کد خبر : 1360714 | 04 مهر 1395 ساعت 09:51 | 30.6K بازدید | 0 دیدگاه

افتخاری: از خوشحالی تا صبح نخوابیدم

مدیرعامل باشگاه استقلال و سرپرست پیشین کمیته فوتسال با بیان اینکه از خوشحالی برد تیم ملی فوتسال تا صبح نخوابیده است، گفت: در جلسه روز گذشته هیات مدیره استقلال قرار شد از من حمایت کامل شود.

افتخاری: از خوشحالی تا صبح نخوابیدم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری مهر، سید رضا افتخاری بعد از پیروزی تیم ملی فوتسال ایران مقابل پاراگوئه و صعود ملی پوشان به مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتسال گفت: از خوشحالی تا صبح نخوابیدم. بازی با پاراگوئه به مراتب سخت تر از بازی با برزیل بود چرا که آنها دفاعی بازی می کنند و روی ضد حملات برنامه داشتند.


وی افزود: با این حال می دانستم پاراگوئه نمی تواند تا آخر بازی دوام بیاورد. کافی بود آنها یک اشتباه بکنند یا یک کار گروهی خوب از بازیکنان ما صورت بگیرد که این اتفاق در ثانیه های پایانی بازی رخ داد.


رئیس پیشین کمیته فوتسال خاطرنشان کرد: تیم ملی به موقع گل زد و خدا را شکر بازی به پنالتی نکشید. این شانس ما بود که بازی به پنالتی نرفت. چون چیزی در ضربات پنالتی مشخص نیست و ممکن بود ایران حتی در این صورت شکست بخورد.


افتخاری یادآور شد: از قبل گفته بودیم تمام تلاشمان قرار گرفتن جزء ۴ تیم برتر جام جهانی است. خوشبختانه این اتفاق رخ داده است و فوتسال ایران توانست خودش را در دنیا یک بار دیگر نشان بدهد. من قبل از سفر تیم ملی به کلمبیا هم به بازیکنان گفتم اگر خودتان را باور کنید، جایگاهتان بالاتر است.


وی با بیان اینکه تیم ایران شایستگی زیادی دارد، گفت: بازیکنان هم زیبا بازی می کنند و هم کار گروهی‌شان خوب است. امیدوارم با یک ریکاوری خوب در مرحله نیمه نهایی مقابل روسیه ظاهر شویم و به نتایج شگفت انگیز ادامه بدهیم.


رئیس پیشین کمیته فوتسال با بیان اینکه امروز جلسه ای با علی کفاشیان سرپرست این کمیته دارد، گفت: قرار است در این جلسه پاداشی را برای عملکرد ملی پوشان در نظر بگیریم. اگر شرایط پرواز هم مناسب باشد شاید خودم این پاداش ها را به کلمبیا ببرم و در مراحل پایانی این رقابتها حضور داشته باشم. لیگ برتر فوتبال این روزها تعطیل است و از سوی دیگر تیم ایران هم دو بازی دیگر در پیش دارد. برای همین شرایط برای سفر به کلمبیا برای من فراهم است.


وی افزود: هر چه که از مسابقات جهام جهانی می گذرد، تیم ها بیشتر تحلیل می روند و بازی ها هم سخت تر می شود. امیدوارم بازیکنان تاز این فرصت به نفع فوتسال ایران استفاده کنند. البته این پیروزی ها حاصل زحمات تمامی تیم ها و باشگاه ها در رده های سنی مختلف است. نباید این پیروزی را به نام خودمان ثبت کنیم بلکه موفقیت ها به نام کسانی است که در اقصی نقاط ایران در فوتسال زحمت می کشند. ‌


سرپرست پیشین کمیته فوتسال در پاسخ به این سوال که انتظارتان از تیم ملی در جام جهانی چیست؟ گفت: اگر تیم ملی ایران به فینال برود که ایده آل است، اما نباید از این تیم انتظار بیجا داشت. تیم ما شایستگی قهرمانی را دارد، چرا که برزیل مدعی عنوان قهرمانی را شکست داده است. ‌ اما ممکن است هر صحبتی در این زمینه روی عملکرد تیم تاثیر روانی بگذارد. باید کار را اول به خدا و سپس به خود تیم ملی واگذار کنیم. نتایج تیم تا اینجا هم در تاریخ فوتسال بی نظیر بوده است.

 


افتخاری درباره تیم روسیه حریف بعدی ایران در جام جهانی فوتسال گفت: روسیه تیم فیزیکی و به قول معروف «چغر» است. ما هر موقع با این تیم بازی کردیم، به زحمت آن را برده ایم. بچه ها به برد مقابل روسیه عادت کرده اند. به جز یک بازی، در اکثر مسابقات، ایران برنده بوده است.


سرپرست پیشین کمیته فوتسال یادآور شد: تیم روسیه از تیم ایران می ترسد چون سابقه باخت زیادی مقابل ما را دارد. حداقل در این سه سالی که من در فوتسال بوده ام، روسیه مقابل ایران خوب ظاهر نشده است و ممکن است این استرس باعث عقب نشینی آنها در بازی مقابل ایران شود.


افتخاری در ادامه با بیان اینکه در بازی ایران و پاراگوئه استرس زیادی داشته است، اظهارکرد: در بازی با برزیل راحت تر بودم چرا که آنها فوتسال بازی می کردند. تیم ایران مقابل تیم هایی که «فوتسال بازی کند»، راحت تر است. اما پاراگوئه شیوه خاصی در بازی دارد و برای همین دیدار با آنها سخت تر است.


