کد خبر : 1357558 | 23 شهریور 1395 ساعت 11:13 | 22.4K بازدید | 0 دیدگاه

از فینال المپیک تا پرسپولیس - استقلال

سوت دربی 83 به فغانی رسید

در فاصله سه روز تا دربی حساس پایتخت کمیته داوران به تمامی گمانه زنی ها پایان داد و داور فینال المپیک را برای قضاوت این دیدار انتخاب کرد.

سوت دربی 83 به فغانی رسید

 

به گزارش "ورزش‌سه"،  علیرضا فغانی داور سرشناس فوتبال ایران که چند هفته قبل با عملکرد خوب خود در المپیک 2016 ریودوژانیرو به عنوان داور فینال انتخاب و جدال برزیل با آلمان را با شایستگی سوت زد به عنوان داور دربی 83 انتخاب شد تا حساس‌ترین بازی نیم فصل نخست فوتبال ایران را برای سومین بار سوت بزند. این یک تصمیم قابل پیش بینی بود و با توجه به سال خوب فغانی این خبر هیجان چندانی ایجاد نکرده است.


فغانی پیش از این دو بار تجربه سوت زدن در دربی‌های پایتخت را به دست آورده بود که قضاوت‌های او بدون هیچ حاشیه خاصی به پایان رسید و حالا این داور بین المللی ایران برای سومین بار در شرایطی جدال استقلال و پرسپولیس را سوت خواهد زد که دو تیم در جدول جایگاه متفاوتی دارند. دربی 74 اولین تجربه فغانی بود که پرسپولیس با هت تریک ایمون زاید برنده بازی شد و دربی 77 هم دومین تجربه که دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند. البته با وجود خاطرات خوب در دربی پرسپولیسی‌ها و برانکو از فغانی دل خوشی ندارند و او در مدت زمانی طولانی پس از بازی سال گذشته قرمزها مقابل ذوب آهن برای قضاوت بازی‌های این تیم ابلاغ نگرفته است.


پیش از این محسن ترکی با هفت بار قضاوت در دربی رکورددار سوت زدن این بازی حساس قلمداد می‌شود و بعد از ترکی هم سعید مظفری زاده سه بار در سال‌های گذشته این بازی را سوت زده بود. فغانی که سال خوبی را پشت سر گذاشته، با حساسیت‌های این دیدار آشناست و با توجه به وجهه مناسب اش، بعید است که مشکل خاصی در قضاوت این بازی برایش پیش بیاید.

دیدگاه‌ها