کد خبر : 1358985 | 28 شهریور 1395 ساعت 10:36 | 19K بازدید | 0 دیدگاه

یورش به ششمین طلا پارالمپیک؛

ایران - بوسنی؛ انتقام لندن در ریو

تیم ملی والیبال نشسته ایران عصر امروز در آخرین رقابت پارالمپیک ریو در دیدار فینال رو در روی بوسنی قرار می گیرد تا نقره لندن را تبدیل به طلا کند.

ایران - بوسنی؛ انتقام لندن در ریو

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین روز پارالمپیک 2016 ریو تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران در دیدار پایانی، برای کسب مدال طلا رو در روی تیم بوسنی قرار خواهد گرفت.

 

این فینال مهم مقابل رقیب دیرینه والیبالیست های نشسته ایران برگزار خواهد شد تا دو فینالیست سنتی یک بار دیگر در بازی پایانی یکدیگر را ملاقات کنند. ایران از پارالمپیک ١٩٩٢ بارسلون پا به این رقابت ها گذاشت و در تمام این سال ها یک پای فینال بود که تنها در برالمپیک ٢٠٠٤ سیدنی و ٢٠١٢ لندن موفق به کسب مدال طلا نشد.


آخرین فینال این دو تیم به المپیک گذشته بازمی گردد که شکست نزدیک ایران آنها را به نقره رساند اما این بار شانس شاگردان بهمن رضایی برای طلایی شدن بسیار بالاست. با اینکه مرتضی مهرزاد، بازیکن ٢٤٦ سانتی متری ایران پارالمپیک را تحت تاثیر قرار داده است اما او یکی از تازه واردهایی محسوب می شود که سایر بازیکنان از کیفیت فنی بسیار بالاتری نسبت به او برخوردار هستند تا این ترکیب تکنیک و فیزیک این تیم ایران را به یکی از بهترین تیم های تاریخ پارالمپیک تبدیل کند.


خبر فوت بهمن گلبارنژاد شب گذشته را بر کل کاروان ایران تلخ کرد تا روحیه ای برای ادامه کار نماند اما والیبالیست های نشسته می خواهند با کسب طلا پارالمپیک روح او را شاد کنند تا کمی از تلخی بزرگ این حادثه دلخراش جبران شود. پروزی های پی در پی که آخرین آن به بازی نیمه نهایی و مقابل برزیل بازمی گردد نشان داده است ایران یکی از ترکیب های تمرار نشدنی خود در پارالمپیک را دارد و این دیدار انتقام فینال لندن خواهد بود تا طلا یک بار دیگر بر گردن ایرانی ها انداخته شود.

 

دیدار فینال والیبال نشسته ساعت ١٩:٣٠ یکشنبه به وقت تهران برگزار می‌شود و دیدار رده‌بندی هم قبل از آن در ساعت 17 انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ها