کد خبر : 1360472 | 03 مهر 1395 ساعت 12:29 | 10K بازدید | 1 دیدگاه

اردوهای تیم ملی خارج از فیفا دی نیست

ساکت: لیگ تعطیل نشده است

رییس سازمان تیم‌های‌ ‌ملی فوتبال از برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال در ارمنستان در روز دوشنبه یا سه شنبه خبر داد.

ساکت: لیگ تعطیل نشده است

به‌ گزارش "ورزش سه" و به نقل از  ‌ایسنا، محمدرضا ساکت،  رییس سازمان‌ تیم‌های ملی فوتبال با اشاره به حضور تیم‌ ‌ملی بزرگسالان در ارمنستان، اظهار کرد: اردوی تیم‌ ‌ملی عملا از دو روز پیش در ارمنستان آغاز شده و بلافاصله پس از رسیدن به این کشور برنامه‌های تمرینی خودمان را از بعد از ظهر آن روز آغاز کردیم. همه بازیکنان دعوت شده به اردو ما را همراهی می‌کنند و پژمان منتظری هم که به دلیل آسیب‌دیدگی‌ در روزهای گذشته عمل جراحی انجام داده بود در کنار تیم‌ ‌ملی حضور دارد و امور درمانی و اقدامات پزشکی روی او انجام می‌شود.

 

رییس سازمان تیم‌های ملی از برگزاری دیدار دوستانه در ارمنستان خبر داد و گفت‌: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و فشردگی بالای مسابقات ارمنستان خیلی از تیم‌ها نتوانستند با تیم‌ ‌ملی دیدار دوستانه ای را برگزار کنند، اما پس از مذاکرات ما تیم‌ ‌ملی یک بازی دوستانه را در روز دوشنبه یا سه شنبه خواهد داشت تا  به آمادگی کامل دست یابد.

 

ساکت درباره دیدار تیم‌ ‌ملی ایران و کره جنوبی در بیستم مهر که مصادف با تاسوعای حسینی است، خاطرنشان کرد: از دو ماه قبل اقدامات لازم برای این موضوع انجام شد و هیاتی به سرپرستی مهدی تاج در فیفا حاضر شد و مذاکرات مفصلی را درباره تغییر تاریخ این بازی انجام دادند که این دیدار از شامگاه تاسوعا به روز دیگری موکول شود. همچنین همین هیات در مالزی حاضر شد و مذاکراتی را هم با AFC انجام داد، اما با توجه به برنامه‌ریزی این بازی‌ها از سال گذشته امکان تغییر تاریخ میسر نشد و ما فقط موفق به تغییر ساعت بازی شدیم و بازی چند ساعت زودتر برگزار می‌شود. می‌خواهیم هواداران بلافاصله پس از بازی به مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی برسند و برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای آن انجام شده است. با توجه به شعار یک ورزشگاه، یک هیات می‌خواهیم بزرگترین دسته عزاداری حسینی را تشکیل دهیم و در این راه از کمک شهرداری، اتوبوسرانی و مترو نیز استفاده می‌کنیم که هواداران به سرعت به داخل شهر برسند.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌ ‌ملی قبل از بازی با سوریه در مالزی دیداری را با تایلند در بانکوک خواهد داشت، گفت‌: پیش از این قرار بود تیم‌ ‌ملی با سوریه در لبنان دیدار کند، اما با توجه به درخواست AFC این دیدار در مالزی انجام می‌شود. البته دولت و تیم‌ ‌ملی سوریه درخواست کرده بودند که همه دیدارهای آنها در ایران برگزار شود، اما همگروهی با ایران بازی‌های این کشور به مالزی منتقل شد.

 

رییس سازمان تیم‌های ملی ‌اضافه کرد: قبل از اعزام به مالزی اردویی را در تایلند خواهیم داشت و پس از آن به مالزی می‌رویم.

 

ساکت همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دیدار ایران و سوریه در شهر کوالالامپور برگزار می‌شود یا در شهر سرمبان که سوریه و کره جنوبی دیدار  کردند، تاکید کرد: طبق اطلاعات اخیر این دیدار در کوالالامپور برگزار می‌شود و ما در حال رایزنی هستیم که بهترین شرایط برای تیم ملی فراهم شود.

 

او با بیان این که لیگ برتر به خاطر تیم‌ ‌ملی تعطیل نمی‌شود، ادامه‌ داد: به هیچ وجه تعطیلی‌های لیگ برتر خارج از فیفا دی نیست. برخی‌ها اطلاعات غلط می‌دهند. لیگ تعطیل نمی‌شود،‌ بلکه مسابقات جام حذفی در این مدت زمان برگزار می‌شود. البته اگر تیمی بیشتر از سه بازیکن ملی‌پوش داشته باشد می‌تواند بازی خود را به زمان دیگری موکول کند. هر دو باشگاه که بیش از سه بازیکن ملی‌پوش دارند اعلام آمادگی کرده‌اند که در این مسابقات شرکت خواهند کرد. از طرفی تیم‌های لیگ برتر در این مرحله با تیم‌های لیگ دسته یک، دو  و حتی سه دیدار می‌کنند و خود آنها پذیرفته‌اند که بدون حضور بازیکنان ملی‌پوش شان در این دیدار حاضر شوند. تعطیلات ما خارج از فیفا دی نیست و تیم‌های لیگ برتری هم می‌توانند در فیفا دی بازی‌های دوستانه ای را برای حفظ آمادگی خود برگزار کنند.

 

رئیس سازمان تیم‌های‌ ‌ملی با اشاره به دو دیدار حساس تیم‌ ‌ملی در هفته‌ سوم و چهارم مقابل ازبکستان و کره جنوبی، گفت‌: همه اعضای کادرفنی به دنبال این هستند که با بهترین آمادگی در این مسابقات حاضر شویم. هر چند که ما در این  اردو بازیکنان لژیونر را در اختیار نداریم اما نمی‌توانیم تیم‌ ‌ملی را رها کنیم. سازمان لیگ به خوبی چاره اندیشی کرد و جام حذفی در این مدت زمان برگزار می‌شود و ما در سال 96 فشردگی گذشته را نداریم. حساسیت و ضرورت این دیدارها ایجاب می‌کرد که ما این گونه تدبیر کنیم و در این راه از تمامی تیم‌ها و باشگاه‌هایی که از تیم‌ ‌ملی حمایت کرده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنم.

 

او با تشکر از سفارت ایران در ایروان، ادامه‌ داد: روز گذشته (جمعه) دکتر سجادی، سفیر ایران در کمپ تیم‌ ‌ملی حضور داشت و با بازیکنان و کادرفنی به صحبت پرداخت. او مراتب آمادگی سفارت ایران برای ارائه خدمات به تیم‌ ‌ملی را اعلام کرد.

 

رییس سازمان تیم‌های ملی با بیان این که کمپ تیم‌ ‌ملی ارمنستان از امکانات بسیار خوبی برخوردار است، ‌اضافه کرد: این کمپ هشت زمین فوتبال بسیار خوب و با کیفیت دارد و با توجه به لغو روادید میان ایران و ارمنستان مانند سایر تیم‌های ایرانی بسیار راحت در این کشور حاضر شدیم و زمینه آمادگی بسیار خوب برای تیم‌ ‌ملی فراهم شده است.

 

دیدگاه‌ها