کد خبر : 1360123 | 01 مهر 1395 ساعت 16:25 | 29.2K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه:

مهندس ایمان، مردی برای تمامی فصول

کم تر کسی فکر می کرد که ستاره تیم علی دایی در بهترین شروع در تاریخ سرمربی گری اش کسی باشد که روزگاری بیشترین مشکل را با هم داشتند، ایمان مبعلی این روزها همه کاره تیم نفت است.

مهندس ایمان، مردی برای تمامی فصول

به گزارش "ورزش‌سه"، ایمان مبعلی سازنده روزهای خوب نفت است، مبعلی تا کنون علاوه بر سه گلی که زده است؛ چهار گل ساخته و امتیاز آورترین بازیکن لیگ شانزدهم به حساب می آید. او عصای دست علی دایی شده است، علی دایی که روزگاری مشکلش با ایمان مبعلی نقل محافل شده بود و همه آن تکل نحس را باعث دوری مبعلی از تیم ملی می دانستند.

 

23 رویایی برای فولادی ها
داستان فوتبالیست شدن ایمان مبعلی در نوع خود بسیار جالب است، پسرک ایذه ای به یکباره در تمرینات تیم های پایه فولاد حضور یافت و در مدت چند سال ستاره فولاد شد.


سانترهای دقیق و تکنیک مبعلی نشان می داد که ستاره جدیدی در فوتبال خوزستان و ایران در حال ظهور است. مبعلی برای سپری کردن خدمت سربازی به تیم نیروی زمینی پیوست و پس از آن به فولاد بازگشت.
مبعلی همراه با فولاد در لیگ سوم توانست رده سوم را پس از پاس و استقلال به دست بیاورد و لقب بهترین تیم شهرستانی که آن روزها باب بود را با درخشش برای خوزستانی ها بگیرد.


اما نام مبعلی در لیگ چهارم و همان بازی اول برابر پرسپولیس بر سر زبان ها افتاد، جایی که در ورزشگاه تختی توانست همان دقیقه 5 بازی با یک ضربه آزاد زیبا گل بزند و روی دو گل دیگر تیمش تاثیر مستقیم بگذارد، این نمایش ادامه داشت و مبعلی موفق شد بازهم بدرخشد و در نهایت با اختلاف 6 امتیازی با تیم دوم؛ فولاد قهرمان ایران شد. مبعلی در آن فصل بهترین بازیکن لیگ انتخاب شد. او بیشترین پاس گل را داد و همچنین 12 گل نیز زد.


ایمان مبعلی با درخشش در فولاد توانست 23 را برای فولادی ها تا همیشه محبوب کند.

 

 

1144982

 

 

حضور 5 ساله در امارات

پس از قهرمانی با فولاد ایمان مبعلی قصد سفر کرد و راهی امارات شد، مبعلی جوان به الشباب پیوست و سه سال در این تیم ماند و گل های زیادی برای این تیم زد. او پس از الشباب در النصر و الوصل هرکدام یک فصل بازی کرد تا کارنامه خوبش را ادامه بدهد. در همین کش و قوس جابه جایی مبعلی در فوتبال امارات خبر پرسپولیسی شدن ایمان مبعلی شنیده می شد اما این شایعه هیچگاه به حقیقت نپیوست.

 

1144981

 

 

استقلال مقصد بعدی مبعلی
مبعلی پس از استقلال به فوتبال ایران بازگشت تا بتواند نام خود رابازهم مشهور تر کند اما نتوانست در این تیم موفقیت آن چنانی به دست آورد.

 

 

1144983

 


باز گشت به امارات
پس از یک فصل ناموفق ایمان مبعلی به شارجه امارات پیوست و یک سال در این تیم ماند او در شارجه هم نتوانست موفق باشد تا بازهم تصمیم به بازگشت به وطن بگیرد.

 

 

1144984

 

سقوط با پیکان، یک سال استقلال صنعتی
او پس از امارات به پیکان پیوست اما در انتهای لیگ پیکان در انتهای فصل با رتبه 15 ملیگ را به پایان رساند و سقوط کرد. پس از سقوط عبدالله ویسی او را فراخواند تا در تیم تازه صعود کرده استقلال صنعتی توپ بزند. او به همراه سهراب بختیاری زاده، عادل کلاه کج، میلاد میداوودی، حسین کعبی به استقلال خوزستان آمدند تا این تیم ماندنی شود.

