کد خبر : 1358365 | 26 شهریور 1395 ساعت 06:12 | 112K بازدید | 0 دیدگاه

باخت به اسپانیا جبران شد؛

ایران 5 - مراکش 3؛ بازگشت امید به صعود

ملی پوشان فوتسال ایران با ارائه نمایش برتر نسبت به مراکش 3 امتیاز مهم گرفتند تا شرایط‌شان برای راهیابی به مرحله بعد هموارتر باشد.

ایران 5 - مراکش 3؛ بازگشت امید به صعود

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران که در بازی اول جام جهانی 2016 کلمبیا با نتیجه 5 بر یک از اسپانیا شکست خورد و عملکرد ضعیفی در آن بازی داشت دومین مسابقه خود را از ساعت 5:30 بامداد امروز برابر مراکشی برگزار کرد که این تیم هم در نخستین دیدار 5 بر صفر از جمهوری آذربایجان باخته بود.


شاگردان ناظم‌الشریعه پس از شروع با استرس در دقایق ابتدایی مقابل مراکش به مرور زمان سوار بازی شدند و با استفاده حداکثری از موقعیت‌ها و البته از دست دادن یک پنالتی نقطه اول موفق شدند 4 گل بزنند ولی با اشتباهاتی که در خط دفاع داشتند دو گل هم خوردند؛ در نیمه دوم ایران نمایش ضعیف‌تری از نیمه اول داشت و پُر اشتباه ظاهر شد که نتیجه آن زدن تنها یک گل و دریافت دو گل بود.


ایران با این پیروزی 3 امتیازی شد ولی بر حسب تفاضل گل کمتر نسبت به تیم ملی آذربایجان در جایگاه سوم قرار گرفت و امیدوار است با پیروزی یا حتی تساوی در آخرین بازی جواز حضور در جمع 16 تیم پایانی را پیدا کند.

 

 

1143412

 

 


گروه F جام جهانی فوتسال
سالن محل بازی: کولیسیو ایوان مدلین / ساعت آغاز: 05:30 به وقت ایران
داور: سرخیو کابررا(کوبا)، بوگدان سورسکو(رومانی)، خوزه کاتمو(آنگولا) و سدریک پلیسیر(فرانسه)

 

 

بازیکنان ایران

 


سپهر محمدی(GK)، علیرضا صمیمی(GK)، احمد اسماعیل‌پور، محمد کشاورز، حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، افشین کاظمی، محمد طاهری، مهران عالیقدر، حسین طیبی، فرهاد توکلی و مهدی جاوید
سرمربی: محمد ناظم الشریعه

 

 

بازیکنان مراکش

 


رابی زاری(GK)، اشرف سعود، محمد جود، خلید کوری، یوسف المزرای، سوفیان بوریته، یونس الاساس، عدیل هبیل، زکریا کیوری، سوفیان المسرار، بیلال بکالی، ردا خیاری(GK)، سلیمان امقر و فاطی عبدالطیف
سرمربی: هشام دکیک

 

 

اخطار

 


بیلال بکالی(12) - یونس الاساس(15) - محمد جود(16(17)) - سوفیان المسرار(20) از مراکش

 

علیرضا صمیمی (19) - محمد کشاورز(25) از ایران 

 

 

ترکیب اولیه ایران

 


علیرضا صمیمی، علی اصغر حسن‌زاده، فرهاد توکلی، مهدی جاوید و احمد اسماعیل‌پور

 


ترکیب اولیه مراکش

 


رابی زاری، محمد جود، عدیل هبیل، سوفیان المسرار و بیلال بکالی
 


 

1143408


 

 

شرح گل‌ها

 

 

ایران 1 - مراکش 0 (دقیقه 10: حسین طیبی): پاس تند و تیز احمدی در محوطه جریمه مراکش با دفع ناقص المسرار و خروج اشتباه زاری دروازه‌بان این تیم مقابل پای طیبی افتاد تا این بازیکن دروازه خالی مراکش را به راحتی باز کند.

 

ایران 2 - مراکش 0 (دقیقه 15: مهدی جاوید): پاس بد بکالی از اوت به زاری و دفع سراسیمه و اشتباه او توپ را مقابل پای جاوید قرار داد تا او با شوت سر ضرب دومین گل ایران را بزند.

