کد خبر : 1354474 | 11 شهریور 1395 ساعت 13:37 | 65.6K بازدید | 0 دیدگاه

با قهرمانی بانک سرمایه در باشگاه های آسیا؛

رکوردهای که والیبال در آسیا شکست

قهرمانی بانک سرمایه در آسیا یازدهمین طلا باشگاه های ایرانی در قاره را به همراه داشت و این تیم توانست نام خود را به عنوان اولین تیمی در آسیا ثبت کند که در نخستین سال تاسیس قهرمانی ایران و آسیا را به دست آورده است.

رکوردهای که والیبال در آسیا شکست

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته تیم والیبال بانک سرمایه با پیروزی ٣ بر یک العربی قطر را شکست داد تا اولین طلا خود و یازدهمین قهرمانی باشگاه های ایرانی در آسیا را کسب کند. پیکان، صنام، متین ورامین و ماله مازندران تیم هایی بودند که قبل از این موفق به فتح سکوی قهرمانی شده اند اما طلای شاگردان کارخانه رکوردهای جدیدی را به همراه داشت. آنها در فینال العربی را شکست دادند که کواشویچ صرب و ویسیتو برزیلی را در ترکیب خود داشتند و این دوره از مسابقات جام باشگاه های آسیا ستاره های بین المللی بسیاری را در خود می دید.

 

* تمام قهرمانی های ایران
سال ٢٠٠٢ اولین قهرمانی یک تیم باشگاهی ایران در آسیا رقم خورد و پیکان موفق شد با پیروزی مقابل صنام اولین تیم ایرانی باشد که مدال طلا آسیا را بر گردن می اندازد. دوره بعدی نتیجه کاملا متفاوت رقم خورد و این بار صنام بود که با برد در فینال مقابل پیکان قهرمانی را به دست آورد. با انحلال صنام پیکان قهرمان ٧ دوره ای باشگاه های آسیا بود تا اینکه کاله با قهرمانی در ایران توانست در دومین تلاش خود در تهران قهرمان آسیا شود. متین ورامین و بانک سرمایه تیم های بعدی بودند که توانستند از ایران به این عنوان دست پیدا کنند.

 

1139489

 

* رکورد دست نیافتنی کارخانه
سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه موفق شد یک قهرمانی دیگر را هم در آسیا کسی کند تا تعداد مدال های طلا خود در این رقابت ها را به ٦ برساند. ٦ قهرمانی در آسیا برای هیچ مربی اتفاق نیافتاده است و به نظر می رسد این رکورد تا سال ها دست نیافتنی بماند. او هنراه صنام و پیکان موفق به کسب این رکورد شده بود و حالا بانک سرمایه سومین تیمی است که کارخانه همراه آن به قهرمانی در آسیا می رسد.

 

* موسوی؛ قهرمان قهرمانان
از سال ٨٥ به بعد تمام تیم هایی که قهرمان لیگ ایران شده اند، سید محمد موسوی را در ترکیب خود داشته است و او رکورد بیشترین تعداد قهرمانی در لیگ ایران را دارد. تنها در سال ٩٠ او نتوانست این عنوان را کسب کند. حالا او با این قهرمانی به رکوردی جدید دست پیدا کرد و آن هم قهرمانی با ٤ تیم مختلف در آسیا است. موسوی با لباس بانک سرمایه، متین ورامین، کاله مازندران و پیکان قهرمان آسیا شده است و پرافتخارترین والیبالیست ایرانی در سطح باشگاهی محسوب می شود. البته در این لیست نام شهرام محمودی را هم می توان اضافه کرد که او هم سابقه قهرمانی با لباس ٤ تیم را دارد اما تعداد قهرمانی های داخلی او از موسوی کمتر است.

 

1139491

 

* محمودی های ارزشمند
شهرام محمودی یک بار دیگر عنوان ارزشمندترین بازیکن باشگاه های آسیا را به خودش اختصاص داد تا برای دومین بار به این جایزه دست پیدا کند. متین ورامین آخرین تیم ایرانی بود که در سال ٢٠١٤ طلا آسیا را به کردن آویخت که در همان رقابت ها هم شهرام محمودی ارزشمندترین بازیکن آسیا شده بود. نکته جالب اینکه اولین بازیکن ایرانی که عنوان ارزشمندترین را به خود اختصاص داد بهنام محمودی، برادر بزرگتر شهرام بود که در سال ٢٠٠٢ این عنوان را کسب کرد تا حالا اولین و آخرین ارزشمندهای باشگاه های آسیا از خانواده محمودی باشد.

 

* بانک سرمایه؛ اولین قهرمان در اولین سال تاسیس
قهرمانی روز گذشته بانک سرمایه این تیم را به عنوان اولین باشگاهی تبدیل کرد که در اولین سال تاسیس، قهرمان ایران و آسیا می شود. این اتفاق برای اولین بار در والیبال رخ می دهد که باشگاهی در اولین سال تاسیس طلا ایران و آسیا وا کسب کند. نقی نائیجی مدیر عامل باشگاه بانک سرمایه بعد از این قهرمانی می گوید: این افتخار بزرگی بود که برای تیم ما و والیبال ایران به دست آمد. این قهرمانی ها در برنامه سال های آینده ما بود که خوشبختانه با تلاش تمام اعضای تیم در اولین سال اتفاق افتاد تا وظیفه ما سنگین تر شود. با توجه به داشته های تیم و توانایی که بچه ها نشان داده اند، هدف گذاری های ما کلان تر می شود و حالا ما قصد داریم بهترین نتیجه را در جام باشگاه های جهان بگیریم. این رویداد بزرگ پیش رو بانک سرمایه است و ما می خواهیم بهترین نتیجه را از خود به جا بگذاریم.

دیدگاه‌ها