کد خبر : 1355729 | 16 شهریور 1395 ساعت 12:17 | 12.4K بازدید | 0 دیدگاه

خادم با لیاقت خودش کرسی بین المللی گرفت

برزگر: بنا را نباید از دست دهیم

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد گفت: رسول خادم با لیاقت خود و بدون زیرمیزی و لابی هایی که برخی کشورها انجام می دهند موفق به حضور در هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی شد.

برزگر: بنا را نباید از دست دهیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایرنا، «منصور برزگر» افزود: هر کشوری در هر زمینه ای نه فقط فدراسیون ها بلکه در همه بخش های بین المللی اگر مهره و مسئولی داشته باشد می تواند لااقل از حقش دفاع کند و حرفی برای گفتن داشته باشد و یا ایده ارایه دهد.وی اظهار داشت: خادم با آشنایی کامل از کشتی و از طریق دیپلماسی فعال بعد از دکتر محمد توکل توانست عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی شود و پیش از او نیز بسیاری از افراد تلاش فراوانی کردند که به این پست برسند که متاسفانه رای نیاورند و حتی مورد تمسخر نیز واقع می شدند.

 

سرمربی و مدیر فنی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران ادامه داد: رسول خادم درحالی موفق به حضور در هیات رئیسه اتحادیه جهانی شد که اکثریت آرا را داشت و این بسیار مهم و افتخاری برای ورزش ایران و جامعه کشتی است و امیدواریم که سایر نمایندگان ورزش کشورمان نیز از این موضوع درس بگیرند و بتوانند کرسی های بین المللی را بگیرند.

 

وی با اشاره به حضور بابک شادگان به عنوان رئیس کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کشتی تصریح کرد: از هم اکنون باید برنامه ریزی لازم برای ریاست اتحادیه جهانی را داشته باشیم و این کاری غیر ممکن نیست چرا که شخص نناد لالوویچ نیز تنها با اعتبار خود اکنون ریاست این اتحادیه را برعهده دارد.

 

دارنده مدال نقره وزن 74 کیلوگرم بازی های المپیک 1976 مونترال کانادا ادامه داد: کشور کوچکی همچون قطر که هیچ جایگاهی در کشتی دنیا و حتی آسیا نیز ندارد در اتحادیه جهانی صاحب کرسی است اما کشور ما سال ها به خاطر حسادت ها و تنگ نظری ها، نفرات خوبی را به عنوان نامزد در انتخابات اتحادیه جهانی کشتی معرفی نمی کرد و صاحب جایگاه بین المللی نبودیم.

 

***

 

برای سرمربیگری آزاد تصمیمی نگرفته ایمعضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد درخصوص انتخاب سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان نیز گفت: نظر رسول خادم این بود که بعد از مسابقات ریو دیگر سرمربی نباشد و شورای فنی نیز اعلام کرد که سرمربیگری او تا المپیک است و هنوز برای سرمربیگری در مورد شخص خاصی صحبت نشده و فردی که لیاقت دارد باید در این پست تا المپیک 2020 توکیو حضور داشته باشد.

 

وی ادامه داد: به هر حال مربیان کشتی آزاد از دید ما پنهان نیستند و در جلسه شورای فنی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

 

***

بنا را نباید از دست دهیمدارنده مدال طلای پیکارهای قهرمانی سال 1973 تهران در خصوص خداحافظی محمد بنا از دنیای کشتی گفت: «جمبولات تدیف» سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه را پس از چندین کنارگذاشتن دوباره برای این کار انتخاب کردند که در المپیک ریو نیز موفق به کسب نتایج خوبی نشد.

 

محمد بنا به عنوان موفق ترین مربی کشتی فرنگی نیز سه سال از تیم ملی دور بود و زمانی که به عنوان سرمربی انتخاب می شود دیگر نمی تواند همانند سه سال گذشته آن ارتباط لازم را با شاگردان خود داشته باشد.وی با اشاره به نتایج درخشان بنا در دوران مربیگری در کشتی فرنگی گفت: متاسفانه برخی به دلایل شخصی نظراتی را ارایه می دهند که درست نیست و هر چند که معتقدم عملکرد بنا دارای اشکلاتی است اما از نظر کاری هیچ شخصی نمی تواند از او ایراد بگیرد.

 

برزگر تصریح کرد: مگر در کشورمان همانند بنا چند تا داریم، پس باید کسانی که نظر می دهند به صورت فنی و کارشناسانه عملکرد او را تحلیل کنند. کشتی فرنگی در المپیک به شش وزن کاهش یافته و دو مدال برنز نیز کسب کردیم و با توجه به ناداوری ها به نظر من عملکرد فرنگی قابل قبول بوده و نباید این نتیجه را نادیده بگیریم.این پیشکسوت کشتی خاطر نشان کرد: محمد بنا را نباید از دست بدهیم و به هر قیمتی امثال او را باید حفظ کنیم. این همه مربی ایرانی در کشتی آزاد و فرنگی بوده، چرا فقط نام حبیب الله بلور، رحمت غفوریان، عبدالحسین فعلی و سایر بزرگان برده می شود چرا که امثال آنها و محمد بنا مربیان سازنده بودند؛ کشورهای صاحب کشتی در دنیا روی مربیان شاخص و ارزنده سرمایه گذاری کرده و آنها را حفظ می کنند.

 

وی در پایان گفت: به نظر من تغییراتی باید در شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی ایجاد و سپس در مورد عملکرد محمد بنا در المپیک ریو و انتخاب سرمربی تیم ملی بحث شود.

دیدگاه‌ها