 

1144985

 


انتقال قرضی به استقلال تهران
در زمانی که تقریبا ماندن استقلال خوزستان در لیگ برتر قطعی شده بود با درخواست امیر قلعه نویی و موافقت عبدالله ویسی به استقلال تهران رفت تا در مسابقات آسیایی به کمک این تیم برود.

 

 


سفر به نفت تهران
او پس از پایان مسابقات به نفت تهران رفت و دو سال همراه علیرضا منصوریان با این تیم توانست علاوهر آسیایی شدن، از مرحله گروهی نیز صعود کند. او فصل پیش از عوامل اصلی تیم منصوریان بود و همه فکر می کردند همراه با منصوریان راهی استقلال شود اما اینگونه نشد و مبعلی در همهمه ی شلوغی های لیگ تصمیم گرفت تا این بار با علی دایی حضور در نفت تهران را تجربه کند.

 

1124895

 

 

آمار مهندس در تیم ملی
ایمان مبعلی به عقیده خیلی از نبوغ فوتبال ایران است که البته به حقش در فوتبال ملی نرسید، او در بازی های آسیایی سال 2002 با لباس تیم ملی قهرمان شد، در جام ملت های آسیا 2004 به مقام سوم رسید و در جام ملت های آسیا در سال های 2007 و 2011 حضور نداشت. مبعلی باری تیم ملی 30 بار به عنوان بازیکن فیکس و 27 بار به عنوان یار ذخیره وارد میدان شده، 2 گل زده، 6 کارت زرد گرفته و 1 کارت قرمز دریافت کرده است.هر دو گل ایمان مبعلی در مسابقات جام ملت های آسیا بوده و به تیم های اردن و عراق زده شده است، دیدارهایی که ایران با برد آنها را به پایان رساند.

 

1144986

 

 

داستان تکل معروف روی پای دایی
در بازی سوپر جام لیگ چهارم ما بین فولاد خوزستان و صبا باطری، اتفاقات عجیبی رخ داد. این دیدار تنها یک اخراجی نداشت بلکه محمد نوازی از صبا و جلال کاملی مفرد از مسعود مرادی همراه با ایمان مبعلی کارت قرمز را جلوی دیده شان دیدند و نکته دیگر حضور محمد علوی درون دروازه از دقیقه ٨٠ به جای میرزاپور مصدوم بود، حاشیه دیگر این بازی شکسته شدن جام قهرمانی در دستان بازیکنان صبا بود. همه این حاشیه ها به کنار و تکل عجیب و غریب مبعلی به کنار، تکلی که کارت قرمز را جلوی دیده گان مبعلی آورد و البته نگاه تلخ علی دایی را به همراه شد.


ایمان مبعلی که عدد٢٣ را در اهواز رویایی کرده بود و همه خوزستانی ها امیدوار بودند تا او را در جام جهانی ٢٠٠٦ ببینند با این تکل سرنوشتش عوض شد. تکلی که به عقیده بسیاری باعث شد تا جام جهانی از ایمان گرفته شود. ایمان پس از این اتفاق رنگ حضور در تیم ملی را ندید و بعدها که علی دایی سرمربی تیم ملی شد این دعوت نشدن ادامه یافت، البته در زمان حضور کی روش چند بازی به تیم ملی دعوت شد که مستمر نبود.

این دلخوریبین دایی و مبعلی در زمان تصادف علی دایی و عیادت مبعلی از وی تمام شد و بعد از آن هر دو با روی خوش از همدیگر استقبال می کردند.

 

1144987

 

 

اوج دایی با مبعلی
علی دایی حال در لیگ شانزدهم با 12 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد و می تواند یکی از گزینه های جدی برای کسب سهمیه و حتی قهرمانی باشد. بدون شک ستاره بی چون و چرای این روزهای نفت ایمان مبعلی است، مبعلی علاوه بر 4 پاس گلی که داده است، 3 گل زده تا نشان دهد هنوز مهندس فوتبال ایران است.

 

 

1132329

دیدگاه‌ها