کد خبر : 1355776 | 16 شهریور 1395 ساعت 15:14 | 19.5K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی چهار تغییر تیم ملی؛

بازگشت پورعلی‌گنجی به ترکیب تیم ملی در چین

کارلوس کی‌روش در بازی دوم مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل چین دست به ایجاد تغییراتی در ترکیب تیم ملی زده است، که نشان از دست باز کی‌روش روی نیمکت دارد.

بازگشت پورعلی‌گنجی به ترکیب تیم ملی در چین

به گزارش "ورزش‌سه"،  کارلوس کی‌روش در بازی مقابل چین دست به چهار تغییر در ترکیب خود زده است. با مصدومیت دژاگه حضور مسعود شجاعی در ترکیب تیم ملی قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید.


خروج طارمی و ورود امیری با توجه به عملکرد نه چندان خوب مهدی طارمی و استفاده از این بازیکن در پست غیرتخصصی اتفاق ویژه‌ای به حساب نمی‌آید و طبیعی بود که کارلوس کی‌روش با توجه به حضور وحید امیری روی نیمکت و بازی‌های خوب او در پست وینگر چپ به این بازیکن اعتماد کند.


در سمت چپ خط دفاعی میلاد محمدی که تمرینات خوبی را با ترک‌گروژنی روسیه پشت سرگذاشته بود و به ترکیب اصلی این تیم راه یافته، جایگزین احسان‌حاج صفی شده که در بازی اول مقابل قطر نتوانست همان احسان همیشگی باشد و در دفاع و حمله با مشکل روبرو بود. در سمت راست خط دفاعی هم می‌توان حدس زد که اگر ووریا غفوری در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برد می‌توانست جایگزین رامین رضاییانی باشد که بهتر از حاج‌صفی در بازی اول عمل نکرد.


اما نکته ویژه تغییرات کی‌روش به قلب خط دفاعی برمی‌گردد. کارلوس کی‌روش ترجیح داده تا در این پست از بازیکنی استفاده کند که سابقه بازی در چین و همین ورزشگاه را دارد. اضافه شدن پورعلی‌گنجی با خروج سیدجلال حسینی با تجربه از ترکیب تیم همراه بوده تا کی‌روش به گونه‌ای آینده‌نگری خود برای بازی دادن به بازیکنان مدنظرش برای جام جهانی 2018 روسیه را هم نشان دهد.


مرتضی پورعلی‌گنجی یکی از معدود بازیکنان ایرانی است که در لیگ چین به میدان رفته است. پورعلی‌گنجی از تیم نفت تهران به تیم تیانجین پیوست و جالب اینکه سابقه گلزنی با تیم تیانجین در ورزشگاه المپیک شن‌یانگ را دارد تا کی‌روش روی نفوذ‌ها و ضربات سر او در موقعیت‌های ایستگاهی هم حساب کند.

دیدگاه‌ها