کد خبر : 1360071 | 01 مهر 1395 ساعت 12:32 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

قلعه‌نویی می‌داند چطور از من بازی بگیرد

نوری: فریب صدرنشینی را نمی خوریم

کاپیتان سابق سرخ پوشان پایتخت، این روزها برای سرخ پوشان تبریزی به میدان می رود، محمد نوری معتقد است فوتبال تبریز به یک جام قهرمانی نیاز دارد که تراکتورسازی در لیگ شانزدهم می تواند این نیاز را برآورده کند.

نوری: فریب صدرنشینی را نمی خوریم

به گزارش "ورزش سه"، محمد نوری این روزها به همراه تراکتورسازی در صدر فوتبال ایران قرار دارد، او در گفتگویی با خبرنگار ورزش سه در رابطه با وضعیت خود و تیمش به صحبت پرداخت.


سیاه جامگان حریف سختی بود


ما در آخرین بازی مان در هفته هفتم توانستیم سیاه جامگان را با سه گل از پیش رو برداریم اما باید قبول کنیم آنها تیمی سخت بودند که به راحتی نمی شد در برابر آنها پیروز شد، مشهدی ها هم بازیکنان جوان و هم کادرفنی کاربلدی داشتند و همیشه بازی در برابر تیم های آقای فرهاد کاظمی سخت است؛ اما ما توانستیم با برنامه هایی که داشتیم در برابر آنها به یک پیروزی پرگل دست پیدا کنیم. آنها خوب امتیاز جمع کرده و بازی های سختی را موفق از میدان خارج شده بودند.


بحث ما قوی و ضعیف بودن نیست، به دنبال رو به رشد بودن هستیم


با وجود اینکه این روزها می گویند تیم تراکتورسازی تیم قدرتمندی است برای ما بحث قوی و ضعیف مطرح نیست، ما برنامه ای داریم که طبق آن پیش می رویم و روندی که طی می کنیم برای ما مهم است، اگر بیاییم و این روزها خودمان را درگیر مقایسه با دیگر تیم ها کنیم ممکن است زمان را از دست بدهیم و یا حتی فریب این را بخوریم که می توانیم به راحتی از پس حریفانمان بربیاییم اما به این مسائل کاری نداریم و همه تمرکزمان روی پیش بردن برنامه های مان و رو به جلو بودن روندمان است.


فریب صدرنشینی را نمی خوریم، امسال دیگر نوبت قهرمانی است


خداراشکر تراکتورسازی تیمی است که هدف دارد، بازیکنان و کادر مربیان و مدیریتی خوبی دارد و از طرفی هواداران مان هم از ما حمایت می کنند همه این ها باعث شده تا به این موضوع که اکنون چه تیمی صدرنشین است و چه تیمی قعرنشین دقت نکنیم، اصلا برای ما این مهم است به هدف مان برسیم، امسال دیگر سال قهرمانی تراکتورسازی است و نباید فریب صدرنشینی را خورد، سال گذشته هم تیمی 25 هفته در صدر قرار داشت اما در نهایت آن را از دست داد و تیمی دیگر جام قهرمانی را برد، برای ما همان هدف نهایی مهم است نه اینکه هفته ها صدرنشین باشیم و در نهایت دست مان کوتاه بماند.


قلعه نویی کارش را بلد است


اکنون در تراکتورسازی 17، 18 بازیکن هم سطح داریم، امیر قلعه نویی هم مربی بزرگی است و کار خود را بلد است، ما این روزها جوری تمرین می کنیم و بعد به بازی ها می رویم که فقط می خواهیم ببریم، هدف همه ما در این تیم پیروزی در دیدارهای مان جمع کردن امتیازات است و حضور بازیکنان خوب و حرفه ای باعث شده که همه این موضوع را به خوبی درک کنند. البته این را هم بگویم که کار برای قلعه نویی هم سخت است اما یک دل بودن همه ما باعث شده تا اینجا بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.


تیم قوی، رقابت سالم می آورد


خوبی یک تیم قوی این است که رقابت سالم را بین بازیکنان به وجود می آورد، ما هم همینطور هستیم و حضور بازیکنان خوب و نامدار و البته آینده دار باعث شده که رقابت بین بچه ها بالا بگیرد و همین موضوع می تواند به موفقیت تیم کمک زیادی بکند، دقت کنید می بینید ما در همه خطوط، بازیکنان یکسان و بزرگی داریم که رقابت بین آنها باعث پیش رفتن اهداف تیم و امتیازگیری شده است.


حضور در ترکیب مهم است اما نیمکت هم حساسیت برانگیز نیست


کدام بازیکن می تواند بگوید حضور در ترکیب ثابت برایش مهم نیست، برای من هم مهم است که در ترکیب باشم و برای تراکتور به میدان بروم اما جوی در تیم ما وجود دارد که با وجود مهم بودن در ترکیب ثابت، اگر روی نیمکت هم حضور داشته باشید برایتان حساسیت برانگیز نیست چرا می دانید هرلحظه ممکن است برای کمک به تیم به زمین فراخوانده شوید بنابراین باید از نظر روحی آماده باشید، ما امسال فرصت خطا کردن نداریم و نباید حواس مان را پرت کنیم، علاوه بر آن هر تیمی که نیمکت قوی داشته باشد می تواند امیدوار باشد در هر دیداری و هر دقیقه ای امکان پیروزی بر حریف دارد.


