کد خبر : 1360477 | 03 مهر 1395 ساعت 12:45 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

مربیان از قبل برنامه بازی‌ها را تایید کرده‌اند

مرفاوی: تراکتور پُر مهره‌ترین تیم ایران است

صمد مرفاوی برای کسب اولین پیروزی تیمش در لیگ برتر هفت هفته انتظار کشید. با این حال او معتقد است که صبا در چند بازی دیگر هم می‌توانست برنده باشد.

مرفاوی: تراکتور پُر مهره‌ترین تیم ایران است

به گزارش "ورزش سه"، مرفاوی که با همشهری حرف زده درمورد شرایط فعلی صبا، تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر و مسائل مختلف دیگر به سؤالات پاسخ می دهد.

 

بعد از هفت هفته سرانجام طعم برد را چشیدید. در این مورد چه صحبتی دارید؟


ما می‌توانستیم زودتر برنده شویم و در مسابقاتی مثل بازی با سیاه‌جامگان یا ماشین‌سازی، برتری خودمان را از دست دادیم. عدم کسب پیروزی روی تیم فشار و استرس ایجاد کرده بود و این را در بازی با سایپا هم دیدیم. ما می‌توانستیم راحت‌تر برنده شویم، ولی به هر حال سه امتیاز مهم گرفتیم تا فشار و استرس تیم کم شود. ما در این مدت خیلی چیزها را با صبر و حوصله جلو بردیم و امیدوارم در آینده نتایج بهتری بگیریم.

 

در این هفت هفته انتقادهایی از تیم شما صورت گرفت، در این مورد چه صحبتی دارید؟


خیلی از انتقادها عادلانه نبود. بسیاری از تیم‌ها تمرینات را زودتر از ما شروع کردند و چند برابر صبا هزینه کردند، اما نتایج خوبی نگرفتند. ما شرایط خاصی داشتیم، ولی مطمئنا در آینده نتایج بهتری خواهیم گرفت.

 

برخی معتقدند چند تیم ازجمله صبا در بین گزینه‌های سقوط قرار دارند. نظر شما چیست؟


ما اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنیم. در لیگ هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست، نه می‌توان قهرمان لیگ را پیش‌بینی کرد نه اینکه چه تیم‌هایی سقوط می‌کنند.

 

استقلال هم مثل شما اولین برد را کسب کرد. در این مورد چه صحبتی دارید؟


شرایط هر تیمی متفاوت است، درضمن من حق ندارم درمورد مسائل فنی تیم دیگری صحبت کنم. استقلال تیم بزرگی است و انتظارات از این تیم بالاست. استقلال فاکتورهای مثبتی برای نتیجه گرفتن دارد و باید روز به روز بهتر نتیجه بگیرد. من آرزو می‌کنم این تیم موفق شود.

 

به نظر شما بهترین تیم لیگ در حال حاضر چه تیمی است؟


تکرار می‌کنم که نمی‌توانم درمورد مسائل فنی تیم‌ها صحبت کنم، ولی باید بگویم که تراکتور پرمهره‌ترین تیم ایران است و می‌تواند موفق باشد.

 

درمورد تعطیلی لیگ برتر چه صحبتی دارید؟


مربیان لیگ برتری برنامه سازمان لیگ را قبل از شروع لیگ تایید کرده‌اند، هرچند که من در آن زمان هنوز سرمربی صبا نشده بودم و چنین برنامه‌ای به من نداده بودند. البته اگر مربیان ایراد هم می‌گرفتند ترتیب اثری داده نمی‌شد و این درحالی است که برنامه سازمان لیگ با تیم ملی هماهنگ است. تعطیلی اول به نفع ما شد و نمی‌توانم دروغ بگویم، ولی امیدوارم تعطیلی دوم هم برای ما خوب باشد. ما باید با این شرایط کنار بیاییم.

 

آیا تیم ملی به جام جهانی می‌رود؟


دلیلی ندارد به جام جهانی نرویم. این درست است که از لحاظ امکانات و برخی مسائل نسبت به بعضی از تیم‌های آسیایی عقب‌تر هستیم، ولی مطمئنا بازیکنان خوبی داریم و می‌توانیم به جام جهانی برویم. امیدوارم همه از تیم ملی حمایت کنند تا بتوانیم به این افتخار مهم برسیم. صعود به جام جهانی به سود فوتبال ایران است.

دیدگاه‌ها