کد خبر : 1358652 | 27 شهریور 1395 ساعت 05:54 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

والیبال نشسته فینالیست شد

نتایج ورزشکاران ایران در روز نهم پارالمپیک

ورزشکاران کشورمان در نهمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو در چهار رشته به میدان رفتند و موفق به کسب دو مدال نقره شدند.

نتایج ورزشکاران ایران در روز نهم پارالمپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، در روز نهم این بازی‌ها سمیه عباسپور در رشته تیراندازی با کمان کامپوند پس از استراحت در مرحله یک شانزدهم نهایی، در مرحله یک هشتم نهایی مقابل کمانداری از کشور آلمان قرار گرفت و با نتیجه 140 بر 129 پیروز شد.

 

وی در مرحله بعدی مقابل نماینده بریتانیا 137 بر 136 به برتری دست یافت و گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت.

 

عباسپور در دیدار ما قبل فینال مقابل حریفی از چین با نتیجه 137 بر 129 شکست خورد و از صعود به فینال باز ماند.

 

کماندار کشورمان در تلاش برای کسب مدال برنز هم مغلوب شد و این بار به نماینده کره‌جنوبی 140 بر 138 باخت و از دستیابی به مدال باز ماند.

 

مجید کاکوش به عنوان آخرین نماینده تیروکمان ایران در پارالمپیک هم در روز نهم به میدان رفت و پس از برتری مقابل حریفی از فرانسه، در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نماینده جمهوری چک با نتیجه 142 بر 122 مغلوب شد و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

 

در رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F55 جلیل باقری جدی و حامد امیری از کشورمان با 10 حریف از بلغارستان، صربستان (2 ورزشکار)، کامرون، بوسنی، پاناما، برزیل، لهستان (2 ورزشکار) و تانزانیا رقابت کردند.

 

امیری موفق شد با رکورد 11.40 که در پرتاب پنجم ثبت کرده بود، در رده دوم قرار بگیرد و به مدال نقره دست پیدا کند. وی بیستمین مدال‌آور کاروان کشورمان نیز لقب گرفت.

 

در همین رقابت جلیل باقری با رکورد 11.16 متر به عنوانی بهتر از ششمی دست نیافت.

 

دوومیدانی ایران یک نماینده دیگر در روز نهم نیز داشت و بتول جهانگیری در پرتاب وزنه کلاس F33 به مصاف 6 حریف خود رفت.

 

جهانگیری در سه پرتاب نخست خود به ترتیب رکوردهای 4.53 متر، 4.57 متر و 4.29 متر را به ثبت رساند.

 

وی در پرتاب چهارم خود مرتکب خطا شد، در تلاش پنجم وزنه را 4.23 متر پرتاب کرد و در پرتاب ششم نیز رکورد 4.13 را از خود بر جا گذاشت.

 

جهانگیری بدین ترتیب با رکورد 4.57 که در پرتاب دوم خود ثبت کرده بود، در بین هفت ورزشکار به عنوانی بهتر از ششمی دست نیافت.

 

در فوتبال هفت نفره تیم ملی کشورمان دیدار نهایی را با اوکراین برگزار کرد. در این بازی ملی‌پوشان کشورمان با نتیجه 2 بر یک مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا یک نقره دیگر برای کاروان کشورمان به ارمغان بیاید. گل برتری اوکراین در وقت اضافه اول به ثمر رسید تا هشتمین نقره کاروان ایران به نام تیم فوتبال هفت نفره ثبت شود.

 

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان هم در دیدار نیمه نهایی به مصاف برزیل، میزبان مسابقات رفت که با برتری در سه ست متوالی جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کرد.

 

کاروان پارالمپیک کشورمان تاکنون هفت مدال طلا، هشت نقره و شش برنز کسب کرده است.

 

مدال‌های ایران تا پایان روز نهم به شرح زیر است:


طلا: ساره جوانمردی (2 طلا در تیراندازی)، مجید فرزین (وزنه‌برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، سیامند رحمان (وزنه برداری) و زهرا نعمتی (تیراندازی با کمان)

 

نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه‌ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه)، سجاد نیک‌پرست (پرتاب نیزه)، حامد امیری (پرتاب وزنه)، فوتبال هفت نفره

 

برنز: پیمان نصیری (دوی 1500 متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق‌زاده (وزنه برداری)، اسدالله عظیمی (پرتاب وزنه)، جواد حردانی (پرتاب نیزه) و محسن کائیدی (پرتاب نیزه)

 

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو از 18 شهریورماه با حضور چهار هزار و 350 ورزشکار از 159 کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیروی برزیل آغاز شده است و تا 28 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 

کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از 111 ورزشکار در 12 رشته ورزشی در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.

دیدگاه‌ها