کد خبر : 1357667 | 23 شهریور 1395 ساعت 18:07 | 106.9K بازدید | 0 دیدگاه

معروف‌ترین عکس از معروف‌ترین دربی تاریخ

بی تردید بازی روز 15 مهرماه سال 1362 را که استقلال در آن 1-0 برنده شد،مهم‌ترین بازی تاریخ دربی است.

به گزارش "ورزش سه"، در این روز استقلال و پرسپولیس در حالی بیش از 100 هزار تماشاگر را به ورزشگاه آزادی کشاندند که به همین تعداد، هوادار در خارج از ورزشگاه حضور داشت و شرایط به گونه‌ای بود که در روز 15 مهرماه سال 1362 تا ساعت 12 بامداد روز بعد در مسیر جاده مخصوص تهران  تا کرج جای سوزن انداختن نبود. مردم با دلخوری محوطه استادیوم را ترک می‌کردند، بازی به علت صعود گروهی از تماشاگران از دکل‌های پروژکتور برق فشار قوی آغاز نمی‌شد چون نیاز به روشن کردن آنها بود و امکان داشت در لحظه روشن کردن نور ورزشگاه، خطر جانی مردم را تهدید کند.

 

1142600


تماشاگر از دیواره طبقه دوم هم بالا رفته و نزدیک 3 هزار تماشاگر هم از روی خندقی با عرض یک متر و 75 سانتیمتر پریده و خود را به داخل زمین رسانده بودند.


در چنین وضعیتی ناصر حجازی به نمایندگی از 2 تیم و بازیکنان و کادر فنی پشت میکروفون رفت و درخواست کرد مردم پایین بیایند و نیامدند تا این که مسئولان، دل به دریا زده و بازی را زیر نور آغاز کردند. پروژکتورها هم روشن شد اما هیچ کس را برق فشار قوی استادیوم خشک نکرد!


بازی آغاز شد و استقلال در روزی که برتر از پرسپولیس بود 1-0 برنده شد. این عکس یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ فوتبال ماست. روح الله عبادزاده توپی را سانتر کرده و حجازی آن را جمع کرده است. شاهین بیانی، پرویز مظلومی، رضا احدی و مراغه چیان از استقلال و ناصر محمدخانی، غلامرضا فتح آبادی و ضیا عربشاهی صحنه را نگاه می‌کنند!

دیدگاه‌ها