کد خبر : 1359453 | 30 شهریور 1395 ساعت 06:53 | 22.6K بازدید | 0 دیدگاه

شانس ایران برای میزبانی جام جهانی فوتسال

با توجه به حضور علی کفاشیان در کمیته فوتسال فیفا و تلاش هایی که تاکنون شده، این انتظار می رود ایران به اخذ میزبانی جام جهانی نزدیک‌تر شود. با این حال تا روز برگزاری رای گیری هیچ چیز مشخص نخواهد شد و لابی‌هایی که پشت پرده برای گرفتن میزبانی انجام می‌شود، بیشتر از همه چیز تاثیر گذار است.

شانس ایران برای میزبانی جام جهانی فوتسال

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، هشت کشور از چهار کنفدراسیون قاره‌ای (آسیا، آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب، اقیانوسیه و اروپا) برای میزبانی جام جهانی 2020 فوتسال درخواست داده‌اند که بر اساس اعلام سایت فیفا جزو بیشترین پیشنهادها برای برگزاری یک تورنمنت فیفا محسوب می‌شود. همچنین هیچ یک از این هشت کشور تاکنون میزبانی این تورنمنت را به عهده نداشته‌اند و رقابت برای اخذ میزبانی برای تمام کشورها جدی است. فدراسیون فوتبال ایران نیز درخواست میزبانی را برای فیفا ارسال کرده است و  امارات و ژاپن اصلی‌ترین رقیبان ایران در آسیا محسوب می‌شوند.

 

پیش بینی می‌شد  فدراسیون فوتبال همانند مسابقات گذشته‌ای که تلاشی برای گرفتن میزبانی‌اش نداشته، برای جام جهانی فوتسال هم اقدام جدی انجام ندهد اما بر اساس شواهد و اقدامات صورت گرفته به نظر می‌رسد ایران یکی از گزینه‌های اصلی میزبانی نهمین دوره جام جهانی فوتسال است.  

 

مهلت ارسال مدارک جهت اعلام درخواست میزبانی جام جهانی در تعطیلات نوروز به اتمام رسیده بود و ایران با نفوذ علی کفاشیان و با این استدلال که فدراسیون فوتبال در نوروز، تعطیل بود به فهرست کاندیدای میزبانی اضافه شد. این اتفاق نشان دهنده اهمیت فدراسیون فوتبال در گرفتن این میزبانی است.

 

همچنین سید رضا افتخاری پیگیری‌هایی را از طریق نهاد ریاست جمهوری انجام داده و ضمانت‌هایی که باید برای فیفا ارسال شود به امضا رسیده است. تاکنون وزارت ورزش و جوانان، وزارت دادگستری، وزارت فرهنگ و ارشاد این ضمانت‌ها را امضا کرده‌اند و فدراسیون فوتبال در انتظار گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت دادگستری و صدا و سیما برای ارسال مدارک است.

 

همچنین هفت شهر از ایران برای میزبانی مسابقات به فیفا معرفی شده‌اند. اصفهان، تبریز، مشهد، تهران، ارومیه، یزد و اردبیل هفت شهری هستند که برای میزبانی ایران نامزد شده‌اند. در میان ورزشگاه‌های معرفی شده، سالن‌های آزادی تهران، 9 دی اصفهان و غدیر ارومیه جزو سالن‌هایی هستند که پیش از این در رویدادهای بین المللی مختلف مورد استفاده قرار گرفته و در صورت اعطای میزبانی به ایران، احتمال میزبانی این سالن‌ها بیشتر از بقیه است.

 

علی کفاشیان پیش از سفر به کلمبیا در گفت‌وگو با ایسنا درباره میزبانی جام جهانی گفته بود: درخواست میزبانی را ارسال کرده‌ایم و در سفری که به کلمبیا برای حضور در جام جهانی خواهم داشت جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم و در این جلسه درخواست میزبانی جام جهانی فوتسال برای ایران را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد

.

فیفا، کارگاهی نیز در حاشیه مسابقات جام جهانی برگزار کرد که کشورهای خواستار میزبانی در آن حضور داشتند. نماینده فدراسیون فوتبال نیز در این کارگاه شرکت کرده و پروسه انتخاب میزبان جام جهانی مراحل پایانی امور اداری خود را پشت سر می‌گذراند.

 

با توجه به حضور علی کفاشیان در کمیته فوتسال فیفا و تلاش‌هایی که تاکنون شده، این انتظار می‌رود ایران به اخذ میزبانی جام جهانی نزدیک‌تر از قبل باشد. با این حال تا روز برگزاری رای گیری هیچ چیز مشخص نخواهد شد و لابی‌هایی که پشت پرده برای گرفتن میزبانی انجام می‌شود، بیشتر از همه چیز تاثیرگذار است.

 

دیدگاه‌ها