سروش آینده روشنی در تیم ملی دارد


مجموعه ای از بازیکنان خوب در تیم حضور دارند، در پست من هم همینطور است و بازیکنانی مانند سروش رفیعی، کرار، عشوری، کیانی و ... هستند که هر کدامشان می توانند باعث موفقیت تیمی شوند، سروش بازیکن بسیار خوبی است که آینده روشنی برای او در تیم ملی می بینم، همه بازیکنان ما مانند او درجه یک هستند و تا الان هم نشان دادند کنار هم چقدر هماهنگ بازی می کنند.


قلعه نویی می داند چطور از من بازی بگیرد


من بازیکن بی تجربه ای نیستم و بعد از سال ها حضور در فوتبال، مربی در هر پستی از من استفاده کند می دانم چطور باید بازی کنم، آقای قلعه نویی هم به خوبی می داند چطور باید از من بازی بگیرد و اصلا در  کدام پست من را به زمین بفرستد، در دو بازی گذشته در کنار مهدی کیانی بودم و خیلی راحت به وظایفم پرداختم، اصولا سرمربی تیم من را در هرپستی بگذارد سعی می کنم بهترین عمکرد را داشته باشم.


همه چیز فوتبال فقط گلزنی نیست


در بازی اخیر برابر سیاه جامگان دو فرصت ایده آل را از دست دادم، اولی که توپ زیر پایم گیر کرد و در دومی هم یک لحظه تعلل باعث شد تا فرصت را از دست دهم، البته من هم دوست دارم گل بزنم اما همه چیز گلزنی نیست و البته همه تیم در فکر بازکردن دروازه حریف هستند و مانند بازی اخیر به دنبال این هستیم تا به فرصتی تیمی دست پیدا کنیم و بتوانیم گلزنی کنیم. در بازی اخیر هم دیدیم که با وجود اینکه نتوانستم از موقعیت خودم استفاده کنم ولی تیم توانست سه بار دروازه حریف را باز کند و به یک پیروزی خوب برسیم، هدف ما به دست آوردن این فرصت های تیمی است.


آنقدر حرفه ای هستم که حقیقت را قبول کنم


بازی در برابر پرسپولیس، طبیعی است که برای من دیدار سختی بود اما باید قبول کنیم که فوتبال این روزها در حرفه ای ترین حالت ممکن است، بازیکنان و اسطوره هایی مانند ژاوی، رائول، کاسیاس و ... هم در نهایت از تیم های شان جدا شدند و بازی های خود را در تیمی دیگر تمام کردند، به هرحال فوتبال همین است و قرار نیست همه در یک تیم بازی کنند. من هم آنقدر حرفه ای هستم که بدانم باید با تمام انرژی و توانم برای تیمی بجنگم که در آن حضور دارم.


هواداران تراکتورسازی فقط یک ورزشگاه کم دارند


در هفته های نهم و دهم، ما دو دیدار در خانه داریم، امیدوارم تا آن موقع ورزشگاه یادگار امام حاضر شده باشد هواداران هم بیایند و از ما حمایت کنند، انصافا این هواداران تنها یک ورزشگاه مجهز و بزرگ کم دارند که در آن حضور پیدا کنند و به تشویق تیم شان بپردازند، هوادارانی که از جان مایه می گذارند و در این مدتی که در تبریز حضور دارم ندیدم چیزی کم بگذرانند. ما این هفته ها در زمینی به بازی می رویم که تمرینی است و بازهم در این شرایط می بینیم که چقدر هوادار می آید، امیدوارم هرچه سریعتر ورزشگاه ما حاضر شود و تبریزی ها به راحتی به تشویق تیمشان بپردازند، آنها خیلی تحت فشار هستند.


به تیم ملی کمک می کنیم چون مردم می خواهند


به هرحال چیزی که ثابت شده است این است که تعطیلات پیاپی بازی های لیگ برتر به نفع هیچ کدام از تیم ها نیست و قطعا روی بازی تیم ها و نتایجی که می گیرند تاثیر می گذارد اما این موضوع برای همه تیم ها یکسان است و از طرف دیگر همه بازی های لیگ به یک تیم ملی قوی و حضور در جام جهانی ختم می شود، ما هم با وجود این تعطیلی ها همه تلاش مان را می کنیم در نهایت کمک کنیم به داشتن یک تیم ملی قدرتمند که به جام جهانی می رسد. همه مردم دوست دارند که تیم ملی به جام جهانی برود و با وجود همه این وقفه ها ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و هرکمکی از دست مان بربیاید انجام می دهیم.


امسال دیگر نوبت جام قهرمانی است


امیدوارم با مجموعه خوبی که داریم بتوانیم به پیروزی های متعدد دست پیدا کنیم و در نهایت با بهترین نتیجه به کار خودمان در لیگ شانزدهم پایان دهیم چرا که امسال دیگر وقتش است تراکتورسازی به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسد، همه جوره، از نظر بازیکن، مربی، مدیریت، هوادار و ... در آرمانی ترین شرایط هستیم و امیدوارم بتوانیم با یک جام قهرمانی از همه طرفداران خونگرم فوتبال در تبریز تشکر کنیم، از همه پرسپولیسی ها هم ممنونم به من لطف داشتند برای آن ها و تیم پرسپولیس هم آرزوی موفقیت می کنم.

دیدگاه‌ها