کد خبر : 1360742 | 04 مهر 1395 ساعت 11:12 | 35.1K بازدید | 0 دیدگاه

جام حذفی یا جام انصرافی‌ها؟

چند مسابقه از 32 دیدار مرحله یک سی و دوم رقابت های فوتبال قهرمانی جام حذفی باشگاه های کشور انجام نخواهد شد و برخی از تیم ها بدون برگزاری بازی به مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات صعود خواهند کرد.

جام حذفی یا جام انصرافی‌ها؟

به گزارش "ورزش سه"، البته این چیز تازه ای نیست و هر ساله تیم های زیادی از حضور در این بازی ها انصراف می دهند و اتفاق خاصی رخ نمی دهد به این دلیل که عدم حضور در مسابقات جام حذفی فقط یک جریمه نقدی است و این جریمه را کی داده و کی گرفته!!!


برخی از تیم های دسته دومی و قهرمان استان ها که در مرحله یک سی و دوم میهمان شده اند حساب و کتاب کرده اند که باید برای سفر به فلان شهر باید 10 – 12 میلیون تومان هزینه کنند و در نهایت هم بازی را خواهند باخت. خب در این شرایط اقتصادی این چه کاری است؟ گویی این تیم ها با این نیت در بازی ها شرکت کردند که در مرحله یک سی و دوم میزبان باشند و با پذیرایی از یکی از تیم های لیگ برتری یا دسته اولی تجربه خوبی را کسب کنند.


همان طور که اشاره شده انصراف از جام حذفی یک معضل قدیمی است و شاید بهتر است فدراسیون فوتبال در سال های آتی از تیم های علاقمند به حضور در بازی ها ثبت نام کند و بعد بازی ها را قرعه کشی کند. این طوری فدراسیون فوتبال تکلیف خود را می داند و دیگر مدام گفته نمی شود که فلان تیم انصراف داده است و از همه مهمتر شأن بازی ها هم زیر سوال نمی رود.


خیبر خرم آباد، کارا شیراز، نیروی زمینی تهران، شهرداری کاشان، سپیدورد رشت، شهرداری بندرعباس و... تیم هایی هستند که تا اکنون انصراف آنها از جام حذفی رسانه ای شده است و حتما چند تیم دیگر هم هستند که خبر آنها در روزهای آتی رسانه ای خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها