کد خبر : 1355456 | 15 شهریور 1395 ساعت 11:45 | 98.2K بازدید | 2 دیدگاه

آنالیز دقیق چین قبل از بازی ایران

اژدها مقابل ایران شجاع می‌شود ؟

چین در اولین دیدارش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 مقابل کره جنوبی با نتیجه 3-2 شکست خورد؛ نتیجه ای که احتمالا به تغییر تاکتیک این تیم مقابل ایران منجر خواهد شد.

اژدها مقابل ایران شجاع می‌شود ؟

به گزارش "ورزش سه"، نمایش چینی ها در اولین دیدار مقابل کره انتقادهای زیادی را به همراه داشت؛ به ویژه در فاز دفاعی که دفاع سه نفره این تیم نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد و احتمالا باعث خواهد شد که آنها مقابل ایران با سیستم 1-3-2-4 بازی کنند. اما در اینجا نگاهی خواهیم داشت به عملکرد آنها مقابل کره و دلایلی که به شکست آنها انجامید:

 

مطابق پیش بینی ها، چین با سیستم 2-5-3 مقابل کره جنوبی قرار گرفت.  "وولی"، به عنوان یکی از دو مهاجم مرکزی بازی کرد و ژائو هونگ بو، سرمربی این تیم مجبور شد به علت تقویت استحکام دفاعی، بسیاری از ستارگان فاز هجومی خود را نیمکت نشین کند.


سیستم دفاعی چین


در بازی برابر کره، مطابق انتظار، چین در زمین خود بازی را نگه داشت تا کره جنوبی در سئول به سمت دروازه آنها حمله ور شود. مالکیت توپ، در نیمه اول 75 به 25 به سود کره بود. چینی ها می دانستند که در صورت ارائه یک بازی باز، به شدت از سوی حریف خود جریمه خواهد شد. کاملا قابل درک است که این روش، تنها فرمول برد برابر کره در خاک این کشور است.

 

1140509

 

1140510

 


سرمربی چین قصد داشت تا با نزدیک کردن مدافعان کناری به مدفعان وسط در سیستم 2-5-3، فرصت ایجاد هر گونه موقعیت را از کره بگیرد و همچنین در صورت امکان، با استفاده از سرعت بک‌های چپ و راست، ضدحمله هایی را روی دروازه حریف ترتیب دهد.


گل اول کره


گل اول کره، روی سرعت قابل توجه بازیکنان این تیم در فاز هجومی بدست آمد. مدافعان چین روی ضربه ایستگاهی بسیار کند عمل کردند و در زمینه یارگیری نیز موفق نشان ندادند.


"کوحاچول"، هافبک کره در میانه میدان تنها بود و یار مستقیم وی "هوانگ بوون"،  او را تحت فشار قرار نداده بود. نکته مهم دیگر، سرعت پایین مدافعان چین در آفساید گیری است بطوریکه بارها آنها در مقابل سرعت کره ای ها ناکام ماندند و "جانگ هیونگ سو" و "کی سانگ یانگ"، بارها خط دفاعی کند چین را آزار دادند. البته گل اول کره اگرچه در جریان بازی به ثمر نرسید، اما می توان آن را حاصل یک سری حرکات تاکتیکی قلمداد کرد.

 

1140512

 

1140513

 

در نیمه اول، کره ای ها بیشتر به دنبال ایجاد فضاهای خالی در برابر دفاع متمرکز چینی ها بودند. البته مالکیت 75 درصدی کره ایها به اضافه ایجاد چند موقعیت گل، نشاندهنده این نکته بود که می توان از ضعف های دفاعی چین اسفاده کرد. به پایان رسیبدن نیمه اول با برتری کره، چین را مجبور کرد که برای کسب حداقل امتیار در خانه حریف، از دفاع صرف خارج شده و برنامه خود ا تغییر دهد.

 


تغییرات نیمه دوم

 


چین، تغییرات در رویکرد بازی خود را از همان ابتدای نیمه دوم آغاز کرد. کارشناس تلویزیون کره در این رابطه گفت: "شکل بازی حریف تغییر نکرده و آنها تنها کمی آهنگ هجومی به خود گرفته اند و بازتر بازی می کنند که این موضوع می تواند به ایجاد شانس های بیشتر برای کره منجر شود".


در حقیقت در نیمه دوم، 5 عنصر دفاعی چین همچنان حفظ شدند اما کمی جلوتر بازی می کردند. این اتفاق، باعث شد تا کره بتواند نیمه دوم را به دور از فضای فشرده و در باکس‌های بازتر و عریض تر دنبال کند.

 

گل های بعدی کره جنوبی

 


دو موقعیت اول گلزنی کره در نیمه دوم، توسط "لی چونگ یونگ" و "کوچه چئول" تبدیل به گل شد تا این تیم با 3 گل در خانه از حریف خود پیش افتد. اگرچه در نگاه اول، روش های گلزنی کره بسیار ساده به نظر می رسید اما نباید نقش دوندگی های مورب بازیکنان کره را در به ثمر رساندن گل ها نادیده گرفت. حرکت تعیین کننده "کو" قبل از گل، نشاندهنده تاثیر دوندگی بازیکنان کره می‌باشد.

 

1140516

 

1140517

 

1140518

 

1140519

 

واکنش چین


اگرچه به نظر می رسید ادامه بازی با برتری کره همراه باشد، اما چند اشتباه جزئی در حط دفاعی باعث شد تا چین در آستانه بازگشت به بازی قرار گیرد. در دقیقه 74، اشتباه فاحش مدافع کره در دفع توپ، آن را در مقابل پای "یوهای" قرار دارد تا او قفل دروازه کره را بگشاید. همگان مدافع کره را مقصر اصلی دریافت گل می دانند زیرا می توانست به جای دفع توپ در مقابل مهاجم چین، توپ را به کرنر بفرستد.

 

1140523

 

1140524

 

1140525

 


به جز اشتباه ابتدایی مدافع کره، باید این گل را محصول اشتباهات سریالی و دفاع توپ های همراه با سراسیمگی مدافعان قلمداد کرد که یک موقعیت فوق العاده را تقدیم "یوهای" کرد و او نیز به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

 

 

1140526

 

1140527

 

1140528

 

گل دوم چین را می توان برآمده از ضربه زیبای هائو جون مین و البته خستگی ساق پاهای هافبک های کره دانست. چین حتی می توانست به گل سوم نیز برسد. با بازنویسی سناریو اشتباهات مدافعان کره چین می توانست از جناح چپ به گل برسد که این امر محقق نشد.

 

 

1140529

 

1140530

 

1140531

 

دیدگاه‌ها