مدیر عامل باشگاه استقلال در ادامه صحبت هایش درباره جلسه روز گذشته هیئت مدیره استقلال با وزیر ورزش گفت: در این جلسه علاوه بر اعضای هیئت مدیره، تعدادی از معاونان وزیر هم حضور داشتند و به این جمع بندی رسیدیم که هر کس در حوزه اختیار خودش کار کند. در این جلسه هیئت مدیره قول داد از من به عنوان مدیر عامل کاملاً حمایت کند. به نظرم این جلسه در آستانه تعطیلات لیگ جلسه خوبی بود.


افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا اعضای هیئت مدیره برای دخالت نکردن در کار مدیرعامل توجیه شده اند، یا خیر؟ گفت: اعضا دخالتی در کارم نداشته اند. فقط یک ناهماهنگی بود که آن هم در این جلسه مطرح شد و مشخص شد وظیفه من به عنوان مدیر عامل و وظیفه اعضای هیئت مدیره چیست.


وی تصریح کرد: چیزی که من از هیئت مدیره خواستم، حمایت صد درصدی بود. استقلال معضلات زیادی دارد و اگر قرار باشد در این تیم با قدرت کار نکند، از پس مشکلات بر نمی آید. خوشبختانه وزیر هم از این نشست راضی بود و دستاوردهای خوبی داشت.


مدیر عامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این باشگاه دچار تغییرات خواهد شد یا خیر؟ گفت: الان شرایط باشگاه طوری است که نیاز به نفر جدید نداریم. اگر نیاز بود، خودمان تغییرات را اعمال می کنیم.


افتخاری همچنین در خصوص احتمال کسر قرارداد بازیکنان استقلال تاکید کرد: من به بازیکنان هم گفتم که دنبال کسر قرارداد نیستم! اولویت ما تامین منابع مالی است تا قراردادها را بپردازیم. اما اگر این کار صورت نگرفت، با بازیکنان صحبت می کنیم تا با تعامل و توافق کار را پیش ببریم.

 


وی همچنین درباره صحبت های حسن زمانی عضو هیئت مدیره باشگاه مبنی بر اینکه «از اظهارات افتخاری برای در میان گذاشتن مسائل باشگاه با وزیر ورزش تعجب می کنم»، گفت: این بحث دیگر قدیمی شده است! آقای زمانی دیروز در جلسه حضور نداشت ولی با من هماهنگ است. در جلسه روز گذشته تمام بحث ها تمام شد و قرار شد هر کسی در حوزه خودش کار کند. من مشکلی با زمانی ندارم.


مدیر عامل باشگاه استقلال همچنین درباره مشکلات مالی و ایراد نهادهای نظارتی روی مسائل گذشته باشگاه تاکید کرد: ایرادهای نظارتی به گذشته مربوط است و ارتباطی به من ندارد. تمام تلاش من این است که قانون را رعایت کنم تا مشکلات تکرار نشود.


افتخاری در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره مشکل باشگاه استقلال و پرسپولیس با فدراسیون فوتبال برای اسپانسر طرفین تصریح کرد: مشکل ما با فدراسیون حل شده است و بین اسپانسرها و سامانه های هواداری مشکلاتی وجود دارد. مهدی تاج به ما قول داد که این مشکل را پیگیری کند و امیدوارم پیش از آنکه فدراسیون و باشگاه ها ضرر کنند، این مشکل حل شود.


وی در پاسخ به این سوال که آیا از این به بعد قرار است سامانه هواداری استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه ها تبلیغ شود؟ گفت: قرار شد سامانه ما جایگزین سامانه سازمان لیگ شود. البته اسپانسر سازمان لیگ همکاری نکرد و در آخرین جلسه با مهدی تاج و در حضور گرشاسبی معاون وزیر ورزش صورت جلسه شد که رئیس فدراسیون این موضوع را پیگیری کند.


مدیرعامل باشگاه استقلال درباره انتظارش از این تیم در ادامه رقابت های لیگ برتر، تاکید کرد: انتظار من و هواداران از استقلال به مراتب بیشتر از این است. همه توقع داریم تیم روز به روز بهتر شود که خوشبختانه این اتفاق هم می افتد. ما باید خودمان به تیم آرامش بدهیم.


افتخاری ادامه داد: منصوریان می تواند تیم را موفق کند. او نشان داده است که مربی کاربلدی است. خود منصوریان هم از روزی که من به استقلال رفتم، گفت که تیم آرامش خوبی دارد!


مدیرعامل باشگاه استقلال در پایان درباره اینکه گفته می شود با شهاب جهانیان یکی از اعضای هیئت مدیره اختلاف دارم و این اختلاف در جلسه روز گذشته هم مطرح شده است، گفت: با جهانیان اختلافی ندارم. او در جلسه روز گذشته هم بارها به من گفت که هدفم کمک به شما است. ما با هم دست بیعت داده ایم که به استقلال کمک کنیم. جهانیان ویژگی های خاص خودش را دارد که به موقع و به جا برای پیشرفت باشگاه از او استفاده می کنیم. من به موقع از جهانیان می خواهم در خیلی از مسائل باشگاه ورود و به ما کمک کند تا این بحث ها هم خاتمه یابد و تمام شود.

دیدگاه‌ها