسوی میدان  هم خونه به خونه طبیعی است برای پیروزی بازی کند.

 


اکسین البرز - فجرسپاسی شیراز
ادامه صدرنشینی

اکسین البرز برای ادامه صدرنشینی باید فجر سپاسی را شکست داد و تیم فیروز کریمی بخت خوبی دارد که بعد از صدرنشینی برای دومین هفته متوالی در بازی خانگی به میدان خواهد آمد. حریف این بار تیم اکسین تیم فجر سپاسی است که این فصل دست کم در بعد امتیاز گیری تیم خوبی نشان نداده است. با این حال ابتدای فصل است و همه تیم ها فرصت جبران دارند. بنابراین اگر اکسین این تیم را دست کم بگیرد به نتیجه مطلوب دست نخواهد یافت. نکته جالب توجه اینکه اکسین در حال حاضر تهاجمی ترین تیم دسته اول است و در این بازی هم به دنبال پیروزی قاطع خواهد بود.

 


  راه‌آهن یزدان - بادران تهران
در اوج بی پولی

راه آهن یزدان این فصل هم همانند فصل گذشته تیم بی پولی است و این می تواند ارزش های فنی مهدی پاشازاده و تیمش را تحت الشعاع قرار دهد. راه آهن با اینکه چند بازیکن اسمی و شاخص خود را پیش از شروع بازی ها به خاطرمشکلات مالی از دست داد در هفته های اخیر تیم خوبی نشان داده. تیمی که حتی می تواند برای صعود مبارزه کند. راه آهن در این بازی میزبان تیم بادران تهران است. تیمی با هدایت اکبر میثاقیان و البته مدعی صعود. این بازی برای هر دو تیم حائز اهمیت و البته سخت است با این توضیح که بادران شرایط روحی و روانی بهتری دارد.

 

1134584

 


آلومینیوم اراک - خیبر خرم‌آباد
بلندپروازی

آلومینیوم اراک بعد از شکستی که در هفته نخست در برابر ملوان داشت به خوبی خود را پیدا کرد و با روندی که در پیش گرفته می تواند در جمع تیم های مدعی به رقابت ادامه دهد.آلومینیوم اراک بعد از پیروزی شیرین و دلچسب در برابر تیم مس رفسنجان حال میزبان تیم خیبر خرم آباد است و در صورت پیروزی در این دیدار می تواند به بلندپروازی های خود ادامه دهد. پیروزی در این دیدار آسان به دست نخواهد آمد با توجه به اینکه تیم میهمان در خانه حریف فشرده و متراکم بازی می کند.خیبر با توجه به شکست در بازی قبلی در این بازی با نیت کسب امتیاز به میدان می آید.

 


مس کرمان - استقلال اهواز
در حسرت اولین پیروزی

مس کرمان رکوردار تساوی در مسابقات تا به این جای کار است. مس در همه بازی های انجام داده به نتیجه مساوی دست یافته است. بازی با مس کرمان فرصت خوبی است که مس کرمان اولین پیروزی خود را با هدایت منصور ابراهیم زاده جشن بگیرد. اگر چه استقلال اهواز تیم محکمی نشان داده و نتوانسته امتیازات خوبی را جمع آوری کند امادلیلی نمی شوده حریف دست و پا بسته ای باشد. اتفاقا در این بازی از انگیزه خاصی برای کسب امتیاز برخوردار است. بازی تهاجمی از سوی استقلال اهواز به مس کرمان هم کمک خواهد کرد ایده های تاکتیکی خود را به خوبی به نمایش بگذارد.

 


ایرانجوان بوشهر - ملوان بندر انزلی
ماجراجویی این بار در بوشهر

ایرانجوان بوشهر هم از جمله تیم هایی است که با گذشت چهار هفته از بازی ها هنوز پیروز نشده است و طبیعی است که با همه توان برای شکست تیم ملوان تلاش کند. تیم جوان و البته ماجراجوی ملوان با روحیه مضاعف در این بازی گام به میدان می گذارد به خاطر اینکه ال گیلانو را برده است. شک نداریم که ملوان هم برای پیروزی در این دیدار تلاش خواهد کرد و این می تواند کیفیت بازی را دو چندان کند. هر چنند گرمای بوشهر نفس تیم ملوان را خواهد گرفت و شاید کمی سرعت بازی این تیم را بگیرد. با این توضیح که هوای بوشهر هم مثل انزلی شرجی است.

 


نفت مسجدسلیمان - مس رفسنجان
آب و آتش برای امتیاز

کسب پیروزی خانگی در برابر مس رفسنجان می تواند اوضاع تیم سهراب بختیاری زاده را در جدول رده بندی بهبود ببخشد. تیمی که هفته قبل با  امتیازی که در خانه گل گهر گرفت در بیرون از خانه هم تیم مطمئنی نشان داد و البته موجب از دست رفتن صدرنشینی تیم گل گهر شد.حریف تنها تیمی است که تا به این جای کار امتیاز دشت نکرده و طبیعی است در این بازی برای کسب امتیاز خود را به آب و آتش بزند. البته این طور نبوده که مس رفسنجان در همه بازی های انجام داده مستحق شکست بوده باشد. به همین خاطر نباید این تیم را دست کم گرفت.

دیدگاه‌ها