کد خبر : 1356219 | 18 شهریور 1395 ساعت 12:23 | 51.7K بازدید | 0 دیدگاه

آیا اعتراض به انتخاب ویلیامز درست بود؟

آخرین جنجال، بی مورد بود آقای کی‌روش!

انتخاب بنجامین ویلیامز داور استرالیایی برای قضاوت بازی ازبکستان – ایران در تاشکند حواشی ای را به همراه داشته است که البته بیشتر این حاشیه ها از سوی کی روش ایجاد شده است.

آخرین جنجال، بی مورد بود آقای کی‌روش!

به گزارش "ورزش سه"، علت ایجاد این حاشیه ها برخی تصمیمات نادرست این داور در بازی ایران – عراق بوده که بی شک ناخواسته بوده چرا که در برخی از بازی های مقدماتی جام جهانی تصمیمات داوری به سود ما بوده است. مثل دیدار با چین. که داور از گرفتن یک پنالتی به زعم کارشناسان داوری به سود چین خود داری کرده است.


سعید مظفری زاده یکی از کارشناسان داوری در این زمینه یادداشتی برای "ورزش سه"، فرستاده است که حاصل از نگاه منطقی وی به این جریان می باشد و چه خوب که حرف های این داور برای کی روش ترجمه شود.
در یادداشت سعید مظفری زاده این طور آمده است":« بنجامین ویلیامز یکی از داوران خوب و باتجربه فوتبال آسیا است که تجربه قضاوت در بازی های بزرگی همچون جام جهای را در کارنامه دارد. اگر چه انتخاب بنجامین با توجه به اتفاقاتی که در بازی ایران – عراق در جام ملت های آسیا رخ داد در این مقطع حساس کج سلیقگی از سوی دپارتمان داوری AFC محسوب می شود و لی این مسئله نباید باعث پیش داوری مسئولین فدراسیون فوتبال و کادر فنی تیم ملی شود که اگر این اتفاق صورت گیرد قطعا ضرر آن متوجه تیم ملی خواهد شد. علامت سوال بزرگی که این روزها در اذهان ایجاد شده نحوه رفتار مربی بزرگی چون کارلوس کی روش با داوران در زمین و بیرون از زمین مسابقه می باشد. در کنار واکنش های هیجانی می تواند ناشی از اطلاعات و ارزیابی های نادرستی باشد که از سوی مشاوران کی روش در اختیار وی قرار گرفته است! اینکه کی روش اذعان می کند ویلیامز سال گذشته حاضر نشد برای قضاوت بازی در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا به ایران بیاید یکی از اشتباهات اوست.زیرا در آن مقطع زمانی این دپارتمان داوری AFC بود که تصمیم گرفت با توجه به شرایط بازی و حساسیت های موجود داور بازی را تغییر دهد و مشابه این اتفاق به دفعات در دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال کشورمان رخ داده است. یا اینکه کی روش داوران دو بازی اخیر را متهم به دادن کارت زرد های بی مورد به بازیکنان ایران کرده است! این جای تعجب دارد به این خاطر که در دو بازی گذشته حتی یک مورد اخطار بی دلیل به بازیکنان  تیم ملی داده نشده است! درخواست کی روش از علی کفاشیان برای تغییر داور بازی با ازبکستان یکی دیگر از اشتباهات بزرگ کی روش است. دپارتمان داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت تاثیر کسی برنامه ریزی نمی کند و اجازه دخالت هم نمی دهد و هر کسی و تیمی اعتراض داشته باشد می تواند اعتراض خود را به صورت مکتوب از سوی دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام نماید. کلام آخر اینکه مجموع این رفتارها جزء برهم زدن تمرکز تیم و تاثیر منفی بر عملکرد داوران نتیجه ای دیگری برای ما در بر نخواهد داشت.»

دیدگاه‌ها