کد خبر : 1357553 | 23 شهریور 1395 ساعت 10:53 | 65.9K بازدید | 0 دیدگاه

حضور دوباره در مهمترین تورنمنت فوتبال جهان

آلیانس، محل فرود ستاره‌های جوان ایران

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از امشب در حالی آغاز می شود که بعد از چهار فصل بار دیگر این رقابت ها با حضور بازیکنان ایرانی برگزار خواهد شد.

آلیانس، محل فرود ستاره‌های جوان ایران

به گزارش "ورزش‌سه"،  آخرین بار علی کریمی ستاره تکنیکی فوتبال ایران بود که با پیراهن شالکه آلمان فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2012-2011 را به دست آورد. بازیکن مورد علاقه فیلیکس ماگات در نیم فصل بوندس لیگا بار دیگر به آلمان کوچ کرد تا این بار با آبی پوشان گلزن کرشن در کنار رائول گونزالس تجربه چمپیونزلیگ را به دست بیاورد.


پیش از علی کریمی ستاره هایی همچون علی دایی، مهدی مهدوی کیا ، وحید هاشمیان و مهرداد میناوند هم افتخار بازی در لیگ قهرمانان اروپا نصیب شان شده بود اما با افت فاحش فوتبال ایران و کم شدن تعداد لژیونرها حضور در این تورنمنت معتبر برای ایرانی ها به حسرتی بی پایان تبدیل شد تا این که درخشش جوانانی همچون سردار آزمون و سعید عزت الهی در ترکیب روستوف به این حسرت پایان داد.


دو ملی پوش ثابت ایران با قرار گرفتن درترکیب روستوف موفق شدند با درخشش در پلی آف لیگ قهرمانان همراه با نایب قهرمان روسیه به جمع 32 تیم برتر راه یافته و برای اولین بار نام خود را در تاریخ این تورنمنت به ثبت برسانند. قرار گرفتن در گروه چهارم باعث شد تا در اولین بازی روستوف به بایرن مونیخ یکی از سه مدعی اصلی قهرمانی برخورد کند و امشب کار خود در این تورنمنت را در ورزشگاه زیبای آلیانس آرنا آغاز خواهند کرد.
 

1142454


سردار آزمون و عزت الهی امشب این شانس را دارند با قرار گرفتن در ترکیب اصلی روستوف مونیخ را به تسخیر پسران طلایی ایران در بیاورند و شبی رویایی برای خود مقابل ستاره های گران قیمت باواریایی ها به ثبت برسانند. شبی که قطعا چشمان بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی هم به مونیخ دوخته شده تا شاهد درخشش نسل جدید فوتبال ایران در قلب اروپا باشند.


علاوه بر سردار آزمون و سعید عزت الهی در روستوف علی کریمی دیگر جوان آینده دار فوتبال ایران هم این شانس را دارد تا سومین نماینده ما در لیگ قهرمانان اروپا لقب بگیرد. بازیکنی که در عضویت باشگاه دیناموزاگرب کرواسی قرار دارد و با این تیم به این تورنمنت معتبر صعود کرده است. البته برخلاف سردار و سعید، علی کریمی هنوز نتوانسته برای خود در جمع شاگردان کرانتچار جایگاه ثابتی به دست بیاورد اما همین که نامش در فهرست ارائه شده به یوفا گنجانده شده خود جای امیدواری است که این بازیکن هم تجربه بازی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد.

دیدگاه‌ها