کد خبر : 1359127 | 28 شهریور 1395 ساعت 18:09 | 259.9K بازدید | 0 دیدگاه

تحقیق مشترک پلیس و کمیته بین المللی المپیک

چه کسی باعث مرگ گلبارنژاد شد؟

بهمن گلبار نژاد، اولین ورزشکار تاریخ پارالمپیک بود که بعد از رخ دادن یک تصادف دلخراش در مسیر مسابقات دوچرخه سواری، جان خود را از دست داد.

چه کسی باعث مرگ گلبارنژاد شد؟

 

به گزارش "ورزش سه"، نشیریه معتبر گاردین با ارائه گزارشی بعد از این اتفاق تلخ اذعان داشت که کمیته ملی پارالیمپیک، پلیس شهر ریودوژانیرو، کمیته پزشکی مسابقات و جامعه دوچرخه سواری جهان، با انتشار بیانیه هایی، حادثه رخ داده را بسیار تاسف برانگیز قلمداد کردند.

 

مسعود اشرفی، رئیس کمیته پارالمپیک ایران در این خصوص گفت: "ورزشکار 42 ساله شیرازی، کنترل خود را در مسیر مسابقه و در ساعت 10:35 دقیقه به وقت محلی از دست داد و با برخورد به حصار حاشیه میسر مسابقه، دچار این حادثه شد.

 

 

1144078

 

 

در حال حاضر تحقیقات در رابطه با احتمال قصور یک دوچرخه سوار دیگر در بر هم خوردن تعادل گلبار نژاد یا تصادفی بودن این اتفاق تلخ آغاز شده است.

 

رئیس سازمان مسابقات پارالیمپیک ریو اذعان داشت که حادثه در سمت راست باند برگزاری مسابقه در "آونیدو استدو" در منطقه "گوانبارا" رخ داده است.

 

بعد از این اتقاق و با حضور تیم پزشکی در محل حادثه،  علیرغم ضربه ای که به سر او وارد شده، ابتدا وضعیت جسمی ورزشکار متوفی خوب گزارش شده است اما بعد از دقایقی، حال عمومی ورزشکار ایرانی به وخامت گراییده و به همین دلیل با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.

 

 

1144079

 

 

درگذشت گلبار نژاد، بعد از سکته دوم او اتفاق افتاده است. سکته اول این ورزشکار 42 ساله، در مسیر بیمارستان و در آمبولانس در ساعت 11:50 دقیقه رخ داده است.

 

"سر فیلیپ کروان"، رئیس کمیته جهانی المپیک در این خصوص گفت: "بدون شک این اتفاق، لحظات تلخی را برای تمامی مجموعه پارالیمپیک ریو رقم زده است. این تراژدی وحشتناک، سایه بزرگی بر روی روند خوب مسابقات پارالیمپیک ریو 2016 انداخته و مسابقات را تحت الشعاع قرار داده است. تمامی مسائل برای حفظ جان بهمن گلبار نژاد رعایت شد و در آمبولانس اعزام شده به محل نیز چند پزشک متخصص حضور داشتند".

 

مدیر ورزشی کمیته جهانی المپیک، پیرس جونس با دفاع از شرایط برگزای مسابقه و فضای حاکم بر آن رابطه گفت: "فاجعه رخ داده، در تندترین شیب مسیر مسابقه رخ نداده است. مراحل طراحی شده برای مسابقات دوچرخه سواری کاملا بر اساس رقابت دوچرخه سواران بوده است و همه ورزشکاران شرکت کننده، تجربه حضور در چنین شرایطی را دارا هستند. در مسابقات دوچرخه سواری، مسیرهایی مختلف با شرایط متفاوت طراحی می شود تا تمام قابلیت های ورزشکاران در این بخش سنجیده شود.

 

با این تفاسیر، به نظر می رسد برای روشن شدن جزئیات این حادثه تلخ کمی زمان لازم است و احتمالا طی روزهای آینده اخبار بیشتری در این رابطه شنیده خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها