کد خبر : 1356024 | 17 شهریور 1395 ساعت 12:51 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

سالن دوزاده هزار نفری آزادی میزبان چلنج آسیا؛

تهران در انتظار هیجان بسکتبالی

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی از رقابت های فیبا آسیا چلنج در تهران با حامد حدادی نیز گفت و گویی انجام داده است.

تهران در انتظار هیجان بسکتبالی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، رقابت‌های بسکتبال فیباآسیا چلنج از جمعه نوزدهم شهریور به میزبانی سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار می‌شود. وب‌سایت رسمی فدراسیون جهانی بسکتبال طی گزارشی این مسابقات با حامد حدادی کاپیتان تیم ملی ایران نیز گفت و گویی داشته‌است.


در این گزارش و مصاحبه آمده‌است:


تعداد کمی از بسکتبالیست‌های آسیایی توانسته‌اند به جایگاهی در بسکتبال جهان برسند که حامد حدادی به آن رسیده‌است. سنتر 218 سانتی‌متری اهوازی بسکتبال ایران از بازیکنانی است که از سال 2006 وارد ترکیب تیم ملی ایران شده‌است و از همان روز یکی از ستون‌های اصلی بسکتبال ایران شده‌است. حامد حدادی فراتر از مرز و تصور است و تنها در داخل کشورش یک ستاره نشد و در ایران به موفقیت نرسید؛ او در چین و NBA نیز حضور داشت و درخشید.


هیچ شکی وجود ندارد که حامد حدادی بهترین بازیکنی است که در پست یائو مینگ چینی در بسکتبال آسیا وارد شده و به میدان رفته‌است. بازیکنی که ایران را به مقام‌های زیادی در سطح قاره رسانده و نقشی تاثیرگذار در موفقیت‌های تیم کشورش داشته‌است. با رهبری حامد حدادی تیم ملی بسکتبال ایران به تجربه‌های بی‌نظیری دست پیدا کرده‌است؛ حضور در المپیک 2008 و دو جام جهانی در سال‌های 2010 و 2014 از این اتفاق‌های بی‌نظیر است.


امسال که حامد حدادی 31 ساله شده نقشی کلیدی در تیم ملی کشورش بدست آورده‌است و در قالب آن به میدان می‌رود و جایگاهی باشکوه دارد. او یکی از بازیکنان باقی‌مانده از نسل طلایی بسکتبال در تیم ملی است و در روزهایی که بازیکنانی چون صمد نیکخواه‌بهرامی، مهدی کامرانی و حامد آفاق در ترکیب ایران نیستند و جوان‌ترها جایشان را گرفته‌اند حدادی که تجربه سال‌ها بازی در بهترین رقابت‌ها را دارد باید به آنها کمک کند تا خودشان را در تیم ملی جا بیندازند.


این بدان معنا نیست که حدادی تنها یک کاپیتان است و باید تیم و بازیکنان را به سمت جلو ببرد. او هنوز هم نقش تعیین کننده و تاثیرگذارش را در تیم ملی دارد و مهره‌های است که جریان رقابت را تغییر می‌دهد و همه چیز براساس او پیش می رود. حالا حدادی در فیباآسیا چلنج هم یک کاپیتان است و هم یک مهره تاثیرگذار؛ حتی شاید بخواهد عنوان ارزشمندترین بازیکن رقابت را برای خودش بدست بیاورد.
فیبا گفت و گویی با حدادی داشته که در ادامه می‌آید.


* آیا ایران در خانه سومین بار به این عنوان می‌رسد و هت‌تریک می‌کند؟


مدت زیادی بوده که ایران میزبان یک تورنمنت رسمی و مهم نبوده‌است و هدف ما این است که بهترین بازی خودمان را به نمایش بگذاریم و سومین قهرمانی‌مان را کسب کنیم.


* آیا دوباره می‌خواهی ارزشمندترین بازیکن مسابقات شوی؟


ارزشمندترین بازیکن شدن یک چیز جدا است اما تمام فکر و ذکر من این است که تیم ملی قهرمان شود. من هرکاری که لازم باشد در تیم انجام می‌دهم تا به هدفمان برسیم.


* نظرت درباره بازیکنان جوان تیم چیست؟


میانگین سنی تیم ما اکنون پایین‌ آمده‌است و ما بازیکنان با تجربه‌ای مثل صمد نیکخواه‌بهرامی، مهدی کامرانی و حامد آفاق نداریم. بله تیم جوان است و برای این بازیکنان جوان این رقابت‌ها فرصت خوبی است تا تجربه کسب کنند و استعدادشان را نشان دهند.


* کدام تیم را به عنوان حریف اصلی می‌بینی؟


همه تیم‌ها خوب هستند و هر مسابقه برای ما یک رقابت بزرگ است. ما به همه تیم‌ها یکسان نگاه می‌کنیم و پیش می‌ریم.


* به جز ایران کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی می‌بینی؟


هر تیمی که وارد مسابقات می‌شود می‌خواهد قهرمان باشد. هیچ تیمی برای باخت وارد میدان نمی‌شود. ایران،‌چین، کره جنوبی، چین تایپه، فیلیپین، قزاقستان و اردن به نظر من هشت تیم نخست مسابقات هستند.
 

دیدگاه‌ها