کد خبر : 1360395 | 02 مهر 1395 ساعت 23:02 | 53.3K بازدید | 0 دیدگاه

یک اروگوئه‌ای جانشین کارنیو؛

فوساتی سرمربی تیم ملی قطر شد

فدراسیون فوتبال قطر سرمربی الریان را به عنوان جانشین خوزه دنیل کارنیو و سرمربی تیم ملی این کشور انتخاب کرد.

فوساتی سرمربی تیم ملی قطر شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از نتایج ضعیف تیم ملی قطر در مقدماتی جام جهانی 2018 که با دو شکست مقابل ایران و ازبکستان همراه بود، فدراسیون فوتبال این کشور کارنیو سرمربی‌ای که تیم هماهنگ و قدرتمندی داشت را برکنار کرد تا بتواند در ادامه بازی‌ها نتایج را جبران کند.


فوساتی سرمربی الریان قطر که فصل گذشته همراه این تیم نائب قهرمان لیگ ستارگان شد جدی‌ترین گزینه برای جانشینی کارنیو طی روزهای اخیر بود که در نهایت امشب این اتفاق رخ داد و این مربی اروگوئه‌ای که هشت سال قبل هم هدایت عنابی‌ها را بر عهده داشت دوباره این مسؤولیت را عهده‌دار شد.


 فوساتی اکنون هم سرمربی الریان قطر است که در نخستین بازی لیگ ستارگان قطر موفق شد با نتیجه 4 بر صفر الخطریات را شکست دهد.


فدراسیون فوتبال قطر طی هفت سال اخیر و پس از قطع همکاری با فوساتی، هدایت تیم ملی کشورش را به برونو متسو،  میلووان راجیواچ، سباستیا لازارونی، پائولو آتوری، فهد ثانی، جمال بلماضی و یک سال اخیر هم به کارنیو اروگوئه‌ای داده بود.


قطری‌ها در دور رفت مقدماتی جام جهانی 1998 نتایج ضعیفی داشتند اما با تغییر سرمربی توانستند در دور برگشت شکست‌هایشان را جبران کنند و تا آستانه صعود قرار گیرند و حالا فدراسیون فوتبال این کشور ظاهرا همان فرمول را پس از دو باخت مقابل ایران و ازبکستان در نظر گرفته تا بتواند در ادامه راه موفق‌تر عمل کند.


در فهرست تیم ملی قطر برای بازی با ایران در مقدماتی جام جهانی سباستیان سوریا، عمر باری، رودریگو تاباتا و احمد علاء از تیم الریان حضور داشتند و شاگرد فوساتی بودند.


بهترین عملکرد فوساتی در دوران سرمربیگری‌اش فصل 2011 لیگ قهرمانان آسیا بود که او همراه تیم السد قطر به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا دست پیدا کرد؛ سالی که سپاهان در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی یک بر صفر برابر السد به پیروزی رسید اما به دلیل استفاده از رحمان احمدی که دو اخطاره بود 3 بر صفر بازنده شد تا تیم فوساتی با وجود شکست 2 بر یک در دیدار برگشت بتواند به جمع چهار تیم پایانی صعود کند.

دیدگاه‌ها