کد خبر : 1359921 | 31 شهریور 1395 ساعت 20:04 | 122.2K بازدید | 0 دیدگاه

اگر آن تصمیم داور درست بود؛

دایی: فوتبال را کنار می گذارم

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران ضمن انتقاد از داور دیدار با ماشین سازی می گوید اگر تصمیم داور در اعلام نکردن ضربه پنالتی درست باشد فوتبال را ترک می کند.

دایی: فوتبال را کنار می گذارم

به گزارش "ورزش سه"، علی دایی با حضور در نشست خبری بعد از دیدار با ماشین سازی پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شد. مشروح این نشست خبری به شرح زیر است:

 


ارزیابی از بازی؟
فکر می کنم در 10 دقیقه ابتدایی نیمه اول نمایش خوبی نداشتیم و بعد از آن بهتر از ماشین سازی ظاهر شدیم. موقعیت های زیادی را خلق کردیم که بعضی از آنها با بی دقتی خودمان به هدر رفت و بعضی ها را داور به هدر داد. بازی سخت بود زیرا داوری اشتباهات زیادی داشت. در دو نیمه از داوری ضرر دیدیم و نمی دانیم باید چه واکنشی نشان دهیم. بازیکنان ما به قدری خوب بودند که با همه این مسائل سه امتیاز را گرفتند و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

 

اشتباهات داوری؟
هر کسی فقط دو بار فوتبال دیده باشد می تواند به خوبی درباره داوری نظر بدهد. متاسفانه فاصله داوران ما بسیار زیاد است. یک گروه داوری در فینال المپیک سوت می زند و یک داور مانند امروز قضاوت می کند که نمی شود آن را توضیح داد. نیمه اول نصرتی توپ را با دست زد که قطعا پنالتی و اخراج داشت. نیمه دوم وسط آنها دفاع وسط ماشین سازی با خطایی که روی مطهری کرد باید اخراج می شد. اگر 9 نفره می شدند ما قطعا در گلزنی بهتر عمل می کردیم. در نیمه دوم ماشین سازی فقط به دنبال بازی مستقیم بود تا با کشتی و این چیزها که زیاد انجام می دادند به دنبال گل بود. حق ما در این بازی سه امتیاز بود و بازیکنان با همه وجود جنگیدند تا این سه امتیاز را بگیرند. کمیته داوران باید این بازی از اول تا آخر نگاه بکند تا ببیند چه خطاهایی را داور بر عکس گرفته یا نگرفته است. دو صحنه حساس را در محوطه جریمه ندید و پنالتی که به ضرر ما اعلام شد بازیکن حریف فخر الدینی را زد. به بازیکنان گفته بودم در محوطه جریمه دقت کنند تا پنالتی ندهیم. در دقایق آخر بازی نزدیک بود سکته کنیم و بازی که باید راحت می بردیم خیلی سخت تمام شد. بازی با استقلال نیز دو پنالتی و اخراج را نگرفتند و در بازی با پیکان پنالتی روی میلاد فخرالدینی را نگرفتند و من نیز نیمکت را آرام کردم. در این بازی جلوی چشم من اتفاقاتی افتاد که داور سوت نزد تا من به حد سکته برسم. چرا باید همه فشار ها روی من باشد که با یک باخت تیمم همه چیز عوض می شود. ناظر بازی از من پرسید داور باید چه کار کند؟ به او گفتم داور باید قضاوت عادلانه انجام دهد تا با خیال راحت شب بر بالین بگذارد نه اینگونه که تن و بدن ما بلرزد و بعد هم برود. ما نباید کاری بکنیم که اختلاف داوری ها اینقدر زیاد باشد.

 

تعطیلی لیگ به دلیل بازی تیم ملی؟
گفتن آنها پیش از لیگ چه مشکلی را برای ما حل می کند؟ این همه فاصله چه کمکی به ما می کند؟ در کوران بازی هاست که تیم ها شکل می گیرند و می توانند به فرم خوب برسند. با تمام احترامی که برای همه قائلم آیا این تعطیلات می تواند به کسی کمک کند؟ تیم ملی خوب از یک لیگ خوب تشکیل می شود. یک کشور دنیا را بگویید که این مقدار توقف داشته باشد. این اتفاقات تنها برای لیگ ما است اما من دعا می کنم تیم ملی به جام جهانی برود. تمام توجه ما به تیم ملی است و امیدوارم با صعود به جام جهانی مردم را خوشحال کنند.

 

اعتراض هر دو سرمربی به داوری؟
احترام زیادی برای خطیبی قائل هستم اما دو پنالتی و اخراج ما گرفته نشده است. بازیکنی که باید اخراج می شد ضربه ایستگاهی منجر به گل را زد که اگه این بازیکن اخراج می شد چه کسی توپ را گل می کرد؟ اگر آن توپ پنالتی نباشد من فوتبال را کنار می گذارم و دیگر به استادیوم نمی آیم. مگر می شود با کف دست توپ را لمس کرد و داور پنالتی اعلام نکند؟ ما از داوری متضرر شدیم و انتظار داریم قضاوت ها عادلانه باشد تا حق کسی پایمال نشود. ما باید برنامه ریزی بکنیم تا تیم ها در این شرایط نباشند و بعد از همه این مشکلات با یک سوت غلط نتایج تغییر می کند.

دیدگاه‌ها