 

ایران 2 – مراکش 1 (دقیقه 16: محمد جود): پاس به تیرک دوم عالی هبیل را محمد جود تبدیل به گل اول مراکش کرد.

 

ایران 3 - مراکش 1 (دقیقه 16: علی‌اصغر حسن‌زاده): ضربه شروع مجدد دو ضرب برای ایران را جاوید با پاس کف پا در اختیار حسن‌زاده قرار داد تا او با شوت فنی گل سوم ایران را به ثمر رساند.

 

ایران 4 - مراکش 1 (دقیقه 18: فرهاد توکلی): کار تیمی عالی بازیکنان ایران با پاس حسن‌زاده از سمت چپ زمین و ضربه تمام کننده توکلی گل چهارم را به همراه داشت.

 

ایران 4 - مراکش 2 (دقیقه 19: عدیل هبیل): پنالتی نقطه دوم به سود مراکش را هبیل با شوت دقیق و فنی به سمت چپ دروازه صمیمی زد تا اختلاف گل به عدد 2 برسد.

 

ایران 5 - مراکش 2 (دقیقه 26: علی‌اصغر حسن‌زاده): کار تیمی و سرعتی خوب ایران را جاوید با پاس عالی در مقابل دروازه به حسن‌زاده رساند و این بازیکن با پای چپ پنجمین بار دروازه مراکش را باز کرد.

 

ایران 5 - مراکش 3 (دقیقه 34: عدیل هبیل): اشتباه احمدی که آخرین بازیکن ایران بود فرصت را در اختیار المسرار قرار داد که شوت این بازیکن پس از برخورد به زیر طاق دروازه ایران مقابل پای هبیل قرار گرفت تا این بازیکن دومین گل خود را به ثمر رساند.

 

 

بهترین بازیکن

 


حسن‌زاده با وجود اینکه یک پنالتی نقطه اول را به تیرک زد اما دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد تا مثل بازی اول بهترین بازیکن ایران باشد و کیفیت خود را با حفظ توپ‌های به موقع و زمینه‌سازی حملات نشان دهد؛ ضمن اینکه هبیل بازیکن مراکش هم که دو گل زد یکی دیگر از بهترین بازیکنان حاضر در این مسابقه بود.

 

 

اتفاق ویژه

 


شاید اخطاری که صمیمی دروازه‌بان ایران در این بازی گرفت مهم‌ترین اتفاق باشد چراکه او باتوجه به کارت زردی که از دیدار با اسپانیا داشت از بازی حساس پایانی گروهی مقابل آذربایجان محروم شد تا ایران در آن مسابقه با تنها یک دروازه‌بان که سپهر محمدی است به میدان برود.

 

 

 

در حاشیه

 

 


* قدرت بهادری به دلیل مصدومیت در بازی قبل مقابل اسپانیا دیدار برابر مراکش و ادامه جام جهانی را از دست داده است.
* آخرین تمرین پیش از مسابقه دو تیم در سالن 6 هزار نفری محل بازی انجام شده است.
* ناظم‌الشریعه به اعلام خطا برای مراکش اعتراض زیادی داشت.
* طیبی پس از گلزنی، پیراهن بهادری مصدوم و غائب در این بازی را از روی نیمکت برداشت و بالا گرفت.
* حسن‌زاده در دقیقه 15 یک پنالتی نقطه اول را از دست داد و به تیرک عمودی دروازه زد.
* صمیمی با خروج زودتر از موقعی که در پنالتی نقطه دوم مراکش داشت کارت زرد گرفت و با توجه به اخطار بازی قبل مقابل اسپانیا از سومین دیدار گروهی برابر آذربایجان محروم شد.
* یونس الاساس با اخطاری که مقابل ایران گرفت دو کارته شد تا از همراهی مراکش برابر اسپانیا محروم شود.
* هر دو تیم در نیمه اول 5 خطای فنی را مرتکب شدند.
* دکیک سرمربی مراکش به دلیل اعتراض زیاد به داور بازی از کنار زمین اخراج شد.
* مصدومیت کشاورز از ناحیه صورت موجب وقفه چند ثانیه‌ای بازی شد.
* در حالی که بیش از 12 دقیقه از نیمه دوم باقی مانده بود بازیکنان ایران پنجمین خطا را مرتکب شدند.
* مراکش در سه دقیقه پایانی از سیستم پاور پلی استفاده کرد تا بتواند از این طریق به گل برسد.

دیدگاه‌ها